פיג'ו 208 - מבחן דרכים (130 כ"ס, GT-ליין) - אוטו

הדור השני של פיג'ו 208 הושק במרץ 2019 אך הגיע אלינו רק עתה. זהו דגם נוסף בשושלת הסופרמיני של פיג'ו שתחילתה ב-1983 עם 205, אבל הוא שונה מכל הדגמים שקדמו לו; 208 החדש הושק גם, לא רק, בגרסה חשמלית (והיה ראשון בארץ עם סידור כזה).  

זו החשמלית, e-208, נבחנה אף היא, ואני לקחתי למבחן את גרסת הבנזין החזקה יותר שיש לה 130 כ"ס, וברמת הגימור הגבוהה ביותר, 'GT ליין'. גם המחיר, 125,000 שקלים, נמצא בצד של היותר. 

האריה בצהוב
ה-208 הזו הגיעה בצהוב ממכר שגרם לכולם כולל כולם, להסתובב סביבה, להסתכל, להתבונן, לחקור ובעיקר להתרגש. תאורת הלד הניצבת, המציגה מוטיב של ניבי אריה, מחברת את החזית לסמל של היצרן, המתנוסס במרכזה של השבכה המאוד גדולה והמושחרת לחלוטין. בצדדים בולטים חישוקי "17 נאים מאוד ואליהם מצטרפים קשתות בתי-גלגלים, מראות, מסגרות חלונות בפלסטיק שחור-מבריק.

1635616
צילום: רונן טופלברג

מאחור בולטים כנף יפהפייה מעל, חיבור בין הפנסים באמצע, דיפיוזר למטה – כולם בשחור-מבריק, ורק סיומת המפלטים בכרום, להדגשה. המוטיב המוביל את יחידות התאורה... צדקתם: כמו של ניבים ממשפחת החתוליים. התוצאה לא פחות מנהדרת. 

סביבת הנהג, כמה לא מפתיע, מבוססת על i-קוקפיט – אותו מבנה הכולל הגה קטן יחסית הממוקם מתחת ללוח המחוונים – וזהה באופן לא מפתיע לזו שב-2008, רכב הפנאי הקטן השותף ל-208 ברצפה, ביחידות ההנעה וגם במרכיבי עיצוב לא מעטים.  

1635608
צילום: רונן טופלברג

לדשבורד חומרים רכים בחלקו העליון וגם בחלקו האמצעי, בטקסטורה של סיבי פחמן; לוח המחוונים מוקרן בתלת-ממד, והמידע כתוב בעברית; מסך המולטימדיה זקור בחלקו העליון של הדשבורד, ותחתיו פסנתר מתגים; פטנט נחמד הוא תא במרכז למטה, שכאשר הוא נפתח משמש בסיס לטלפון וחלקו הפנימי משמש כמטען אלחוטי.

אני לא מחבב את מערכת המולטימדיה, שכן היא בעיקר איטית והרזולוציה שלה לא מאוד מרשימה. גודל המסך סביר-מינוס ואיכות התמונה ממצלמת הנסיעה לאחור לא ממש מרשימה. עם זאת, בנסיעה לאחור המצלמה והחיישנים "זוכרים" את הסביבה, וניתן לראות את המכונית ביחס לסביבה גם מלמעלה. בערך. 

1635612
צילום: רונן טופלברג

תנוחת הנהיגה טובה, הראות החוצה מעט פחות; מראות הצד צמודות מדי לקורות A עבות, והמראה המרכזית קרובה מדי למסך המולטימדיה ומפריעה בצמתים. המושבים נוחים מאוד אך מעט צפוף לפנים – הן לברך ימין של הנהג, הן לרגל שמאל של הנוסע.

אם יש חיסרון מוחשי למכונה הזאת, הרי זה המרחב מאחור. הכניסה והיציאה אינן נוחות בגלל מפתח דלת קטן מדי, מרווחי הברכיים בינוניים ומרווח הראש לגבוהים פחות מכך. 

ואם אני כבר בשלילי, הרשו לי לציין כי לתא המטען של 311 ליטר, שזה קטן ביחס לסגמנט, ולמרות זאת יש בו גלגל חליפי שלא בגודל מלא, אין ווי עגינה (אבל יש גומי) ויש וו תלייה אחד. ונסיים בחיובי: יש לא מעט תאי אחסון בתוך תא הנוסעים.

