פורד פומה, רכב הפנאי הקטן (B-SUV) של היצרנית, הוצג לאחר מתיחת פנים ראשונה. דגם זה נחשף לראשונה בשנת 2019, משווק בישראל משנת 2021 ונחשב כיום לאחד מכלי הרכב המצליחים ביותר של היצרנית בשוק האירופאי.
 

העדכונים שרואים

ראשית, וכמקובל בעדכונים מן הסוג הזה, העיצוב החיצוני זכה לרענון ועדכון ההופעה. מדובר בשורת שינויים קלים יחסית ואלה כוללים יחידות תאורה חדשות (תאורת מטריקס-לד כאופציה), סבכה מעודכנת ופגושים חדשים מלפנים ומאחור – הכל במטרה לייצר הופעה אלגנטית ועדכנית יותר. כבעבר, פומה יוצע במספר רמות גימור הנבדלות ביניהן גם בעיצוב החיצוני: 'פלטינום' היוקרתית או רמות 'ST ליין' בעלות הופעה ספורטיבית. יש גם צבע מרכב חדש: אפור 'קקטוס'.

פורד פומה
צילום: פורד

בסביבת הנהג כבר נעשו שינויים גדולים הרבה יותר, מהלך דומה לזה שביצעה פורד ממש לאחרונה עם הצגתו של אקספלורר המחודש. הקווים המעוגלים שאפיינו את סביבת הנהג הקודמת הוחלפו בקווים ישרים המייצרים מופע רבוע ונוקשה. השינוי העיקרי נוגע למערכת המולטימדיה החדשה:זו מתהדרת במסך מולטימדיה חדש בגודל 12 אינץ' – גדול במיוחד בהתחשב בסגמנט – במקום 8 אינץ' בלבד בדגם היוצא. 

המסך החדש חייב שינוי למבנה הקונסולה המרכזית והדשבורד, הזזת פתחי המיזוג אל מעל למסך ופרידה מכפתורי השליטה החיצוניים למערכת המיזוג. בפורד מדווחים שמערך המולטימדיה החדש הוא יותר מצג גדול:  הממשק חדש ועדכני ('סינק 4') ומשולבת בו אלקסה של אמזון בתור עוזרת קולית חכמה. מעבר לכך יש קישוריות לאנדרואיד ולראשונה בדגם גם קישוריות אלחוטית לאפל. 

פורד פומה סביבת נהג
צילום: פורד

לצד מסך המולטימדיה ישנו לוח המחוונים המוקרן שהוא כעת בגודל 12.8 אינץ' במקום 12.3 אינץ' בעבר – מדובר, שוב, בנתון חריג לסגמנט. להשלמת ההופעה בפורד ציידו את פומה בגלגל הגה חדש בעל מבנה קטום בחלק העליון והתחתון ואפילו טרחו לעצב מחדש את דיפוני הדלתות וסידור המתגים והידיות שעליהן.

בתחום הבטיחות נרשמו לא מעט עדכונים. בקרת השיוט האדפטיבית כוללת מעתה פונקציה של שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור כולל בתנועה חוצה, מערך מצלמות וחיישנים היקפי ובפורד מדווחים גם על שיפור יכולות המערכות הקיימות. בנוסף, כאופציה ניתן כעת להוסיף תאורת לד-מטריקס.

פורד פומה 2024
צילום: פורד
 

מנועים

היצע המנועים מתבסס כולו על מנוע אחד – ה'אקובוסט' המוכר של היצרנית בנפח 1.0 ל', 3 ציל', טורבו הכולל כעת גם מערך היברידי-נתון כסטנדרט. לגרסת הכניסה הספק של 125 כ"ס ו-21.4 קג"מ והיא משודכת לתיבה ידנית עם שישה הילוכים או רובוטית דו-מצמדית עם שבעה. הביצועים הם 9.8 או 9.6 שניות ל-100 קמ"ש, בהתאמה.

פורד פומה תא מטען
צילום: פורד

לגרסת הביניים הספק של 155 כ"ס ו-24.5 קג"מ והיא מוצעת רק עם התיבה הדו-מצמדית. הביצועים טובים יותר עם 8.7 שניות ל-100 קמ"ש. 

בראש ההיצע עומדת גרסת ה-ST 'פאואר שיפט', גרסה ספורטיבית המצוידת במנוע ה-1.0 ל' בהספק ומומנט משופרים: 170 כ"ס ו-25.3 קג"מ ובשידוך לתיבה הרובוטית ו-7.4 שניות ל-100 קמ"ש. גרסה זו הוצגה לראשונה 

פורד פומה בישראל
צילום: פורד