הונדה CR-V הוא אחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בארה"ב. זאת הסיבה שהוא תחילה הוצג שם – מקדים את החשיפה האירופאית בשנה וחצי. אלינו הוא הגיע רק באמצע 2019 – איחור של חצי שנה מהמועד המתוכנן, וכשלוש שנים אחרי שהוצג לראשונה בארה"ב. פרק הזמן הארוך הוביל לכך שלדגם האמריקאי כבר הוצג מתיחת פנים ושיווק הדגם המחודש שם כבר החל בסתיו 2019.

בחניה
זהו דור חמישי לדגם והוא מביא איתו חידוש מעניין – אפשרות לשבעה מושבים. הוא מבוסס על הפלטפורמה הגלובלית החדשה שמשרתת גם את הונדה סיוויק, אך במפתיע בסיס הגלגלים קצר מזה של המשפחתית. הוא גם קצר מבין כל מתחריו. ביחס לקודמו הוא מעט גדול יותר ומציע מרחב מצוין בשורת המושבים הראשונה והשנייה. השורה השלישית צפופה יותר ומתאימה יותר לילדים.

הונדה CR-V 2020 החדש – חוות דעת מצולמת (וידאו)
צילום: איתמר רותם

תנוחת הנהיגה לא מושלמת, אבל המושב נוח, הראות טובה והתחושה היא של רכב פנאי גדול למדי. הוא גם בהחלט מאובזר עם מחוונים מוקרנים (בעיצוב "רטרו-עתידני" שלא כולם יאהבו), מולטימדיה מקורית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, תפעול חשמלי (חלקי) למושבים הקדמיים, מושבים אחוריים מפוצלים הניתנים להזזה והטיה, מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כמו בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. 

תא המטען כצפוי מאוד קטן (150 ליטר) ועדיין מציע שני גבהים לרצפה. קיפול המושבים האחוריים נוח והחלל שנוצר גדול ושימושי. חבל שאין כיסוי לתא המטען.

הונדה CR-V 2020 החדש – חוות דעת מצולמת (וידאו)
צילום: איתמר רותם

בתנועה
CR-V מוצע בישראל עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, 193 כ"ס בשילוב לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הביצועים טובים גם אם לא נמרצים, ופעולת המנוע נעימה, אם כי היא נוכחת אפילו בעיר. הוא במיטבו בשיוט במהירויות גבוהות. לתיבת ההילוכים יש אפשרות לתפעול ידני נוח ויעיל מההגה עם שבעה הילוכים מתוכנתים. יש גם מצב ספורט שנותן תחושה זריזה יותר אם כי לעיתים היא פעלתנית מדי ומעלה את הסל"ד באופן משמעותי. 

נוחות הנסיעה סה"כ טובה. הוא מעט מתקשה להעלים פגמים קטנים, אבל את הבינוניים והגדולים הוא סופג מצוין. הוא גם מציג שיפור גדול באיכות הנסיעה בשבילים, שם התחושה חסונה ונעימה יותר משמעותית ויחד עם מרווח גחון גדול (20.8 ס"מ) אפשרויות הטיול גדולות יותר. התנהגות הכביש טובה מאוד וחלוקת הכוח בין הצירים זורמת ובלתי מורגשת. ההיגוי מהיר (2.3 סיבובים מנעילה לנעילה) והבלמים טובים.

הונדה CR-V 2020 החדש – חוות דעת מצולמת (וידאו)
צילום: איתמר רותם

תמורה
ה-CR-V מציג תג המחיר הגבוה וחסר כמה פריטי אבזור שהפכו לסטנדרט ברמת מחיר זו. לא תמצאו כאן פינוקים כמו תפעול חשמלי לדלת האחורית, תפעול חשמלי מלא למושבים הקדמיים, מפתח חכם או חלון גג. אפילו מסך המולטימדיה בגודל "7 קטן ביחס למתחרים ובעל תצוגה פשוטה. בתצורה הזו הוא יקר למדי. מצד שני, הונדה CR-V 2020 הוא רכב מעודן ונעים, עם ניהוג טוב ובטוח, יכולת גבוהה  בכביש ובשביל ושימושיות טובה.

הונדה CR-V 2020 החדש – חוות דעת מצולמת (וידאו)
צילום: איתמר רותם

הונדה CR-V 2020: מחירים, רשימת גרסאות
הונדה CR-V אוט', 1.5 ל' טורבו, 5 מק', אלגנס – 212,900 שקל
הונדה CR-V אוט', 1.5 ל' טורבו, 7 מק', אלגנס – 232,900 שקל

הונדה CR-V 2020 החדש – חוות דעת מצולמת (וידאו)
צילום: איתמר רותם