אודי חידשה לא מעט, גם בתחום המבנה והעיצוב. A7 – מכונית סלון שהסדאן שבה מסתיים בקו משופע – לא נמצאת בטור החידושים המקוריים שלה. מרצדס CLS הביאה את הבשורה של סלון ארבע-דלתות-עם-סיומת-של-קופה ב-2004. ההצלחה הייתה רבה, תגובה הולמת נדרשה.
 
ואכן, ב-2010 הציגה אודי את הצעתה לז'אנר החדש, A7 ספורטבק, כאן במבנה ליפטבק (דלת אחורית הכוללת את השמשה); כמובן, גם ב.מ.וו בסביבה, עם סדרה 6 גרנד קופה (מ-2012). אותה אודי A7 לא ניסתה להמציא את הגלגל, אבל הייתה עשירה במופע דיגיטלי, התפעול היה פשוט והניהוג שלה היה מעולה. אני אהבתי אותה מאוד, אני מאוד אוהב מכוניות שלא נותנות לי להתאמץ.
 
ישן מפני חדש תוציאו
ב-2017 הציגה אודי את הדור השני, וכמו שאר דגמי אודי המגודלים, גם A7 החדשה – כולל A6 עליה היא מבוססת וגם Q8, שניהם נבחנים כאן – יושבת על רצפת MLB איוו החדשה של קבוצת פולקסווגן (המשרתת, כידוע, גם את בנטלי בנטאיגה, למבורגיני אורוס, פולקסווגן טוארג, פורשה קאיין ועוד).
 
בהשוואה ל-A6, ה-A7 קצת יותר ארוכה, קצת יותר רחבה – ועם הזנב המשופע, ההופעה דינמית ומושכת, והצבע הכסוף הולם אותה עד מאוד. תמיד אהבתי אודי בצבע כסף, לטעמי זה הולם את החדשנות והקידמה שאודי נשבעת בהן – ואולי זה בכלל בגלל חיצי הכסף, קבוצת המירוצים הדגולה ההיא, וזה יושב לי בתת-מודע. אולי. לא קריטי.

אודי A7 - מבחן דרכים

 
כך או כך, היא נראית נהדר, עם שבכה גדולה ורחבה שבצדדיה נמצאות יחידות התאורה הארוכות, כאילו דואגות להדגיש עוד יותר את הרוחב המרשים של המכונית. צללית הצד מזכירה למדי את זו של הדור הקודם וחלקה האחורי ממשיך עם אותו טוויסט קטן, אך טוויסט שונה – הפעם יחידות התאורה מחוברות. וזה מיוחד ומרשים, בעיקר כשהאיתות עובד.
 
על צגים ומרחב
סביבת הנהג ב-A7, וכמו בדגמי אודי העכשוויים, מכריזה "ברוכים הבאים לעתיד", ועושה זאת באמצעות שלושה מסכים גדולים מאוד – האחד הוא לוח מחוונים רב-תצוגות, השניים האחרים הם צגי מגע ונמצאים במרכז הקונסולה. בצג העליון יש כל מה שתרצו, בזה מתחת בקרת האקלים, וצג זה משמש גם כמשטח כתיבה ליעד הניווט, וכולל גם אישור קולי – והוא עובד פשוט מעולה.
 
יש משטח הטענה לנייד, שלל חיבורי USB וכל מה שצריך האדם, לפחות זה הדיגיטלי. הנדסת האנוש, למרות המופע הכל-מסכי, טובה, והכניסה לתפריטים מיידיים/הכרחיים נפרדת ומוצלחת. איכות החומרים, כולל הרבה עור (גם בדלתות) ההרכבה והגימור ברמה גבוהה ביותר, לא מושלמת, אבל בהחלט ראויה למכונה שכזו.  

אודי A7 - מבחן דרכים

 
המושב נוח למדי, התמיכה לגב התחתון טובה וזו הצדית מרשימה פחות. תנוחת הנהיגה טובה בלבד, הראות טובה לפנים וסבירה בלבד לאחור; לא משנה מה אני עושה, חלקה התחתון של מראת הצד הימנית מוסתר על ידי קו המותניים הגבוה של גוף המכונית. יש לה מערכת שמע נהדרת של B&O עם 16 רמקולים, ונשבע לכם שגם פרינס וגם ציון גולן נשמעו נהדר דרכה. 
 