1635613
צילום: רונן טופלברג

אבזור, בטיחות
רשימת האבזור ברמת הגימור 'GT ליין' מכובדת, וכוללת חישוקי "17, תאורת לד מלאה, קיפול מראות אוטומטי,  מפתח חכם מלא, פקדי הילוכים בהגה המרופד בעור, מושבי ספורט עם טקסטורה נהדרת המשלבים בד נאה ועור תעשייתי, בלם חנייה חשמלי, שקעי USB בשלל סוגים, צימוד לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.

מפרט הבטיחות ברמת גימור זו כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי (עד 140 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית (עד עצירה מלאה), תיקון סטייה מנתיב, התרעה על עייפות נהג, ניטור שטחים מתים, קריאת תמרורים ועמעום אוטומטי. 208 קיבלה רק ארבעה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של יורו NCAP, וזאת לאחר שהציגה ציונים טובים הטובים לחמישה כוכבים – 91% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים – אך ציון של 56% בהגנה על הולכי רגל מנע כוכב חמישי, מכיוון שהמכונית צוידה במצלמה לזיהוי ולא ברדאר (מה שעלול ליצור בעיות בחושך ובמזג אוויר רע). בארץ משווקת ה-208 עם רדאר ולכן המכונית ראויה לחמישה כוכבי בטיחות.


1635609
צילום: רונן טופלברג

מאיצים
יחידת הכוח מוכרת משלל דגמי PSA וגם... נכון, מאחותה התאומה של 208, אופל קורסה, גם מדגם הפנאי הצמוד, 2008. מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר מייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, ואליו משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. נתוני הביצועים בהחלט מכובדים, עם כושר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות, ומהירות מרבית עם נתון מעניין: 208 קמ"ש. 

לא רק הנתונים. בפועל, התאוצה מרשימה הן ביציאה מהמקום ובמהירות בין-עירונית היא מרשימה לא פחות, ועקיפות נעשות בקלות, גם תחת עומס. עם זאת, התאוצה מוגשת באופן לינארי ואינה מרגשת. אופן פעולתה של יחידת הכוח בהחלט נעים, ולמעט פעם אחת שהורדת ההילוך ממש הורגשה, אני לא יכול לבוא אליה בתלונות. מה כן? פעולת הדימום/התנעה אינה נעימה. בסיומו של מבחן עמדה צריכת הדלק על 13.5 ק"מ/ל'. 

1635604
צילום: רונן טופלברג

מתגלגלים
לא רק המנוע. פגשנו באותה פלטפורמה המשרתת את 208 באותו מבחן שערכנו לאופל קורסה, וזו כזכור הרשימה אותנו בכישורי הנהיגה והנסיעה שלה. כיול המתלים נוקשה יחסית – כנדרש ב-GT ליין', הזהה לזה של 'GS ליין' באופל – וגם דופן הצמיג הנמוכה יחסית (205/45-17) אינה מועילה. עם זאת נוחות הנסיעה טובה הודות לשיכוך טוב של פעולת הבולמים. שיבושים מורגשים בעיר, בייחוד על מפגעים חדים, אבל הרכב אינו חובט ומשתלט מיד על התזוזה. בכביש הבין-עירוני נוחות הנסיעה טובה יותר, וה-208 מסתדרת היטב גם עם גלי כביש. רעשי הרוח סבירים, אך שאון הצמיגים הרחבים נשמע היטב.  

היכולת הדינמית של 208 ב-GT ליין' נהדרת; היא נכנסת בדיוק ובהתמסרות לתוך הפנייה וכך גם יוצאת ממנה, משקל ההגה נכון במצב 'ספורט' וכמעט אין לו שטח מת. בכלל, אם אתם אוהבים לתקוף פניות, זו בפירוש מכונית מצוינת למימוש הרגש הזה. יכולת הבלימה טובה, אך חסרה לי נשיכה ראשונית חזקה יותר של הבלמים. אבל, אם אתם בעניין הזה של נהיגה כזו בכבישים ההם, אולי צבע צהוב יבלוט מדי, וכדאי לכן לשקול אוטו לבן. או כסוף.

