פורד ישראל החלה בשיווק המסחרית הבינונית קסטום בגרסת ואן הסגורה שלה, טרנזיט; גרסת הנוסעים של דגם זה מכונה טורנאו (Tourneo). הדור הראשון של דגם זה הוצג ב-2012, וזה החדש בגרסת טרנזיט ראה אור ב־3.21 ואילו מוביל הנוסעים טורנאו ב־11.22. 
 

שלושה דגמים ושותף

כאן יצוין כי לפורד שלושה דגמים מסחריים: המסחרית הקטנה קונקט שמקורה ב-2002, כעת בדור השלישי מ-2021, גם היא מוצעת בגרסה סגורה טרנזיט ובגרסת נוסעים טורנאו, זו אינה מיובאת לישראל – ובפועל היא פולקסווגן קדי; המסחרית הבינונית קסטום ששיווקה מתחיל כעת והיא תהיה גם הדור השביעי של פולקסווגן טרנספורטר; המסחרית הגדולה והוותיקה מאוד טרנזיט – נחנכה ב-1965, כעת בדור השישי מ-2014 – וגם לה גרסת נוסעים מקורית בשם טורנאו. 

פורד טרנזיט קסטום
צילום: פורד
 

דגם חדש

הדור השני של טרנזיט קסטום מוצע עם מנוע טורבו-דיזל 2.0 ליטר המייצר 170 כ"ס ו-39 קג"מ; בדור הקודם ההספק עמד על 130 כ"ס. התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה קדמית. דגם זה מוצע בגרסה היברידית-נטענת (שלא תגיע) ובכזאת עם הנעה חשמלית (שכן תגיע). בדגם החדש מתלים נפרדים מאחור; בזה הפורש היו סרן קשיח וקפיצי עלים.

הקאסטום החדש ארוך מקודמו; בסיס הגלגלים גדל ב-20 ס"מ ל-350 ס"מ והאורך ב-11 ס"מ ל-545 ס"מ. הגובה, 198 ס"מ, נמוך במעט מקודמו (על-מנת לאפשר כניסה לחניונים נמוכי-תקרה). נפח ההטענה כעת 6800 ליטרים נמוך מזה המרבי קודם (8800 ליטרים), משקל ההטענה המרבי הוא 1282 ק"ג וכושר הגרירה המרבי 2590 ק"ג (עם בלמים). בנוסף, רצפת ההטענה הונמכה והפתחים בדלתות הצד ומאחור הוגדלו, מאפשרים הכנסת משטח תקני (יורו פאלט) בקלות. מרווח הטיפולים הוא 24 חודשים או 40,000 ק"מ.

פורד טרנזיט קסטום 2024
צילום: פורד

במפרט האבזור מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חנייה מלפנים ומאחור, מפתח חכם, צג מרכזי "13 עם ממשק סלולרי לאנדרואיד ולאפל וטעינה אלחוטית, מחוונים מוקרנים; במפרט הבטיחות, בין השאר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות, עמעום אוטומטי.

המחיר: 282,000 שקלים (כולל מע"מ).

פורד טרנזיט קסטום סביבת נהג
צילום: פורד