המרחב הכולל מאחור מצוין, ויש הערות משמעותיות. מרווח הרגליים מצוין, אך מרווח הראש, תשלום פרקטי בפנים על שיפולי קופה בחוץ, אינו מרשים; למרות הרוחב, גם ב-A7 אין באמת מקום לנוסע מבוגר במרכז; מבנה המושב ומנהרת ההינע הגדולה מאוד משאירים את המקום במרכז לדור המאוד צעיר. 

הדלת החמישית חושפת פתח הטענה מרשים ותא מטען ענקי בנפח 535 ליטר ואפילו גלגל רזרבי ולא ערכת ניפוח – מקום מצוין לקשור עיתונאי קטן ממדים שהתעקש לכתוב על דברים לא נחוצים.
 
אודי A7 - מבחן דרכים


על תאוצות ובידוד רעשים
גרסת TFSI 55 של A7 זהה לאותה 55 של A6 שמבחן שלה מופיע בגיליון זה – וכמוה יש לה מנוע טורבו-בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר המייצר 340 כ"ס בטווח שבין 5000 ל-6400 סל"ד, ו-51 קג"מ מ-1370 סל"ד ועד 4500 סל"ד. ואם זאת נראית לכם רצועת כוח מאוד, אבל מאוד מרשימה, אתם ממש לא טועים.
 
וגם ל-A7 – ממש כמו באותה A6, ב-Q8 וגם למתחרה הישירה, מרצדס CLS – מערך היברידי מתון של 48 וולט. מערך זה מאפשר תפעול דימום/התנעה באופן לא מורגש, כולל גלישה מ-22 קמ"ש, מאפשר שיוט כשהמנוע כבוי (עד 40 שניות) ותורם לתאוצה, כמו מגדש-על פצפון ולזמן קצר, בדיוק הזמן בין שבין הלחיצה על הדוושה ועד שהמגדש נכנס לעבוד במלוא אונו.
 
אחלה נתונים, אז פלא שה-A7 הזאת מאיצה כך בכל נגיעה בדוושה? בפועל, כל המערכת הזאת מפתחת קצב מהיר מאוד, אולי עוד יותר, ועושה זאת ללא כל דרמה ורק עם ליטוף הדוושה הימנית; לא לחיצה, ליטוף. לא בדקתי, אבל אני משוכנע שגם עפעוף בעיניים לעברה ייצור תאוצה מרשימה ביותר.

אודי A7 - מבחן דרכים

 
תיבת ההילוכים, דו-מצמדית עם 7 הילוכים, עושה עבודתה בנועם בשיוט, והיא תזזיתית מספיק כשמבקשים ממנה, בלחץ בוטה על הדוושה או כאשר בורר המצבים ב'ספורט'. עקיפה מרובת מכוניות נעשית בקלילות מגוחכת, וכך גם השתלבות לכביש מהיר. שיוט בינעירוני ב-100 קמ"ש ממקם את המחט המוקרנת על 1200 סל"ד בלבד. ההנעה כפולה – אבל כאן אין מדובר בקוואטרו אלא במערכת מבוססת האלדקס; כלומר, לרוב רק הגלגלים הקדמיים מונעים, האחוריים מצטרפים רק כאשר יש צורך.
 
בסופו של מבחן, צריכת הדלק של ה-A7 עמדה על ליטר לכל 8.8 קילומטרים, וזה סביר בהחלט בהינתן הקצב הגבוה.
 
מרשימה ומתסכלת
נוחות הנסיעה ב-A7 היא נושא כאוב, אם כי דווקא פחות לגב, יותר לאוזן. בתוואי עירוני המכונית מסתדרת היטב עם שינויי גובה והבולמים עובדים לא רע, אך תיקון בולט או שבר כביש עמוק, דואגים להעביר צליל חבטה מהגלגל, כזה שגורם לעווית בלתי נשלטת בפרצוף. הצמיגים כאן קיצוניים לפי כל קנה מידה, 255/35-21, ופערי הנוחות ביחס ל-A6 מורגשים (לזו 245/45-19), בייחוד במהירויות נמוכות ממש ועל שברים מאתגרים.

