פולקסווגן הכריזה על גרסאות GTX ספורטיביות לצמד המשפחתיות החשמליות שלה. הראשונה היא פולקסווגן ID.3 הקומפקטית (סגמנט C) והשנייה היא פולקסווגן ID.7 – כאשר באופן מעניין זו הוצגה במהדורת GTX רק במרכב הסטיישן (טורר) שנחשף לאחרונה. המשפחתית הגדולה.

זרם גבוה: פולקסווגן מציגה גרסאות GTX ל-ID.3 ו-ID.7
צילום: פולקסווגן

חיצונית הצמד זוכה לטיפול המקובל והמתבקש ליצירת רושם והופעה ספורטיביים יותר. בחזית ניתן להבחין בפגושים שעוצבו מחדש עם ספליטר קדמי בולט יותר, בצד יש חישוקים בעיצוב ייחודי לגרסאות אלה וחצאיות צד שונות, מאחור כנף קטנה בראש דלת תא המטען ופגושים חדשים. את ההופעה משלימה צביעה דו-גוונית ושלל תגי GTX. התוצאה הכללית מעודנת יחסית ומייצרת מופע ספורט-אלגנט נעים בסגנון דגמי ה-GTI של היצרנית.

גם בסביבת הנהג נעשו השינויים המתבקשים ואלה כוללים גימורים שונים משל הגרסאות הרגילות כולל תפירה אדומה, תגי GTX, גלגל הגה בעיצוב ספורטיבי, ממשק עדכני למערכי המולטימדיה, מושבים ספורטיביים עם ריפוד משולב בד-עור ועוד. ה-3 זוכה גם למסך מולטימדיה משודרג בגודל 12.9 אינץ'.

זרם גבוה: פולקסווגן מציגה גרסאות GTX ל-ID.3 ו-ID.7
צילום: פולקסווגן

השינויים החשובים יותר נעשו, כמובן, מתחת לפח. לפי היצרנית שתי המשפחתיות זכו לכיול מתלים והגה בהתאם לייעוד הספורטיבי, כמו גם בקרות ומערכות אלקטרוניות שכוילו מחדש לצד מערך בלמים משופר ואפשרות לבולמים אדפטיביים מתאימים לנהיגה ספורטיבית.

בצד ההנעה פולקסווגן ID.3 GTX מצוידת במנוע יחיד – ה-APP550 העדכני של היצרנית. במהדורה זו המנוע החשמלי מפיק 321 כ"ס ו-55.5 קג"מ וההנעה אחורית – נתונים זהים לאלה של קופרה בורן VZ שהוצגה לאחרונה, אך התאוצה ל-100 קמ"ש קוצרה ב-0.1 שניות ל-5.6 שניות בלבד. שינוי נוסף נוגע לסוללה: לזו של GTX אנרגיה של 84 קוט"ש (79 קוט"ש נטו) במקום 82 קוט"ש (77 נטו) בגרסאות הרגילות של הדגם. בהתאם, טווח הנסיעה המירבי עומד על "כ-600 ק"מ" לפי פולקסווגן.

זרם גבוה: פולקסווגן מציגה גרסאות GTX ל-ID.3 ו-ID.7
צילום: פולקסווגן

לעומת ה-3, פולקסווגן ID.7 טורר GTX נהנית כבר מהנעה כפולה המגיעה בזכות שימוש בשני מנועים. המנוע האחורי הוא אותו APP550 אלא שכאן הספקו עומד על 286 כ"ס בלבד – זהה להספק ב-ID.7 "רגילה" – ואליו מצטרף מנוע קדמי אה-סנכרוני המכונה AKA150 בהספק של 109 כ"ס. הספק המערכת המשולב עומד על 340 כ"ס מירביים. ה-GTX מצוידת בסוללה חדשה בעלת 13 מודולים ואנרגיה של 91 קוט"ש (86 קוט"A ברוטו) המסוגלת לטעינה מהירה בהספק מירבי של 200 ק"ו. נתוני הביצועים והטווח הרשמי לא נמסרו.

זרם גבוה: פולקסווגן מציגה גרסאות GTX ל-ID.3 ו-ID.7
צילום: פולקסווגן