פחות משנתיים לאחר שהושקו, זוכים רכבי הפנאי החשמליים הקומפקטיים של מרצדס למתיחת פנים ראשונה. מדובר בפרק זמן קצר מהמקובל בתעשייה (שלוש שנים), אך מדובר בעדכוו מינורי שנועד בעיקר כדי ליישר קו מבחינה טכנולוגית עם שאר דגמי היצרנית - וכמובן, לעורר קצת את המכירות.

מבחוץ זוכים שני האחים לסבכה השחורה עם הדפס כוכבים כסטנדרט, לצד פס לד המחבר את  תאורת היום בשני הצדדים. החישוקים זכו לעיצובים רעננים, ונעשו גם מספר שינויים בפגושים ובפנסים האחוריים.

מרצדס EQB
צילום: מרצדס

בתא הנוסעים מוצעים גם ה-EQA וגם ה-EQB כסטנדרט עם מסך מגע מרכזי בגודל 10.25 אינץ' (שהיה סטנדרטי ברוב השווקים בכל מקרה). מערכת המולטימדיה מריצה כעת את הגרסה העדכנית ביותר של תוכנת MBUX - שכוללת שלושה סגנונות תצוגה, 10 אפשרויות צבע ומבטיחה גישה ישירה ואינטואיטיבית יותר לפונקציות מרכזיות - כולל תפעול קולי טבעי מבעבר.

בהתאם, ממשק המגע בין המושבים הוסר, במקומו הותקנו חלל אחסון, כפתורי שליטה על מערכת השמע, מצבי הנהיגה ומצלמות החניה. סמארטפונים יכולים כעת להתחבר באופן אלחוטי ל-Apple CarPlay או ל-Android Auto, ומערכת הסאונד האופציונלית מבית Burmester כוללת כעת Dolby Atmos.

מרצדס EQA סביבת נהג
צילום: מרצדס

בהתאם למודל הכלכלי המעצבן שמאמצים רוב היצרנים, חלק מהאבזור של שני הדגמים יוצע (גם) במודל של מנוי בתשלום, לרבות פונקציות כמו בקרת שיוט אדפטיבית-מורחבת וניווט במציאות רבודה - אשר, במידה וירכשו לאחר שהרכב יצא את שערי המפעל, יותקנו באמצעות עדכון "מהאוויר".

באגף המנועים, גרסת הבסיס EQB 250 שהייתה זמינה בחלק מהשווקים נעלמה מהמבחר. כעת ההיצע מתחיל בגרסת 250+ (190 כ"ס) בעלת מנוע חשמלי יחיד, כשמעליה ניצבות שתי גרסאות כפולות הנעה ומנועים: EQB 300 המספקת 228 כ"ס, ו-EQB 350 המפיקה 292 כ"ס.

מרצדס EQB חזית
צילום: מרצדס

כל הגרסאות זכו לצמיגים בעלי התנגדות גלגול נמוכה ושדרוגים אווירודינמיים, שהובילו לשיפור בטווח הנסיעה; ה-EQB 250+ שיפרה את הטווח המרבי מ-506 ק"מ ל-536 ק"מ, בעוד שכפולות ההנעה מעניקות טווח מרבי של 448 ק"מ, שיפור של 29 ק"מ ביחס לעבר. קצב הטעינה המקסימלי נותר על 100 קילוואט, אך טכנולוגיית Plug & Charge שהושאלה מהדגמים הבכירים של היצרנית אמורה לפשט ולהאיץ את זמני הטעינה.

מרצדס EQA בטעינה
צילום: מרצדס

שדרוגי חומרה כוללים חבילת גרירה ב-EQB בעלת חמישה מושבים, גלגל הגה חדש ושיפורים באיכות הדיפונים. מרצדס טוענת גם כי טכנולוגיית חיישנים עדכנית עידנה את תגובות מערכת השמירה על הנתיב ועזרי החניה.

המכירות של שני הדגמים באירופה יחלו בסתיו הקרוב עם מסירות ראשונות בתחילת 2024.

מרצדס EQA
צילום: מרצדס