ניסאן ג'וק המקורי היה סנציה של ממש כשהוצג במקור בשנת 2010 והחזיר את ניסאן למרכז השיח לכמה שנים, לפחות בתחום רכבי הפנאי הקטנים. הדור השני נחשף בשנת 2019, גדל במידותיו והציג לראשונה גם יחידת הנעה היברידית לדגם. כעת מגיעה מתיחת הפנים המסורתית של אמצע החיים.

ניסאן ג'וק מתיחת פנים
צילום: ניסאן
 

הג'וק התעדכן

מתיחת הפנים מתחילה, כמקובל, עם עדכון קל לעיצוב החיצוני, שבמקרה של ג'וק מדובר בעדכונים קלים במיוחד. ה"חידוש" המרכזי הוא חזרתו של צבע המרכב הצהוב שהיה בדור הראשון ולפי ניסאן הוא מבוקש מאוד בקרב לקוחות הדגם. הצבע הזה יופיע גם בסביבת הנהג בהתאם לרמת הגימור. עוד נוספה רמת גימור בעלת איפור ספורטיבי המכונה N-ספורט, זו תוסיף אלמנטים צהובים לכיסויי המראות, בקורות הצד, החישוקים ועוד.

ניסאן ג'וק
צילום: ניסאן

השינוי המרכזי נוגע לסביבת הנהג שעוצבה מחדש כמעט לגמרי. גולת הכותרת היא מסך המולטימדיה החדש בגודל 12.3 אינץ' במקום מסך ה-8 אינץ' של הדגם היוצא. המסך הגדול עדיין במבנה בולט מעל הדשבורד, אולם בניסאן יצרו מעיין "מסגרת" העוטפת אותו ואת לוח המחוונים החדש, גם הוא מוקרן גודל 12.3 אינץ'. מסך המולטימדיה פונה כלי הנהג בזווית קלה, זאת במטרה, בין היתר, לקרב את הפקדים אל הנהג. לפי ניסאן הממשק החדש של מערך המולטימדיה מאפשר מגוון רחב של התאמה אישית כולל מיקום ווידג'טים לבחירת הנהג. יש גם מערך זיהוי קולי משופר וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד שנוספה לזו של אפל.

בנוסף, פתחי המיזוג עוצבו מחדש ובמקום השלושה העגולים של הדור היוצא יש לנו כאן שניים בעלי מופע שגרתי יותר. בניסאן מציינים כי תא הכפפות גדל בנפחו ל-7.8 ל' (6.6 ל' בעבר), משענת היד עוצבה מחדש במבנה לא סימטרי המאריך אותה בעד 2.5 ס"מ וכחלק מאותו תכנון כל דגמי ג'וק יגיעו מעתה עם בלם יד חשמלי. נוספו גם שקעי טעינה חדשים מסוג USB A ו-C מלפנים ומאחור.

ניסאן ג'וק סביבת נהג
צילום: ניסאן
 

ללא שינוי

היצע יחידות ההנעה ללא שינוי. בבסיס ישנו מנוע ה-1.0 ל' המוגדש (3 ציל') המפיק 117 כ"ס ו-20.4 קג"מ ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. 

בראש ההיצע עומדת הגרסה ההיברידית הייחודית של הדגם. זו משלבת בין במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' (94 כ"ס, 15 קג"מ) למנוע חשמלי (49 כ"ס, 20.9 קג"מ) ומתנע-גנרטור (20 כ"ס) להספק משולב של 143 כ"ס. לפי ניסאן עד למהירות עירונית התנועה נעשית בעיקר ע"י המנוע החשמלי ואילו מחוץ לעיר מנוע הבנזין לוקח את הפיקוד עם סיוע מהמנוע החשמלי. גם התיבה המקורית עדיין כאן: שישה הילוכים – שניים למערך החשמלי וארבעה לבנזין – ללא מצמד או ממיר מומנט.

ניסאן ג'וק 2024
צילום: ניסאן