פיג'ו 3008 2020 החדש - חוות דעת - אוטו

הדור השני של פיג'ו 3008 הוצג ב-2016 ונחת כאן בסוף אותה שנה. דגם זה מוצע כיום עם ארבעה מנועי הבנזין והדיזל המוגדשים, מציעים שתי רמות הספק: 180 כ"ס ב-1.6 ליטר ו-2.0 ליטר בהתאמה; 130 כ"ס ב-1.2 ליטר ו-1.5 ליטר בהתאמה. 

דגם הפנאי הקומפקטי (C-SUV) הזה מוצע כאמור ב-4 גרסאות וב-3 רמות גימור – החל ב-153,000 שקלים (1.2 ל', 'אקטיב') ועד 231,000 שקלים (2.0 ל', 'GT'). 

בחניה 
עיצובו של פיג'ו 3008 2020 עושה אותו לאחד מרכבי הפנאי המיוחדים והמושכים ביותר בהיצע הקומפקטי בארץ, וחישוקי "18 נאים מוסיפים להופעה.   

1612129
צילום: מערכת אוטו

סביבת הנהג הנקראת 'i-קוקפיט' כבשאר דגמי פיג'ו, מבוססת על הגה קטן ונמוך ותצוגת מחוונים מעליו, ועדיין נראית מקורית. מחוונים מוקרנים ומערך חומרי דיפון וריפוד נאה משלימים הופעה מכובדת ביותר. למערך המולטימדיה המקורי תפעול מעט סבוך ותצוגה גרפית שמתחילה להתיישן. 

האבזור עשיר, וב'אקטיב' כולל מפתח חכם ותפעול הילוכים מההגה. 'פרמיום' מוסיפה גג זכוכית, תפעול חשמלי למושב הנהג, ובגרסת 1.6 ליטר גם לדלת אחורית. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב ב'אקטיב', ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית ב'פרמיום'.

1612132
צילום: מערכת אוטו

מושב הנהג נוח אך ההגה הנמוך דורש הסתגלות. המרחב מאחור טוב, מרווח הרגליים מצוין, אך מרווח הראש ב'פרמיום' מעט מוגבל בגלל גג הזכוכית. תא המטען שימושי. 

בנסיעה   
מנוע ה-1.2 ליטר 3 צילינדרים מייצר 130 כ"ס, לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש 9.7 שניות. כבר מתחילת הדרך מתבטל החשש ממחסור בכוח – הביצועים נאותים והקצב מספק, בייחוד במצב 'ספורט'. פעולת התיבה נעימה, והיא מגיבה היטב כדי להעניק ניצול מיטבי של ההספק. רעשי המנוע בסל"ד נמוך מורגשים, בייחוד במהירויות עירוניות. צריכת הדלק ביום המבחן הייתה 11 ק"מ/ל' .

1612130
צילום: מערכת אוטו

נוחות הנסיעה טובה, ועדיין שברי כביש ופגמים קטנים מורגשים, דבר הבולט במיוחד בעיר. איכות הנסיעה על שבילים מפולסים נעימה. רעשי הרוח מורגשים מדי.  

ל-3008 יכולת דינמית טובה, וגלגל ההגה הקטן מוסיף מצדו לקשר בין הנהג למכונה.  היכולת בכבישים טובה, התגובה להעברות משקל והפניית הגה נחושה. מערכת בלימה טובה משלימה חבילה דינמית מכובדת. 

1614068
צילום: עמית אגרונוב

תמורה 
ה-3008 הוא אחד הכלים הטובים בקטגוריה הקומפקטית, וגרסת 1.2 ליטר הזולה יחסית, מציעה אותו עיצוב חוץ ופנים מושך עם ביצועים שיספקו את רוב הלקוחות. ל'אקטיב' חבילה מצוינת, וכאשר המחירים של חלק מהמתחרים הפופולריים מתייקרים, 3008 נראה מושך מתמיד.

1614045
צילום: עמית אגרונוב

פיג'ו 3008 2020: מחירון מעודכן, רשימת גרסאות
פיג'ו 3008 1.2 ל', 'אקטיב' – 153,000 שקלים 
פיג'ו 3008 1.2 ל', 'פרמיום' – 168,000 שקלים
פיג'ו 3008 1.6 ל', 'אקטיב' – 168,000 שקלים 
פיג'ו 3008 1.6 ל', 'פרמיום' – 187,000 שקלים
פיג'ו 3008 1.5 ל' דיזל, 'אקטיב'– 160,000  שקלים
פיג'ו 3008 1.5 ל' דיזל, 'פרמיום' – 183,000 שקלים 
פיג'ו 3008 2.0 ל' דיזל, 'GT' – החל מ-231,000 שקלים

1614047
צילום: עמית אגרונוב
 

שווה לשקול גם:

מחיר
152990
החל מ- 1,518 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3794
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
445
רוחב
184
גובה
162
משקל
1395
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
520
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1482
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
53

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/55/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1199
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
23.5
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
188
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
20.8
צריכת דלק - עירונית
16.4
צריכת דלק - ממוצעת
19.2
דרגת זיהום אוויר
5
צריכת דלק - אמיתית
15.5
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי, התרעה לניטור מרחק מלפנים

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי - מלפנים
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך 12.3 אינץ', שליטה מההגה על תיבת ההילוכים
אבזור נוסף בתשלום
מערכת "GRIP Control" לבקרת אחיזה בשטחים שונים, צמיגי "18, מסילות גג

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם פיג'ו 3008
גרסה 3008 אוט', 1.2 ל' טורבו, Active
מחיר 152990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 188
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 19.2
נפח תא מטען (ליטר) 520
דרגת זיהום אוויר 5

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 4. מחיר הזוי. פשוט הזוי. על מה ולמה?

    פראיירים 26 מאי 2020, 22:00