אלפא רומיאו סטלביו - מבחן דרכים (280 כ"ס, Q4, מתיחת פנים) - אוטו

אלפא רומיאו סטלביו - מבחן דרכים (280 כ"ס, Q4, מתיחת פנים)

סטלביו, דגם הפנאי של אלפא, על-שמו של מעבר ההרים המאתגר, מכריז בכך על הגנטיקה שיצרה אותו. כעת, לאחר מתיחת פנים שלא שינתה הרבה ושיפרה במעט. וטוב שכך

בצדו הצפון־מזרחי של הגבול בין איטליה לשוויץ, שוכן מעבר ההרים סטלביו, שתחילתו בגובה 1200 מטרים מעל פני הים ותוך 21 ק"מ מגיע ל־2758 מטרים. העניין במעלה הזה אינו רק בשיפוע שלו, 7.5% — אתגר לרוכבי אופניים הפוקדים אותו גם במסגרת ג'ירו ד'איטליה — אלא בכך שיש בו ארבעים ושמונה עיקולים מהסוג הנקרא "סיכת ראש" (Hairpin); עיקול כל 440 מטרים.

לא זה התוואי שרכב פנאי אמור להתכתב איתו באופן מוקצן. אבל אלפא רומיאו, שרצתה לשמר את שורשיה הדינמיים גם ברכב שכזה, גם עם הדגם שחולק אותו בסיס עם ג'וליה, העניקה לו את השם המאוד מחייב, אלפא רומיאו סטלביו.

ההקשר המעשי. רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) של אלפא רומיאו והיחיד עד כה, מבוסס כאמור על אותה רצפה המשרתת את המשפחתית הגדולה ג'וליה — הנעה אחורית או כפולה, עם דגש על האחורית. סטלביו הוצג בשנת 2016, שנה אחרי ג'וליה, והגיע אלינו במאי 2017. בנובמבר 2019 הוכרזה מתיחת פנים, והדגם המחודש התייצב כאן במאי השנה, יחד עם ג'וליה שעברה אף היא ריענון; על שינויים, מחירים, הרכב שנבחן, כנסו לכאן.

1636831
צילום: אוהד אלגוב

מפגש מחודש
בכל הנוגע לעיצוב, נראה שיש תמימות דעים כי מדובר באחד הכלים היפים בסגמנט, אם לא היפה מכולם. אין כאן נגיעות ניקל או כרום, אלא השחרה של כל מה שאפשר, החל מהמסגרות סביב החלונות ועד לסמלים. גם החישוקים הגדולים ("20) מושחרים, ומשתלבים באופן שהוא לא פחות ממושלם בעיצוב היפהפה של הסטלביו. 

גם תא הנוסעים יפהפה וניכר שהקדישו מחשבה לכל אזור בו. סביבת הנהג אינה מפגינה קדמה דיגיטלית — עם כל הכבוד למסך "8.8 החדש שהוא טוב מקודמו ותפעולו אינטואיטיבי יותר, ולמחשב הדרך החדש בלוח המחוונים — אבל גם היא יפה מאוד והנדסת האנוש טובה. באלפא רומיאו התגאו בהגדלת נפח האחסון, ונאמר רק שהמצב כעת סביר־מינוס. הכל יחסי.

סביבת הנהג בצבע שחור, אך בשאר תא הנוסעים שני גוונים, אחד מהם הוא החום הכהה של ריפוד העור — בדיפוני הדלתות, המושבים הקדמיים והאחוריים, הקונסולה בין הנהג לנוסע. שילוב מעודן של גימור באלומיניום יוצר מופע יוקרתי למראה ולמגע. המושבים הקדמיים נוחים והתמיכה הצדית נהדרת. עם זאת, יש לציין שמשענת הגב צרה יחסית. 

1636872
צילום: אוהד אלגוב

מכיוון שאני טיפוס מיושן, אספר שחיפוש התחנות מעט מסורבל ושקליטת הרדיו לא מרשימה. כאן אציין גם כי תיקון הסטייה מנתיב מעט אלים בפעולתו; עד לכתיבת שורות אלו לא החלטתי אם זה חיובי או לא. 

מאחור המרחב סביר, אולי סביר מינוס, בסיס המושב מעט קצר וחסרה תמיכה ראויה לירכיים. שפע של מקום לכפות הרגליים פנימה, אך לצדדים פחות. 

תא המטען מספק בהחלט (499 ליטר) ונוח להעמסה. ובאבזורו ווי תלייה, ווי עגינה, צמד נקודות תאורה, שקע 12 וולט, גלגל חלופי שלא בגודל מלא. יש לציין שבקיפול המושבים מתקבלת רצפה שטוחה לגמרי (1600 ליטר).

1636832
צילום: אוהד אלגוב

ביצועים, חיוך
לגרסת Q4 מנוע טורבו־בנזין 2.0 ליטר המייצר 280 כ"ס ו־40.7 קג"מ, אליו משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה; ברירת המחדל הנעה אחורית, ואילו הקדמית משולבת באובדן אחיזה. סטלביו מגיע מעמידה ל־100 קמ"ש ב־5.7 שניות בדרכו ל־230 קמ"ש. 

הביצועים טובים מאוד, ועקיפות בכבישים בין־עירוניים מבוצעות בקלות. תיבת ההילוכים מעט איטית במצב רגיל, ומצאתי כי מצב 'דינמיק' בבורר מצבי הנהיגה הוא הראוי ביותר, וזה גם עושה את משקל ההגה קל פחות, נכון יותר. אהבתי במיוחד את הפקדים להעברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה; מכניסים לאווירה. גדולים במיוחד, עשויים אלומיניום. 

1636833
צילום: אוהד אלגוב

במבחן הדרכים שהיה מאומץ בחלקו, נמדדה צריכת דלק של 8.6 ק"מ/ל' ליטר, ובשיוט נינוח הצריכה הייתה 13 ק"מ/ל'.

נוחות הנסיעה בעיר — גם בגלל כיול המתלים הנוקשה, גם בגלל צמיגי 255/45-20 שיש להם דופן צנומה — אינה מתעלה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה באופן משמעותי. יש לציין את בידוד רעשי הכביש המוצלח, בוודאי אם לוקחים בחשבון צמיגים ברוחב 255 מ"מ בכל פינה. נוחות הנסיעה בשבילים טובה פחות, מאותן סיבות שמצאו ביטוי בעיר.

הסטלביו הוא בהחלט אחד מרכבי הפנאי המהנים בכבישים מפותלים. ההתנהגות טובה למרות שלעיתים מופיע במפתיע תת־היגוי. הוא לא רק מאפשר קצת מהיר מאוד בכביש מפותל, אלא גם מהנה מאוד בנהיגה כזאת, למרות שהוא רכב פנאי עם כל הגובה, המשקל וזה. 

1636830
צילום: אוהד אלגוב

סיכום, בשתי פסקאות
נכון, נוחות הנסיעה בעיר אינה מושלמת ותיבת ההילוכים אינה חדה בתגובתה. אבל סטלביו במהדורה שנבחנה מציע עיצוב איטלקי נהדר, סביבת נהג ותא נוסעים מהודרים, אבזור עשיר, ביצועים מעולים, ויכולת דינמית ברמה גבוהה מאוד שמעניקה גם בונוס של הנאה מנהיגה. 

במחירו, 349,000 שקלים, הוא מציע תמורה עדיפה ביחס לדגמים מקבילים של יצרני היוקרה הגרמניים, ומביא עימו שתי תכונות הפונות היישר לחושים: איך שהוא נראה, כאשר הוא עומד; איך שהוא מענג, כאשר הוא ננהג.     

