סיאט איביזה 2020 החדשה — חוות דעת - אוטו

סיאט איביזה 2020 החדשה — חוות דעת

סיאט איביזה הנוכחית רוקחת את מאפייני הסופרמיני הקלאסיים טוב מאשר בדגמים קודמים. הנה חוות הדעת המלאה על סיאט איביזה 2020, מחירון מעודכן, רשימת גרסאות ועוד

מאז נחתה כאן סיאט איביזה ב-2014 בגרסה שכונתה "AM5", היא הייתה ללהיט גדול בקטגורית הסופרמיני. בסוף 2017 הגיע אלינו הדור החמישי של הדגם הזה; המחיר אמנם עלה, אבל האבזור עשיר מאשר בדגם הפורש, והיא נראתה נכונה להמשיך בהצלחה.  

זה היה דגם ראשון בקבוצת פולקסווגן שהתבסס על פלטפורמת MQB A0 הקטנה. בארץ הוא מוצע רק עם טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים, המייצר 115 כ"ס כאשר הוא משודך לתיבה הדו-מצמדית, ו-95 כ"ס עם הגרסה הידנית.

סיאט איביזה 2020 מוצעת במספר רמות גימור, כאשר 'אקסלנס' משווקת רק ברשת; המחיר החל ב-93,000 שקלים ('רפרנס' ידני) ומגיע ל-114,000 שקלים ('FR' אוטומטי). אחת מרמות הגימור היא 'סטייל' שהתייצבה למבחן, מחירה 100,000 שקלים והופעתה עשירה.

1611115
צילום: מערכת אוטו

בחניה 
הדגם החדש נראה גדול מקודמו, למרות שהוא מעט קצר ונמוך ממנו. הקו הכללי דומה לזה שבליאון, מזכיר את הדור היוצא, אבל הרכב נאה יותר – גם בזכות הפרופורציות, גם בגלל משחקי נפח בדופן הרכב ובמכסה המנוע. כך למשל קו הכתף שמחובר באופן מעניין ליחידת התאורה האחורית, השבכה המודגשת וקו שמשות הצד.   

סביבת הנהג דומה לזו שבדגם הקודם, אך עדכנית ממנה, האיכות טובה וההופעה הכוללת מוצלחת, גם אם חלקי פלסטיק רבים נוקשים והגוון האפור שולט. הנדסת האנוש טובה, וקווי העיצוב האופקיים יוצרים תחושה שהרכב גדול ממה שהוא. דיפון הדלתות הנוקשה מדי והיעדר ידיות האחיזה פוגמים ברושם הכולל. מושב הנהג נוח.

1611116
צילום: מערכת אוטו

החלק הבולט הוא צג מולטימדיה נאה וגדול ("8; תקני ב'אקסלנס'), למופע עשיר לתחושה, וגם מפתח חכם, המוצע ברמות הגימור הגבוהות אינו שגרתי בדגמים כאלה. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית (לא ב'רפרנס'), אך היעדה של התרעת סטייה בשלב זה מחייבת מערכת התרעה בהתקנה מקומית.  

מאחור המרחב נאה, אך התפיחה של מנהרת ההינע במרכז הרצפה מוגזמת. תא המטען גדול (355 ל') ושימושי.    

1598553
צילום: שחר מלכין

בתנועה
לאיביזה שילוב מוכר של מנוע 1.0 ל' טורבו המייצר 115 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ואלה אחראים להאצה של 9.5 שניות ל-100 קמ"ש. חטיבת הכוח תוססת, נמרצת, ובעלת צליל ספורטיבי. פעולת הבורר נעימה, אך התיבה עלולה למקם את המנוע בסל"ד נמוך מדי, ומנגנון דימום/התנעה פעלתן מדי עלול להטריד. צריכת הדלק ביום מבחן עמדה על  13.3 ק"מ/ל'.

נוחות הנסיעה בינונית, בעיקר בעיר, בגלל פעולה מעט נוקשה של המתלים, ואלה מעבירים בעיקר את הפגמים הקטנים שבכביש. מחוץ לעיר רעשי הכביש מורגשים. 

1598551
צילום: שחר מלכין

לאיביזה התנהגות טובה, היא קלילה בכביש המפותל ויכולתה גבוהה מאוד. ההגה קל מדי אך המכונית משנה כיוון היטב. 

תמורה 
עם איביזה החדשה, סיאט הלכה במסלול מוכר – שיפרה את הנוסחה עליה היא אמונה וגם יצרה מכונית שהיא טובה משמעותית מקודמתה. המחירים עלו, אך המכונית השתפרה בכל היבט, ועם זאת מעניקה את אחת התמורות הטובות בקטגוריה, בייחוד ברמות הגימור 'אקסלנס' ו'סטייל'.   

1598550
צילום: שחר מלכין

סיאט איביזה 2020 החדשה: מחירון, רשימת גרסאות
סיאט איביזה 1.0 ל' ידני 'רפרנס' – 80,000 שקלים 
סיאט איביזה 1.0 ל' ידני 'אקסלנס' – 93,000 שקלים 
סיאט איביזה 1.0 ל' 'רפרנס' – 95,000 שקלים 
סיאט איביזה 1.0 ל' 'סטייל' – 100,000 שקלים 
סיאט איביזה 1.0 ל' 'FR' – החל מ-114,000 שקלים 

1598552
צילום: שחר מלכין
 

שווה לשקול גם:

מחיר
99900
החל מ- 991 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2478
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
405.9
רוחב
178
גובה
144.4
משקל
1164
בסיס גלגלים
256.4
נפח תא מטען (ליטר)
355
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
40

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
185/65/15

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
999
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
115
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
20.3
סל"ד למומנט מירבי
2000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
193
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
23.8
צריכת דלק - עירונית
17.8
צריכת דלק - ממוצעת
21.2
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
17.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
15.0

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עז לזינוק בעליה

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מערכת XDS המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה, ספוילר אחורי
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם סיאט איביזה
גרסה איביזה 1.0 ל' טורבו, אוט', Style
מחיר 99900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 193
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 21.2
נפח תא מטען (ליטר) 355
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות