ניסאן קיקס המקורי הוצג לראשונה בשנת 2016 כהצעה נגישה-יחסית לרכב פנאי עבור שווקי דרום מזרח אסיה ודרום אמריקה. אלא שברבות השנים והמשברים הכלכליים השונים הדגם מצא את דרכו גם אל שווקי צפון אמריקה שם הוצע כרכב "תקציב" זול ונגיש, ואפילו "חזר הביתה" לשוק היפני. לאורח חייו הארוכים-יחסית זכה הדגם להצלחה מסוימת – כזו שמספיקה כדי להציג לו דור שני חדש לגמרי, גדול ומשופר בהרבה.

ניסאן קיקס
צילום: ניסאן
 

מקטן לפחות קטן

הדור הראשון היה שייך בבירור לסגמנט רכבי הפנאי הקטנים, גם אם היה לאחד מהגדולים שבהם. הדור השני אשר הוצג כעת זוכה למידות נדיבות בהרבה, כאלה המציבות אותו לצד כמה מרכבי הפנאי הקומפקטיים (C-SUV) הקטנים כמו טויוטה C-HR או יונדאי קונה החדשים. אורכו של קיקס החדש עומד על כמעט 437 ס"מ (כ-7 ס"מ יותר מהדור היוצא), רוחבו 180 ס"מ (4 ס"מ יותר), גובהו על 163 ס"מ (4 ס"מ יותר) ובסיס הגלגלים שלו נמתח על פני כמעט 266 ס"מ (5 ס"מ יותר). הבסיס הפעם הוא פלטפורמת CMF-B העדכנית-יחסית של רנו-ניסאן.

ניסאן קיקס 2024
צילום: ניסאן

העיצוב החיצוני מנצל את תוספת הסנטימטרים ליצירת רושם של רכב גדול ו"רציני" יותר מאשר זה של הדור היוצא שהיה נראה מעט מיושן ופשוט. מלפנים ישנה סבכה שחורה, גדולה ורחבה המתמזגת עם יחידות התאורה. בכלל החזית רבועה ופשוטה יחסית למראה אך היא מקבלת עניין בזכות שילוב חומרים וגוונים שונים, מוטיב שממשיך בצביעה הדו-דוונית של הגג. מהצד בולטות חצאיות הצד, מבנה החלון האחורי ה"ממשיך" וחותך את קורה D ותחתיו כנפיים תפוחות ורבועות. 

סביבת הנהג מציגה גם היא מופע עדכני בהרבה. מול הנהג גלגל הגה חדש ומאחוריו לוח מחוונים מוקרן בגודל 7 אינץ' כסטנדרט עם אופציה ל-12.3 אינץ'. לצד לוח המחוונים מערך מולטימדיה עם מסך בגודל 12.3 אינץ' הכולל קישוריות לאנדרואיד ואפל.

ניסאן קיקס סביבת נהג
צילום: ניסאן

בניסאן מציינים גם מערך בטיחותי משופר הכולל את מערך "מגן 360 מעלות" של היצרנית הכולל כסטנדרט: מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור שטחים מתים, התראה על רכב חוצה בנסיעה לאחור, התראה על סטייה מנתיב ועוד.

ניסאן קיקס חישוקים
צילום: ניסאן
 

לראשונה עם הנעה כפולה

את הכוח יספק מנוע חדש עבור הדגם – 2.0 ל', בנזין, אטמוספרי המפיק 141 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-18.9 קג"מ ב-4,000 סל"ד – מנועי ה-1.5 ל' ו-1.6 ל' שהוצעו בעבר. התיבה היא עדיין אוטומטית-רציפה אך בניסאן טוענים לדור חדש, יעיל ובעל תגובות מהירות משל הדור היוצא. סביר שבהמשך יצטרפו יחידות הנעה נוספות, כולל כמה אופציות "מחושמלות" יותר.

גרסת הכניסה תוצע כבעבר עם הנעה קדמית, אך בניסאן מתגאים כי הדגם יזכה לראשונה גם לגרסת הנעה כפולה כאופציה בתוספת תשלום. בכל מקרה, נתוני הביצועים טרם פורסמו. באופן מעניין, נתוני השטח דווקא כן פורסמו: מרווח הגחון עומד על 21.3 ס"מ נאים לרכב פנאי שכזה, זווית הגישה על 18 מעלות, זווית הנטישה על 29.5 מעלות וזווית הגחון על 19.5 מעלות. דווקא לגרסת ההנעה הכפולה נתונים פחות טובים: 26.7 מעלות בנטישה ו-19.3 מעלות בגחון (השאר זהה).

ניסאן קיקס בישראל
צילום: ניסאן