1635623
צילום: רונן טופלברג

בסיכומו של יום
פיג'ו 208 – בוודאי בגרסה/רמת הגימור שנבחנה – נמצאת בחלק העליון של סגמנט הסופרמיני. היא נראית מעולה בחוץ, עשויה מכובד בפנים, מצוידת היטב, הביצועים שלה משובחים, נוחות הנסיעה ממש בסדר והיכולת הדינמית מצוינת. מנגד, מרחב הפנים בכלל, בייחוד מאחור, אינו טוב, ותא המטען קטן יחסית. 

מול כל אלה נמצא תג המחיר, העומד על 125,000 שקלים ב-'GT ליין', הממקם אותה מול פולקסווגן פולו, אולי האיכותית בקטגוריה. אלא ש-208, בנוסף לתכונותיה וליכולתה כמכונית, מעוצבת באופן שיגרום לך להתאהב בה בכל מבט.

1635607
צילום: רונן טופלברג

שווה לשקול גם:

מחיר
118990
החל מ- 1,180 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2951
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2012

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
406
רוחב
175
גובה
144
משקל
1233
בסיס גלגלים
254
נפח תא מטען (ליטר)
311
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1106
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
44

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
195/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1199
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
23.4
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
208
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
25.0
צריכת דלק - עירונית
18.5
צריכת דלק - ממוצעת
22.2
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
16.9
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
צג התרעה לחגירת חגורות בטיחות מלפנים ומאחור, מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים, מערכת בקרת משיכה, התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו גלגלי, זיהוי הולכי רגל, מערכת זיהוי תמרורים מורחבת

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מצלמת חנייה אחורית + מבט על, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10 עם אפשרות בחירת תצוגה, גימורי פנים דמוי קרבון, בלם יד חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, מראה פנימית מתכהה למניעת סינוור
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג

26 1

דגם פיג'ו 208
גרסה 208 אוט', 1.2 ל', Premium S
מחיר 118990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 208
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 22.2
נפח תא מטען (ליטר) 311
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 26. מחיר הזוי לרכב שבאותם סידרי גודל ניתן לקנות ג׳יפונים

    גל 24 אוקטובר 2020, 18:21

  2. 24. ל-20: בערך כולם... עד שתהיה תשתית חשמלית

    חוסר סרירה 24 אוקטובר 2020, 11:09

  3. 22. עוד כמה אלפים אני הולך על הפוקוס

    עדיף 24 אוקטובר 2020, 00:07

  4. 20. מי קונה היום רכב כל כך מזהם בלי לחשוב על הכוכב שלנו?

    חוסר חינוך 23 אוקטובר 2020, 15:43

  5. 19. רכב שמרני בנזין מזהם לא חשמלי לא מתקדם לא היברידי מתאים לנהג הלא חושב הביבסטי הליכודניק

    מגעיל 23 אוקטובר 2020, 15:41

  6. 16. ל10 לך ללובינסקי תנסה לקבל מחירון על הפיג'ו שלך שהם מכרו לך לא תקבל

    דודו 23 אוקטובר 2020, 08:37

  7. 15. ל1 יאריס היברידי באותו הכסף שלא לדבר על שמירת הערך

    קובי 23 אוקטובר 2020, 08:35

  8. 14. מייד מבינים מהמבחן שהאוטו לא מתאים לנסיעות עירוניות: קשה, מנגנון כיבוי הנעה מתסכל, רועש. רק למי שנוסע מחוץ לעיר.

    יוסי 23 אוקטובר 2020, 08:15

  9. 12. אפשר את זה עם גיר ידני?

    אלי 23 אוקטובר 2020, 07:05

  10. 11. ל-9

    רון 22 אוקטובר 2020, 21:41

  11. 7. עיצוב זוועה, הכי טוב פשוט נוח ונגיש !!

    אישימוטו 22 אוקטובר 2020, 18:13

  12. 2. משעמם מזהם אין חזון

    צביקה גולדברג 22 אוקטובר 2020, 14:13