מאז נחתה כאן סיאט איביזה ב-2014 בגרסה שכונתה "AM5", היא הייתה ללהיט גדול בקטגורית הסופרמיני. בסוף 2017 הגיע אלינו הדור החמישי של הדגם הזה; המחיר אמנם עלה, אבל האבזור עשיר מאשר בדגם הפורש, והיא נראתה נכונה להמשיך בהצלחה.  

זה היה דגם ראשון בקבוצת פולקסווגן שהתבסס על פלטפורמת MQB A0 הקטנה. בארץ הוא מוצע רק עם טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים, המייצר 115 כ"ס כאשר הוא משודך לתיבה הדו-מצמדית, ו-95 כ"ס עם הגרסה הידנית.

סיאט איביזה 2020 מוצעת במספר רמות גימור, כאשר 'אקסלנס' משווקת רק ברשת; המחיר החל ב-93,000 שקלים ('רפרנס' ידני) ומגיע ל-114,000 שקלים ('FR' אוטומטי). אחת מרמות הגימור היא 'סטייל' שהתייצבה למבחן, מחירה 100,000 שקלים והופעתה עשירה.

סיאט איביזה 2020 החדשה — חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

בחניה 
הדגם החדש נראה גדול מקודמו, למרות שהוא מעט קצר ונמוך ממנו. הקו הכללי דומה לזה שבליאון, מזכיר את הדור היוצא, אבל הרכב נאה יותר – גם בזכות הפרופורציות, גם בגלל משחקי נפח בדופן הרכב ובמכסה המנוע. כך למשל קו הכתף שמחובר באופן מעניין ליחידת התאורה האחורית, השבכה המודגשת וקו שמשות הצד.   

סביבת הנהג דומה לזו שבדגם הקודם, אך עדכנית ממנה, האיכות טובה וההופעה הכוללת מוצלחת, גם אם חלקי פלסטיק רבים נוקשים והגוון האפור שולט. הנדסת האנוש טובה, וקווי העיצוב האופקיים יוצרים תחושה שהרכב גדול ממה שהוא. דיפון הדלתות הנוקשה מדי והיעדר ידיות האחיזה פוגמים ברושם הכולל. מושב הנהג נוח.

סיאט איביזה 2020 החדשה — חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

החלק הבולט הוא צג מולטימדיה נאה וגדול ("8; תקני ב'אקסלנס'), למופע עשיר לתחושה, וגם מפתח חכם, המוצע ברמות הגימור הגבוהות אינו שגרתי בדגמים כאלה. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית (לא ב'רפרנס'), אך היעדה של התרעת סטייה בשלב זה מחייבת מערכת התרעה בהתקנה מקומית.  

מאחור המרחב נאה, אך התפיחה של מנהרת ההינע במרכז הרצפה מוגזמת. תא המטען גדול (355 ל') ושימושי.    

סיאט איביזה 2020 החדשה — חוות דעת
צילום: שחר מלכין

בתנועה
לאיביזה שילוב מוכר של מנוע 1.0 ל' טורבו המייצר 115 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ואלה אחראים להאצה של 9.5 שניות ל-100 קמ"ש. חטיבת הכוח תוססת, נמרצת, ובעלת צליל ספורטיבי. פעולת הבורר נעימה, אך התיבה עלולה למקם את המנוע בסל"ד נמוך מדי, ומנגנון דימום/התנעה פעלתן מדי עלול להטריד. צריכת הדלק ביום מבחן עמדה על  13.3 ק"מ/ל'.

נוחות הנסיעה בינונית, בעיקר בעיר, בגלל פעולה מעט נוקשה של המתלים, ואלה מעבירים בעיקר את הפגמים הקטנים שבכביש. מחוץ לעיר רעשי הכביש מורגשים. 

סיאט איביזה 2020 החדשה — חוות דעת
צילום: שחר מלכין

לאיביזה התנהגות טובה, היא קלילה בכביש המפותל ויכולתה גבוהה מאוד. ההגה קל מדי אך המכונית משנה כיוון היטב. 

תמורה 
עם איביזה החדשה, סיאט הלכה במסלול מוכר – שיפרה את הנוסחה עליה היא אמונה וגם יצרה מכונית שהיא טובה משמעותית מקודמתה. המחירים עלו, אך המכונית השתפרה בכל היבט, ועם זאת מעניקה את אחת התמורות הטובות בקטגוריה, בייחוד ברמות הגימור 'אקסלנס' ו'סטייל'.   

סיאט איביזה 2020 החדשה — חוות דעת
צילום: שחר מלכין

סיאט איביזה 2020 החדשה: מחירון, רשימת גרסאות
סיאט איביזה 1.0 ל' ידני 'רפרנס' – 80,000 שקלים 
סיאט איביזה 1.0 ל' ידני 'אקסלנס' – 93,000 שקלים 
סיאט איביזה 1.0 ל' 'רפרנס' – 95,000 שקלים 
סיאט איביזה 1.0 ל' 'סטייל' – 100,000 שקלים 
סיאט איביזה 1.0 ל' 'FR' – החל מ-114,000 שקלים 

סיאט איביזה 2020 החדשה — חוות דעת
צילום: שחר מלכין