רנו מגאן גרנד קופה – מבחן דרכים (1.3 ל', טורבו-בנזין) - אוטו

רנו מגאן גרנד קופה – מבחן דרכים (1.3 ל', טורבו-בנזין)

רנו מגאן גרנד קופה, המכונית הפופולארית בהיצע של רנו-ישראל, קבלה מנוע חדש ותוספת לרשימת האבזור הבטיחותי. יצאנו לפגוש בה על הכביש המקומי

לפני יותר משנה וחצי נחתה בארץ רנו מגאן גרנד קופה, ודי מהר הפכה למכונית הנמכרת ביותר של רנו בישראל. השם שנבחר למחליפת הפלואנס בא לשקף צעד קדימה במראה, אולם מבחינת יחידות ההנעה הדגש היה על גרסאות הדיזל, כמו בפלואנס הוותיקה. 
 
כעת מתחיל היבואן בשיווק גרסת טורבו-בנזין חדשה המצוידת במנוע ה-1.3 ליטר טורבו (כאן עם 140 כ"ס) שפותח בשיתוף עם מרצדס; אותו מנוע משרת גם מרצדס A-קלאס החדשה, למשל. המנוע, שמשודך לתיבה אוטומטית רובוטית דו-מצמדית חדשה עם שבעה הילוכים, יחליף את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו הוותיק (130 כ"ס).
 
מחיר גרסת הבנזין החדשה ברמת גימור 'אינטנס' עומד על 134,000 שקלים; ולמבחר המקומי נוספה גם ה'אקזקיוטיב' – לה חישוקי "18 במקום "17 וגג זכוכית. מחירה עומד על 136,000 שקלים.

1611143

 
נראות
שנתיים עברו מאז שנחשפה בתערוכת פאריז 2016, ועדיין הגרנד קופה מרשימה למראה. היא משלבת צדודית זורמת עם מראה מכובד ומותירה רושם של מכונית גדולה. לסיכום, העיצוב מוצלח ותאורת הלד העשירה מוסיפה להופעה.
 
פנים הרכב
תא הנוסעים לא עבר שינוי מהותי, וזה נאמר בעיקר לחיוב. המגאן מציגה את אותו שילוב מרשים של לוח מחוונים דיגיטלי מוקרנים וצג אנכי גדול ("8.7) למערכת המולטימדיה שממלא את הקונסולה המרכזית באופן שפגשנו בדגמי רנו האחרונים. הרושם הראשוני נעים, כמעט יוקרתי, ולתחושה תורם שילוב בין גווני בז' ושחור. החלק העליון של סביבת הנהג רך למגע, אך כמקובל בקטגוריה החלקים התחתונים נוקשים יותר. פרטים מסוימים, כמו בורר ההילוכים או פקדי בקרת האקלים, יוצרים בהפעלתם תחושה פחות איכותית.
 
מערך המולטימדיה אומנם מרשים בעין, אך פחות נוח לתפעול וכיוון שכמעט כל תפקודי הרכב (ממצבי הניהוג המגוונים, שמע בקרת אקלים ועוד מתופעלים מהמסך וללא פקדים מכניים) עוברים דרכו זה דורש הרבה הסטות עין ופרק הסתגלות מסוים. 
 
כמו בעבר רמת ה'אינטנס' עשירה בציוד שכוללת תאורת לד, חישוקים קלים, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים ומשתנים, בקרת אקלים כולל פתחי אוורור למושבים מאחור, תאורת האווירה נעימה ועוד.

1611148

 
מושב הנהג מעט רך התגלה כנוח למדי. מנגנון הכיוון שלו, בייחוד כיוון הזווית, חסר תחושה איכותית. מאחור המרחב טוב לנוסעים, מרווח הרגליים מצוין אם כי מרווח הראש פחות מרשים. תא המטען גדול.
 