אודי A7 - מבחן דרכים

 
חתך 35 מתקשה לספוג עלייה על נמלה, ואני לא מדבר על גדולה. בכביש בינעירוני, כצפוי, המצב טוב משמעותית ורק שברי כביש באמת עמוקים יגרמו לאי נוחות.
 
צליל המנוע אינו נשמע אלא רק בסל"ד גבוה מאוד, בידוד רעשי הרוח מרשים אף הוא (נרשמה אוושה קלה ליד חלון הנהג), ועל אספלט איכותי גם בידוד רחשי הכביש מרשים, בטח כאשר בפינה יש 255 מילימטרים של גומי. באספלט פחות מרשים – כמו ברמת הגולן, לדוגמה – שומעים את הצמיגים, אבל גם אז במינון נסבל.
 
שני כבישים מתפתלים שונים היו שדה ניסויים דינמי, גם בעלייה וגם בירידה, ובנוסף ביצעתי מעגל אחיזה במהירות נמוכה; התוצאות מרשימות ומתסכלות, ולא, אין כאן טעות. ההיגוי מהיר וגלגל ההגה בעל מרכוז חזק מדי לדעתי, אבל זו סתם קטנוניות מצדי, ויש גם זווית גלגול מעט גבוהה מהרצוי (במהירות ממש מופרכת), אבל האחיזה מצוינת, בכל מהירות וכך גם ההתנהגות. 'ליפט' קטן (הרפיית דוושת התאוצה) בעיקול מהיר והישבן מתהדק בלינאריות. ולא רק במגבלות, אם כי באזור.
 
אבל ההידוק שהמכונית הזאת מעניקה במגבלות בעיקולים הדוקים... וואוו, ושאלוהים יברך אתכם על זה; מפתיעה בהחלט ה-A7 הזאת. אז מה מתסכל? שאין קמצוץ מידע. כנראה אי אפשר הכל.
 
שלב הסיכומים
אודי A7 החדשה היא מכונית סלון טובה מאוד, שיש לה, בנוסף ובגלל מה שהיא, מקדם כניסה מעולה. העיצוב שלה מרשים, סביבת הנהג מתקדמת ועשירה, מזמינה ונעימה, הביצועים מעולים וההתנהגות נהדרת. נוחות הנסיעה טובה בעיר ומחוצה לה – ללא ספק תשתפר עם צמיגים במידה מופרכת פחות, וכנראה תשתפר בהרבה עם קפיצי אוויר; מחיר תוספת זאת הוא 21,500 שקלים, ולדעתנו היא מומלצת מאוד.  
 
מחירה של A7 הוא 600,000 שקלים, לא הרבה גבוה מזה של A6 שהיא סולידית ממנה, מעט נוחה יותר ומעט שקטה פחות.   
 
אבזור ומערכות
האבזור עשיר: תאורת לד מאחור (עם אנימציה), גג שמש פנורמי, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג מאחור, תפעול חשמלי עם זיכרונות למראות המתכהות-אוטומטית ומחוממות וגם למושבים הקדמיים, כולל תמיכה צידית, אורך בסיס המושב וחימום, כיוון חשמלי להגה, מערכת שמע של B&O, פתיחה ונעילה חשמלית לדלת תא המטען, הפעלה חשמלית לווילון האחורי, וילונות צד מאחור ועוד. במערכת הבידור/מידע: מסך עליון "10.1, מסך תחתון "8.1, לוח מחוונים "12.3 רב-תצוגות, תאימות אפל אנדרואיד, הטענה אלחוטית ועוד.

אבזור הבטיחות כולל פנסי לד מטריקס, עמעום אוטומטי, מצלמת נסיעה לאחור ומניעת פתיחת דלתות בסכנה. מערכות הבטיחות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטונומית לפנים (כולל בצמתים) ולאחור, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז, התרעת שטח מת, מערכת עזר ובלימה בכניסה לצומת.