הדור הראשון של פיג'ו 3008 הוצג בשנת 2009 והיה למעשה קרוסאובר שנע על הקו שבין מיניוואן לרכב פנאי. הדור השני, זה שנמצא איתנו כיום, הוצג במאי 2016 וכבר הציג שינוי כיוון ברור – כעת מדובר ברכב פנאי במבנה מסורתי אך בעל הופעה ייחודית. עיצובו החיצוני היה נראה חדשני ונועז בשעתו, גם סביבת הנהג הציגה מופע מרשים, יוקרתי ומקורי ביחס לסגמנט. התוצאה היא שגם כיום, יותר משבע שנים לאחר שהוצג לראשונה, ה-3008 נראה עדכני למדי.

בכל מקרה, בפיג'ו החליטו שצריך להמשיך הלאה אל הדור השלישי והחלו בתהליך החשיפה של הדגם. סביבת הנהג ופרטים ראשונים פורסמו היום (ג'), הסרט הלוט הסופית מתוכננת לחודש ספטמבר הקרוב.

פיג'ו תא נוסעים
צילום: פיג'ו
 

פיג'ו 3008, i-Cocpit פנורמי

כאמור, בפיג'ו חושפים כעת תמונות ופרטים ראשונים על סביבת הנהג של הדור החדש המכונה בפי היצרנית 'i-Cocpit'. נזכיר, סידור זה, המאפיין את סביבת הנהג של היצרנית בעשור האחרון, הוצג לראשונה עם פיג'ו 208 ובהמשך התגלגל לשאר דגמיה של פיג'ו. בסידור זה גלגל ההגה קטן יחסית למקובל ממוקם נמוך וקרוב לנהג ואילו לוח המחוונים מעליו.

סביבת הנהג של פיג'ו 3008 החדש תכלול את הדור האחרון והעדכני ביותר של סידור זה, שכאן זוכה לסיומת 'פנורמי' בזכות מסך מולטימדיה קעור ענק ורוחבי בקוטר 21 אינץ'. מסך זה נשען על רגל רוחבית המעניקה לו מראה "צף" והוא בעל מבנה קעור הפונה כלפי הנהג. לפי פיג'ו צד שמאל יציג את נתוני הנסיעה כלוח מחוונים ואילו במרכז ובצד ימין יוצגו מערכת בקרת האקלים, מולטימדיה, ניווט ועוד ויהיו נגישות גם לנוסע.

פיג'ו i-Cocpit
צילום: פיג'ו

המסך החדש ממוקם באופן מרוחק יחסית מהנהג והנוסע, ולכן בפיג'ו תכננו גלגל הגה חדש אשר מאפשר תפעול נרחב של רכיבי המערכת. בנוסף, במרכז הדשבורד ישנו מסך משני נוסף בו ניתן לקבוע עד עשרה קיצורי דרך שונים בהתאמה אישית.

במרכז ישנה קונסולה נאה המטפסת מעלה בצד הנהג ויורדת נמוך בצד הנוסע – שילוב שלפי פיג'ו אמור לקרב חלק מהפונקציות והפקדים לנהג מחד ולאפשר מרחב ותחושת מרחב מאידך. ידית ההילוכים וכפתור ההנעה מצאו מיקום חדש מימין לגלגל ההגה. 

פיג'ו 3008 סביבת נהג
צילום: פיג'ו
 

שאר הפרטים

שאר הפרטים טרם פורסמו. ניתן לשער כי פיג'ו 3008 החדש יוצע עם מגוון מערכות הנעה, כולל יחידת ה-1.2 ל' ההיברידית-מתונה החדשה של היצרנית ומערכת היברידית-נטענת עדכנית. בנוסף, לראשונה בתולדות הדגם צפויה גם גרסה כל חשמלית חדשה.

כאמור, פרטים נוספים תשחרר פיג'ו עם חשיפת הדגם במלואו בחודש ספטמבר הקרוב.

פיג'ו סביבת נהג חדשה
צילום: פיג'ו