יונדאי אקסנט 2020 החדשה – חוות דעת - אוטו

יונדאי אקסנט 2020 החדשה – חוות דעת

להיט הליסינג בעבר מגיע עם ממדים גדולים יותר ושלל חידושים. האם שווה את המחיר? כל מה שצריך לדעת על יונדאי אקסנט 2020: מחירון רכב, רשימת גרסאות, אבזור, חוות דעת ועוד

בתחילת 2013 נרשמה בשוק הרכב הישראלי תופעה חדשה: גל של משפחתיות-קטנות, עממיות ופשוטות, שטף את החופים. המטרה המשותפת לכולן הייתה לנגוס בנתח השוק בו שלטה יונדאי אקסנט הוותיקה. מאז כמעט וכל המתחרות נעלמו, ורק אקסנט עדיין כאן. שולטת כמעט לבדה בקטגוריה הולכת ומדלדלת.

בחניה
השם אקסנט החל את דרכו בדגם שהוצג ב-1994. כעת מדובר בדור החמישי, וזה הגיע לישראל באפריל 2019, מחליף דגם שנקרא בישראל ובקולומביה "אקסנט i25", וגדל ביחס אליו בכל ממד: 3 ס"מ לבסיס הגלגלים, 7 ס"מ באורך, 1 ס"מ לרוחב ולגובה, 15 ליטר לנפח תא המטען.

לממדים שגדלו יש ביטוי בהופעה המכובדת והמוצלחת מזו של הדגם המוחלף. תא הנוסעים חדש אף הוא, הוא עבר אבולוציה ונעים בהרבה מקודמו. איכות ההרכבה טובה, תנוחת הנהיגה מוצלחת, והנדסת האנוש אינטואיטיבית. מנגד, איכות החומרים, כמקובל בסגמנט, כמעט בסיסית, נוחות המושבים הקדמיים בינונית, צג המולטימדיה מעט קטן ובעיקר מופרע בשמש ישירה, ותפעול המזגן בכל עוצמות הקירור (פרט לראשונה) רועש למדי. אקסנט מוצעת רק ברמת גימור אחת עם אבזור צנוע – וללא מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, שהיו לתקן בישראל.

1625493
צילום: יואל פלרמן

מאחור המרחב מספק גם לזוג מבוגרים, והמושבים נוחים. תא המטען גדול ועמוק, אך נעדר אפשרויות עיגון וקשירה לחפצים.

1625494
צילום: יואל פלרמן

בתנועה
בישראל נמכרת האקסנט עם שני מנועי בנזין אטמוספריים (לא מוגדשים): 1.4 ליטר, 100 כ"ס; 1.6 ליטר, 123 כ"ס. התיבה בשניהם היא אוטומטית עם שישה הילוכים (ארבעה בדור הקודם).

האקסנט נבחנה רק עם מנוע ה-1.6 ליטר, וזה מנפק ביצועים מספקים בנהיגה יום-יומית. כשרוצים יותר, כמו עקיפה תחת עומס (כביש הררי, מתפתל), צריך ממש לאמץ אותו, ואז מגלים שהיכולת בינונית והרעש רב. התיבה האוטומטית חלקה ולרוב התגובה שלה לקיק דאון טובה. ששת ההילוכים עוזרים לצריכת דלק טובה: 13-15 ק"מ/ל' בשיוט רגוע. עם זאת, נהיגה בתוואי הררי ו/או ב"רגל" כבדה, תוריד את הצריכה לאזורי 8 ק"מ/ליטר.

1625488
צילום: יואל פלרמן

נוחות הנסיעה בעיר בינונית, בעיקר במעבר על שיבושים קטנים. כשעולה המהירות המצב משתפר, אבל מאזור 90 קמ"ש חודרים רעשי רוח שב-110 קמ"ש הופכים למשמעותיים.

הדור הזה מבוסס על פלטפורמת i20 החדשה הקשיחה מקודמתה. זו מאפשרת לאקסנט להציע יכולת דינמית סבירה, כל עוד לא לוחצים עליה. ההגה מעט מהיר (2.75 סיבובים מנעילה לנעילה) אבל הוא קל מדי. הבלמים טובים.

סיכום ותמורה
בהשוואה לקודמתה יונדאי אקסנט 2020 עדיפה בכל פרמטר. המרחב משופר, תא המטען גדול, הביצועים מספקים והנוחות הכוללת סבירה יחסית לסגמנט. בנוסף, התיבה האוטומטית החדשה נטרלה את אחת מנקודות התורפה הבולטות של הדגם הפורש.

1625486
צילום: יואל פלרמן

הבעיה שאקסנט ממוקדת ציי רכב ועל כן אבזורה דל, אין לה ולו מערכת בטיחות אקטיבית אחת – ומנגד מחירה לא ממש רחוק מזה של משפחתיות של ממש כמו פורד פוקוס, וגם יונדאי אלנטרה, טויוטה קורולה וכו', כך שלצרכן הפרטי היא מעניקה תמורה נמוכה.

יונדאי אקסנט 2020: מחירון רכב, רשימת גרסאות
יונדאי אקסנט, 1.4 ל', אוט', 'אינספייר' – 117,900 שקל
יונדאי אקסנט, 1.6 ל', אוט', 'אינספייר' – 119,900 שקל

1625487
צילום: יואל פלרמן

שווה לשקול גם:

מחיר
117900
החל מ- 1,170 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2924
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
444
רוחב
173
גובה
146
משקל
1100
בסיס גלגלים
260
נפח תא מטען (ליטר)
480
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
45

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
185/65/15

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1368
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
100
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
13.5
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
13.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
183
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
19.2
צריכת דלק - עירונית
12.6
צריכת דלק - ממוצעת
16.1
דרגת זיהום אוויר
9
צריכת דלק - אמיתית
12.2
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
אין
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
אין
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת מובילאיי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
אין
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
פתיחת תא מטען מהשלט, תא כפפות מקורר, מפתח שלט מתקפל, אימובילייזר מקורי
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש כוללת WAZE
חיבור לאינטרנט
יש
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
יש + מסכים בגב המושבים

  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן

10 1

דגם יונדאי אקסנט
גרסה אקסנט 1.4 ל', Inspire
מחיר 117900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 13.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 183
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.1
נפח תא מטען (ליטר) 480
דרגת זיהום אוויר 9

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 10. אם הייתי זכאי לרכב מהעבודה וזה מה שהיו נותנים לי הייתי עוזב

    תומר 13 ספטמבר 2020, 10:39

  2. 9. יקר מידיי

    א 12 ספטמבר 2020, 14:23

  3. 6. אקסנט רכב מעולה ואמין בלי קישקושים נכון שהמחיר קצת יקר אבל שווה

    מאיר 9 ספטמבר 2020, 21:51

  4. 3. הליסינגים קונים ב85

    שד 9 ספטמבר 2020, 16:17

  5. 1. לפי המבחן חבל על הכסף.

    גל 9 ספטמבר 2020, 15:17