רנו קפצ'ור המקורי הוצג בשנת 2013 והיה מראשוני רכב הפנאי הקטנים (B-SUV) האירופאים. הדור השני הוצג ביולי 2019 על בסיס הדור העדכני של רנו קליאו ודור זה זוכה כעת, כמעט 5 שנים אחרי שהוצג, למתיחת פנים ראשונה ומקיפה למדי.

רנו קפצ'ור
צילום: רנו
 

העיצוב, הבפנים

ברנו ניצלו את מתיחת הפנים לעדכון מקיף של העיצוב החיצוני שמטרתו ליישר קו עם הסגנון החדש שהוצג של היצרנית אשר הוצג עם רנו ראפאל החדש. ליצירת המופע הקפצ'ור זוכה ליחידות תאורה מלבניות חדשות, מכסה מנוע גבוה ורבוע יותר עם תפיחות בולטות למדי, סבכה שעוצבה מחדש, פגוש אגרסיבי ותאורת לד-יום עם חתימת התאורה החדשה של היצרנית. מהצד ומאחור השינויים קלים יותר וכוללים בעיקר יחידות תאורה ופגושים שעודכנו קלות, חישוקים בעיצוב חדש. יש גם מגוון רחב של צבעי מרכב שחלקם חדשים במבחר וכמה אפשרויות לצביעה דו-גוונית – ברנו מציינים לא פחות מ-14 שילובי צבעים שונים.

רנו קפצ'ור 2024
צילום: רנו

בסביבת הנהג הסידור הכללי ללא שינוי, אך ברנו מציינים שורה של עדכונים. יש לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל 10.25 אינץ' עם גרפיקה וממשק חדשים, ולצידו מסך חדש וגדול יותר למערך המולטימדיה (10.4 אינץ'). מערך המולטימדיה כעת מבוסס אנדרואיד ומשלב בתוכו שירותים ותוכנות מבית גוגל ומציע קישוריות אלחוטית למכשירי אנדרואיד ואפל.

לצד שינויים אלה ברנו ציינים גם דיפונים וריפודים חדשים לכל רמות הגימור, ומציינים בגאווה כי הדגם לא יוצע עם ריפוד עוד וגימורי כרום תוך כדי קריצה לארגונים הירוקים. 

רנו קפצ'ור סביבת נהג
צילום: רנו
 

המנועים ללא שינוי

היצע יחידות ההנעה נותר כשהיה. זה מתחיל במנוע 1.0 ל' טורבו-בנזין בנפח 1.0 ל'(3 ציל') המפיק 90 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית. מעליו מנוע ה-1.3 ל' המוכר של היצרנית המוצע בשלושה הספקים: 155 כ"ס בגרסת הבסיס או 140 ו-160 כ"ס בצמד גרסאות עם מערכת היברידית-מתונה (12V). שתי הגרסאות החזקות יותר מוצעות גם בשידוך לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית.

רנו קפצ'ור מתיחת פנים
צילום: רנו

לצד גרסאות אלה מוצעות שתיים ירוקות יותר: גרסה מונעת בגז טבעי המבוססת על גרסת ה-1.0 ל' רק שכאן ההספק עומד על 100 כ"ס. בראש ההיצע ישנה הגרסה ההיברידית הייחודית של היצרנית המשלבת בין מנוע אטמוספרי בנפח 1.6 ל' ומספר מנועים חשמליים להספק מירבי של 145 כ"ס.

עוד מציינים ברנו כי כל הגרסאות זכו לכיול חדש למערך המתלים ולחלקן הותאמו צמיגים חדשים. הגרסה ההיברידית וגרסת הבנזין החזקה זוכות גם לבולמי זעזועים חדשים המשפרים את יכולת הריסון, כך רנו. 

רנו קפצ'ור החדש
צילום: רנו