בסוף 2016 השיקה סקודה את קו דגמי הפנאי העכשווי עם סקודה קודיאק, דגם בגודל בינוני (D-SUV) עם שבעה מקומות. סקודה הציגה עוד בסוף העשור הראשון של המאה את יטי, דגם פנאי קומפקטי, אך במבנה ובעיצוב לא שגרתיים. אותו מהלך, שתחילתו כאמור בקודיאק, המשיך עם דגם קומפקטי (C-SUV; קארוק) וקטן (B-SUV; קאמיק), לייצוג מלא בקטגוריות החשובות של דגמי הפנאי.  

הקודיאק נחת בארץ ב-2017 והיה לסיפור הצלחה בגלל המבנה, השימושיות, התמורה וההיצע העשיר – מנועי בנזין ודיזל ברמות הספק שונות, אופציה להנעה כפולה, הרבה רמות גימור – שהתפרס על-פני טווח מחירים גדול. בהמשך, הצליח הדגם לשמר את מעמדו גם בזכות העדכונים התכופים. כעת המחירים מתחילים ב-172,000 שקלים בגרסת 1.5 ליטר 150 כ"ס וברמת הגימור הבסיסית ('ביזנס') ומגיעים עד ל-260,000 שקלים בגרסת 2.0 ליטר 190 כ"ס, עם הנעה כפולה וברמת גימור עשירה במיוחד ('לורן אנד קלנט'). כיום סקודה קודיאק 2020 מוצע ב-15 גרסאות/רמות-גימור. 

1631741
צילום: איתמר רותם

בחניה 
הקודיאק נראה כמו שרכב פנאי מודרני, של סקודה, צריך להיראות: גדול, מכובד, סולידי. סביבת הנהג מעוצבת באופן הנקי והמוכר של שאר דגמי קבוצת פולקסווגן בכלל, של סקודה בפרט, אך ברמת הגימור הבסיסית, מערך הגוונים הכהה אינו נראה מושך. אבל גם ברמת גימור זו החומרים איכותיים, הנדסת האנוש טובה וצג המולטימדיה ("8) נאה וקל לתפעול. מערך הבטיחות עדכני וכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב, ותפעולם מאוד נוח. 

תנוחת הנהיגה גבוהה, ויוצרת את התחושה שהנהג יושב ברכב פנאי, ובדגם גדול. המרחב בשורה השנייה טוב כצפוי, עם מרווחי ראש וברכיים מצוינים. המרחב בשורה השלישית סביר בהינתן הממדים אך מתאים בעיקר לילדים. לתא המטען נפח מספק גם כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש, וזה יפה. 

1631707
צילום: איתמר רותם

בתנועה 
השילוב בין מנוע ה-1.5 ליטר החדש יחסית (150 כ"ס) והתיבה הדו-מצמדית (7 הילוכים) המוכרת, מייצר ביצועים נאותים בהחלט, כולל האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות. אופי הפעולה של חטיבת הכוח נעים, אבל פעולת התיבה מעט איטית, דבר המורגש בייחוד במהירות איטית וביציאה מרמזורים. צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 9.7 ק“מ/ליטר

נוחות הנסיעה בעיר סבירה אך כיול מעט נוקשה, פוגם ביכולת הטיפול במפגעים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, ולכך נוסף בידוד טוב של רעשי כביש ורוח. בשבילים עם מעברים, חריצים ואבנים שתולות הרכב מעט קופצני, אך משדר חוסן מבני. 

1631721
צילום: איתמר רותם

לקודיאק יכולת דינמית טובה, אבל אופי הפעולה שלו בפניות אינו מחבר את הנהג לנהיגה כזו. 

תמורה 
עיצובו של הקודיאק והמבנה שלו משדרים כי מדובר ברכב פנאי חסון, ולכך הוא מוסיף מרחב נאה, תנוחת ישיבה גבוהה, יחידות הנעה יעילות, גם בגרסה שנבחנה, ומידה רבה של שימושיות. ברמת גימור 'ביזנס' הקודיאק מאבד משהו מכוח המשיכה שלו, ורבים יעדיפו את ה'אמבישן' המצוידת יותר – אבל גם איתה התמורה משובחת ביותר.  

1631739
צילום: איתמר רותם

סקודה קודיאק 2020: מחירון, רשימת גרסאות
סקודה קודיאק 1.5 ל’, 'ביזנס' – 172,000 שקלים 
סקודה קודיאק 1.5 ל’, 'אמבישין' – 183,000 שקלים 
סקודה קודיאק 1.5 ל’, 'סטייל’ – 205,000 שקלים         
סקודה קודיאק 2.0 ל’, 4x4, 'סטייל’ – 232,000 שקלים 
סקודה קודיאק 2.0 ל’, 4x4, 'אקסקלוסיב' – 248,000 שקלים 
סקודה קודיאק 2.0 ל’, 4x4, 'לורן וקלמנט' – 260,000 שקלים 
סקודה קודיאק 2.0 ל’, 4x4, 'ספורט ליין' – 260,000 שקלים 
סקודה קודיאק 2.0 ל’ דיזל 150 כ"ס, 'אמבישין' – 193,000 שקלים 
סקודה קודיאק 2.0 ל’ דיזל 150 כ"ס, 'סטייל’ – 213,000 שקלים     
סקודה קודיאק 2.0 ל’ דיזל 190 כ"ס, 4x4, 'סטייל’– 236,000 שקלים 
סקודה קודיאק 2.0 ל’ דיזל 190 כ"ס, 4x4, 'אקסקלוסיב' – 252,000 שקלים

1630526
צילום: יואל פלרמן