הדור השני של פיג'ו 3008 הוצג ב-2016 ונחת כאן בסוף אותה שנה. דגם זה מוצע כיום עם ארבעה מנועי הבנזין והדיזל המוגדשים, מציעים שתי רמות הספק: 180 כ"ס ב-1.6 ליטר ו-2.0 ליטר בהתאמה; 130 כ"ס ב-1.2 ליטר ו-1.5 ליטר בהתאמה. 

דגם הפנאי הקומפקטי (C-SUV) הזה מוצע כאמור ב-4 גרסאות וב-3 רמות גימור – החל ב-153,000 שקלים (1.2 ל', 'אקטיב') ועד 231,000 שקלים (2.0 ל', 'GT'). 

בחניה 
עיצובו של פיג'ו 3008 2020 עושה אותו לאחד מרכבי הפנאי המיוחדים והמושכים ביותר בהיצע הקומפקטי בארץ, וחישוקי "18 נאים מוסיפים להופעה.   

פיג'ו 3008 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

סביבת הנהג הנקראת 'i-קוקפיט' כבשאר דגמי פיג'ו, מבוססת על הגה קטן ונמוך ותצוגת מחוונים מעליו, ועדיין נראית מקורית. מחוונים מוקרנים ומערך חומרי דיפון וריפוד נאה משלימים הופעה מכובדת ביותר. למערך המולטימדיה המקורי תפעול מעט סבוך ותצוגה גרפית שמתחילה להתיישן. 

האבזור עשיר, וב'אקטיב' כולל מפתח חכם ותפעול הילוכים מההגה. 'פרמיום' מוסיפה גג זכוכית, תפעול חשמלי למושב הנהג, ובגרסת 1.6 ליטר גם לדלת אחורית. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב ב'אקטיב', ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית ב'פרמיום'.

פיג'ו 3008 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

מושב הנהג נוח אך ההגה הנמוך דורש הסתגלות. המרחב מאחור טוב, מרווח הרגליים מצוין, אך מרווח הראש ב'פרמיום' מעט מוגבל בגלל גג הזכוכית. תא המטען שימושי. 

בנסיעה   
מנוע ה-1.2 ליטר 3 צילינדרים מייצר 130 כ"ס, לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש 9.7 שניות. כבר מתחילת הדרך מתבטל החשש ממחסור בכוח – הביצועים נאותים והקצב מספק, בייחוד במצב 'ספורט'. פעולת התיבה נעימה, והיא מגיבה היטב כדי להעניק ניצול מיטבי של ההספק. רעשי המנוע בסל"ד נמוך מורגשים, בייחוד במהירויות עירוניות. צריכת הדלק ביום המבחן הייתה 11 ק"מ/ל' .

פיג'ו 3008 2020 החדש - חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

נוחות הנסיעה טובה, ועדיין שברי כביש ופגמים קטנים מורגשים, דבר הבולט במיוחד בעיר. איכות הנסיעה על שבילים מפולסים נעימה. רעשי הרוח מורגשים מדי.  

ל-3008 יכולת דינמית טובה, וגלגל ההגה הקטן מוסיף מצדו לקשר בין הנהג למכונה.  היכולת בכבישים טובה, התגובה להעברות משקל והפניית הגה נחושה. מערכת בלימה טובה משלימה חבילה דינמית מכובדת. 

פיג'ו 3008 2020 החדש - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

תמורה 
ה-3008 הוא אחד הכלים הטובים בקטגוריה הקומפקטית, וגרסת 1.2 ליטר הזולה יחסית, מציעה אותו עיצוב חוץ ופנים מושך עם ביצועים שיספקו את רוב הלקוחות. ל'אקטיב' חבילה מצוינת, וכאשר המחירים של חלק מהמתחרים הפופולריים מתייקרים, 3008 נראה מושך מתמיד.

פיג'ו 3008 2020 החדש - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב

פיג'ו 3008 2020: מחירון מעודכן, רשימת גרסאות
פיג'ו 3008 1.2 ל', 'אקטיב' – 153,000 שקלים 
פיג'ו 3008 1.2 ל', 'פרמיום' – 168,000 שקלים
פיג'ו 3008 1.6 ל', 'אקטיב' – 168,000 שקלים 
פיג'ו 3008 1.6 ל', 'פרמיום' – 187,000 שקלים
פיג'ו 3008 1.5 ל' דיזל, 'אקטיב'– 160,000  שקלים
פיג'ו 3008 1.5 ל' דיזל, 'פרמיום' – 183,000 שקלים 
פיג'ו 3008 2.0 ל' דיזל, 'GT' – החל מ-231,000 שקלים

פיג'ו 3008 2020 החדש - חוות דעת
צילום: עמית אגרונוב