נוחות נסיעה
כיול המתלים הרך משתלם ולרוב הגרנד קופה הציגה נוחות נסיעה טובה. שיבושים קטנים לא תמיד מגוהצים כראוי ופה ושם פגמים גדולים או חיבורי כביש בוטים מקפיצים קלות את הנוסעים, אבל בשורה התחתונה היא נעימה מחוץ לעיר. גם בתוך העיר הנוחות טובה והיא צולחת פסי האטה באופן מרשים, ומתמודדת קצת פחות טוב עם בורות עמוקים. רעשי הרוח מוחשיים וכך גם רעשי הכביש - כתלות באספלט.
 
התנהגות ובטיחות
כמו בעבר הגרנד קופה מציגה התנהגות בטוחה וצפויה, וברור שעדיפה נהיגה נינוחה ורגועה על נהיגה דינאמית ומהירה. זה בא לידי ביטוי בהגה קל, ריסון פחות טוב של המרכב בעומס ובתחושה לא חדה מהבלמים.
 
במקביל להחלפת המנוע עודכנה רשימת אבזור הבטיחות המתקדם - מערכת בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. 

1611149

 
מנוע וביצועים
כאמור, השינוי המהותי הוא מעבר למנוע ה-1.3 ליטר טורבו החדש שמייצר 140 כ"ס ומשודך לתיבה עם שבעה הילוכים. לגרסה זו 24.5 קג"מ ב-1,600 סל"ד וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת כעת 9.0 שניות לעומת 10.9 שניות בעבר.
 
פעולת המנוע נעימה, זמינות הכוח טובה מאוד, ובחצי מצערת הוא שקט, מפתיע ממש בקצב שהוא מייצר. במצערת מלאה הוא רועש (בסל"ד גבוה ישנן ויברציות קלות). בכל מקרה, הביצועים טובים מאוד והולמים את האווירה הנינוחה, והמנוע הזה לרוב מייתר את הצורך להגיע לסיבובי מנוע גבוהים. 
 
צריכת הדלק טובה למדי ובנהיגה נינוחה ניתן לראות 15.5 ק"מ לליטר. בימי המבחן רשמנו 12.5 ק"מ לליטר.
 
1611147


תמורה
עד לימים שלפני ה"מפץ הגדול" של תחום הפנאי, ניתן היה לומר כי רנו מגאן גרנד קופה נתפרה בדיוק לטעם המקומי. 
 
העדכון של מגאן לא טיפל לגמרי בדברים שהפריעו לנו (בעיקר הנדסת האנוש ומרווח הראש לנוסעים מאחור), אבל התוצאה היא מכונית תחרותית מבעבר. היא עדיין נראית גדולה ומרשימה מבחוץ ומבפנים, מרווחת לנוסעים ומציגה שיפור דרמטי בביצועים; ויחד עם מערך בטיחותי עשיר, רנו מגאן גרנד קופה מציגה חבילה משפחתית טובה ומעניינת במיוחד.

*פורסם במקור ב-03.02.19 (נוסף וידאו)

1611146

שווה לשקול גם:

מחיר
133000
החל מ- 1,319 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
3298
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
463.2
רוחב
181.4
גובה
144.3
משקל
1395
בסיס גלגלים
271.1
נפח תא מטען (ליטר)
503
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
987
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
49

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/50/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1461
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
110
סל"ד להספק מירבי
4000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
12.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
190
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
28.5
צריכת דלק - עירונית
25.0
צריכת דלק - ממוצעת
27.0
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
23.0
צריכת דלק - מבחן אוטו
22.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת מובילאיי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 33. רנו דיזל רכב חלום.

    אסי 9 יוני 2019, 18:17

  2. 30. 29. *מנסיון אישי השוואה לפולקסווגן גולף

    רני 31 מרץ 2019, 15:14

  3. 26. דו מצמדי זה קקה ולא משנה מאיזה יצרן זה יצא

    לעולם לא יהיה אמין כמו פלנטרי 16 פברואר 2019, 20:48

  4. 23. אני ממש לא מסכים עם תגובה 21

    I car 15 פברואר 2019, 17:16

  5. 22. אני מסכים עם כל מילה של מגיב 21!

    איתמר 15 פברואר 2019, 10:44

  6. 8. בחו"ל זה רנו טליסמן

    אדי 4 פברואר 2019, 10:40