1636871
צילום: אוהד אלגוב

שווה לשקול גם:

מחיר
259900
החל מ- 2,578 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
6424
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

אורך
469
רוחב
190
גובה
169
משקל
1660
בסיס גלגלים
282
נפח תא מטען (ליטר)
499
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1600
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
64

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
235/65/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1995
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
200
סל"ד להספק מירבי
4500
מומנט מירבי (קג"מ)
33.6
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
7.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
215
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
16.9
צריכת דלק - עירונית
11.2
צריכת דלק - ממוצעת
14.0
דרגת זיהום אוויר
14
צריכת דלק - אמיתית
11.4
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
אין
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, זיהוי הולכי רגל

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי, תא מטען עם פתיחה חשמלית
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב
  • צילום: אוהד אלגוב

8 1

דגם אלפא רומיאו סטלביו
גרסה סטלביו 2.0 ל' טורבו, אוט', Sport, 4x4
מחיר 259900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 215
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 14.0
נפח תא מטען (ליטר) 499
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 23. תנהגו ותבינו, כל השאר בדיחה. חשמלי? לא אצלי

    רם 25 נובמבר 2020, 13:50

  2. 22. אין כל טסלה מה זה הרכב המיושן והמזהם הזה

    איטלקי 25 נובמבר 2020, 06:29

  3. 20. או דבר עם בעלים של אאודי ETRON עלאק חוזרים לבנזין חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    דני 22 נובמבר 2020, 14:41

  4. 19. 18 חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אין אחד שכש חשמלי וחזר לבנזין תצפה קצת ביוטיובים של לקוחות טסלה

    סמי 22 נובמבר 2020, 14:41

  5. 18. 17, אנשים שהיה להם רכב חשמלי חוזרים מהר מאוד לקונבנציונלי, הרכב החשמלי הוא תופעה חולפת, צלמו מסך.

    אורון 22 נובמבר 2020, 12:27

  6. 17. עדיף לקנות אאודי חשמלי או סקודה או פלסווגאן או רכב סיני חשמלי טוב

    ניסים 22 נובמבר 2020, 06:37

  7. 16. איטליה היא לא ממש מעצמה בדאגה לאיכות הסביבה יותר כמו ישראל מדינה בדימדומים ושלטון של ערסים לא הייתי קונה מהם רכב

    צביקה 22 נובמבר 2020, 06:36

  8. 15. איטיה היא לא ממש מעצמה בדאגה לאיכות הסביבה יותר כמו ישראל מדינה בדימדומים ושלטון של ערסים לא הייתי קונה מהם רכב

    צביקה 22 נובמבר 2020, 06:36

  9. 14. סתם חברה מיושנת אין להם אפילו חזון חשמלי

    רכב לערסים 21 נובמבר 2020, 21:00

  10. 13. זה יצרן שמתמחה ברכבים שמתפרקים אחרי 5 שנים. מזכיר אודי 100 בזמנו ו וולבו 240 שהיה יקר אבל דרעק

    אביגדור 21 נובמבר 2020, 15:16

  11. 10. טסלה היא כמו אייפון רכב חכם XPENG היא כמו אנדרואיד מתחרה זול יותר שיכול לעקוף את המקור כל השאר לא רלוונטים רכבים טיפשים שיאלצו לשדרג את עצמם להתאים לסטנדרט... והכתבים של אוטו ממש מאחור... עם כתבות כלל לא רלוונטיות...

    שימי 20 נובמבר 2020, 17:46

  12. 7. רכב אחלה לערס המצוי שאין לו מודעות לאיכות הסביבה

    ברלוסקוני 20 נובמבר 2020, 12:52

  13. 4. ומה עלות הדלק השנתית לגרוטאה הזו? שיקפצו לי רק חשמלי! לא פרייארים

    גרמני 19 נובמבר 2020, 17:16

  14. 3. האיטלקים זה הערסים של אירופה ים תיכוניים וכמו הערסים אצלנו אין להם עדיין מודעות לאיכות הסביבה ואין להם גרסאות חשמליות

    חחחח 19 נובמבר 2020, 17:16