אודי A3 - מבחן דרכים (1.5 ל') - אוטו

הדור הרביעי של אודי A3 נחשף בתערוכת ז'נבה הווירטואלית שהתקיימה במרץ 2020, לראשונה ללא גרסת שלוש דלתות. הדגם החדש משווק בישראל מאוגוסט השנה, בשלב זה בגרסת האצ'בק. 

מאז הושקה A3 ב-1996, במובנים רבים משפחתית ראשונה של מותג יוקרה, היא הצליחה מאוד. במהלך השנים שמרה אודי על הנוסחה המקורית של הדגם ושיפרה אותה. 

הדגם החדש מבוסס כקודמו על פלטפורמת MQB המודולארית, ולפי המפרט וגם הצילומים, נראה כי השינויים אינם גדולים. בסיס הגלגלים, 263.8 ס"מ, ללא שינוי וכך גם הגובה (143 ס"מ) ואילו ממדי האורך והרוחב גדלו ב-3 ס"מ, ל-434 ו-182 ס"מ. אבל חכו להמשך. 

1636883
צילום: יואל פלרמן

אודי A3 מוצעת בארץ בגרסת 35 – מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 150 כ"ס – כעת עם מערך היברידי מתון של 48 וולט, כרגיל עם תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. מחיר הדגם החדש מתחיל ב-198,000 שקלים, ובמפרט תאורת לד, חישוקי "16. מחירו ברמת הגימור 'S ליין' 214,000 שקלים, ולזו גם חישוקי "17, מושבי ספורט. חבילת 'שארפ' (10,000 שקלים) כוללת גג זכוכית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים מפוצלת; בחבילת 'לקשרי' (11,000 שקלים) חישוקי "18, גם ניטור שטחים מתים, מפתח חכם. 

עיצוב ונראות
הפתעה. בניגוד למה שנראה בתמונות, A3 החדשה הרבה יותר מושכת. אולי בגלל שהדור החדש אינו מוצע בגרסת שלוש דלתות, שעיצובה ספורטיבי יותר, אודי הדגישה אלמנטים כאלה בעיצוב של הספורטבק. התוצאה אולי קצת פחות אלגנטית אבל המכונית הרבה יותר בולטת בזכות חזית אגרסיבית. במובן זה היא דומה למה שראינו ב-A1, עם שבכה רחבה ומודגשת ומכסה מנוע שכאילו שומר מרחק ממנה; האם הוא מפחד מהשבכה? מזוויות אחרות ה-A3 נראית יותר דינמית ומודרנית וגם גדולה יותר, למרות שהשינויים באורך וברוחב קטנים. חישוקי "16 נראים מעט קטנים על רכב כזה.  

1636922
צילום: מערכת אוטו

תא הנוסעים 
סביבת הנהג עברה שינוי גדול, המבנה שלה ועיצובה שונים ממה שהכרנו בדגמים הקטנים של אודי. כרגיל באודי האווירה בפנים נעימה מאוד בזכות החומרים, הגוונים ותחושת העושר. אלא שהפעם המראה פחות צפוי והרבה יותר מודרני. 

העיצוב החדש ממוקד בנהג והדבר נעשה באמצעות מבנה הפונה אליו – פתחי אוורור גבוהים משני צידי ההגה מופנים אליו (לא כולם אהבו); צג המולטימדיה הנאה ("10.1) מהדור החדש של קבוצת פולקסווגן, פונה אליו; למרות שהמחוונים מוקרנים, עיצובם קלסי. 

1636889
צילום: יואל פלרמן

בצד הנוסע פתחי האוורור שקועים יחסית וכמעט מוסתרים דרך הקווים האופקיים. מתחתיהם חלק רוחבי בולט שמתכתב היטב עם הקו המחודד ושופע הזוויות שמאפיין את עיצוב סביבת הנהג ומרכיבים בתא הנוסעים. אותו עיצוב מזוות מוצא ביטוי גם בקווי תאורת האווירה ובידיות פתיחת הדלתות, שמעוצבות היטב ועם זאת נוחות לשימוש. 

בדגם החדש בורר ההילוכים הזעיר והחדש המשרת דגמים חדשים בקבוצת פולקסווגן שפינה מקום בין המושבים, אך זה אינו ממש מנוצל. אני לא בטוח שעיצוב הבורר נאה בעיניי, אבל הוא נוח לתפעול. בסך הכל, ולמרות העיצוב העכשווי, הנדסת האנוש טובה.

1636892
צילום: יואל פלרמן

תנוחת הנהיגה נמוכה מאשר בדגם הקודם, מושב הנהג נוח אך הייתי שמח לאפשרות להקשחת משענת הגב. ובכלל, מה שחסר ב-A3 החדשה הוא אבזור ביחס למחיר; מפתח חכם, מצלמה, מצבי ניהוג, אפילו תפעול חשמלי – כל אלה אינם כלולים במפרט הבסיסי. בנוסף, מערכות בטיחות מסוימות מוצעות רק בחבילות היקרות.

במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב; במכונית ההדגמה גם בקרת שיוט אדפטיבית (בזכות חבילת 'שארפ'). חלק מהמערכות עצבניות מדי ונוטות להגזים בהתרעות. 

1636888
צילום: יואל פלרמן

מאחור יש פתחי מיזוג, המרחב נאות, והתחושה היא כי מרווחי הרגליים והראש טובים מאשר בדור הפורש, תא המטען מציע נפח יעיל (380 ליטרים), והוא עשוי היטב ונראה נאה.

מנוע, ביצועים 
כאמור, ל-A3 מנוע 1.5 ליטר המוכר המייצר 150 כ"ס, ובסיוע התיבה הדו-מצמדית, ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 8.4 שניות. גם כאן, כמו בדגמים אחרים עם יחידת ההנעה הזו, הביצועים טובים. הרכב יוצא היטב מהמקום, ומפגין ביצועים טובים גם בעליות. המנוע מסתדר היטב בסל"ד נמוך, עולה בקלות לסל"ד גבוה, ומאפשר לשמור על קצב גבוה בכל תוואי ומצב. 

פעולת יחידת הכוח הזו נעימה יותר מאשר לפני חידוש הדגם – בידוד הרעידות משופר יותר, שילוב ההילוכים מעודן בהרבה. יחידת הכוח המחודשת נעזרת כעת במערך היברידי מתון המורגש ביחוד בפעולת דימום/התנעה מעודנת בהרבה. מערך זה מאפשר לא פעם ניתוק מנוע הבנזין במהלך גלישה, אך הדבר אינו מורגש כלל, ורק מבט במד הסל"ד יגלה זאת. בנוסף, בשיוט המנוע מנתק צילינדרים לחיסכון.

1636886
צילום: יואל פלרמן

ואכן, A3 מאוד חסכונית, וביום מבחן מאומץ עמדה הצריכה על 12.5 ק"מ/ל', ובשיוט נינוח אפשר להגיע ל-17.5 ק"מ/ל'. 

נוחות, התנהגות 
כיול המתלים ב-A3 רך יחסית. המכונית מסתדרת היטב ברוב הזמן עם פני כביש מחוספסים בעיר, גם עם שיבושים קטנים כגדולים. מחוץ לעיר מפגש באספלט שבור מורגש, אך לרוב נוחות הנסיעה טובה. רעשי הכביש והרוח סבירים בכביש הבין-עירוני.

1636881
צילום: יואל פלרמן

להגה ב-A3 משקל קל מדי, אך פעולתו ברורה והרכב מגיב היטב להפנייתו על-ידי ההגה. אחיזת הצמיגים אמנם אינה גבוהה וקל למנוע לאתגר אותה, אבל תגובת המכונית להרפיית-מצערת נכונה, אפילו מהנה, ומפגינה את הפוטנציאל שטמון בה. לבלמים פעולה מדודה.

מחיר, תמורה 
למרות שהדבר לא נראה במפרט ובצילומים, A3 החדשה עשתה צעד קדימה ביחס לקודמתה, היא טובה ממנה באופן משמעותי ומושכת יותר במראה.

1636890
צילום: יואל פלרמן

הבעיה הגדולה היא במחיר, וכמו אצל המתחרים, גם באודי המכונית הקומפקטית פשוט יקרה מדי. מחירה, 208,000 שקלים, מדגיש עוד יותר כי חסרים לה פריטי אבזור שיש במשפחתיות עממיות.

אמנם, היא נמצאת בסביבת המחיר של המתחרים הגרמניים, ובמובנים מסוימים ובהשוואה אליהם מציעה תמורה עדיפה, ובכל זאת היא יקרה מדי. הדבר בולט בייחוד כאשר זוכרים שמכוניות קומפקטיות של מותגי יוקרה היו אמורות להנגיש אותם לקהל רחב יותר.

1636921
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
198000
החל מ- 2,090 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4910
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2019

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

}
אורך
433.9
רוחב
181.6
גובה
139.1
משקל
1395
בסיס גלגלים
261.8
נפח תא מטען (ליטר)
380
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
205/55/16

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
224
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
25
צריכת דלק - עירונית
16.6
צריכת דלק - ממוצעת
21.3
דרגת זיהום אוויר
4
צריכת דלק - אמיתית
15.9
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
בלם יד חשמלי עם פונקציית "Auto Hold"

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אופציונלי
חיבור לאינטרנט
אופציונלי
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + חיווי
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, כפתור התנעה, מראה פנימית מתכהה
אבזור נוסף בתשלום
חבילת SHARP: גג שמש פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט אדפטיבית. חבילת LUXURY: חישוקים קלים מעוצבים, מפתח חכם, מערכת לניטור שטחים מתים, חבילת אחסון

דגם אודי A3
גרסה A3 35 TFSI, אוט', ספורטבק, 1.5 ל' טורבו
מחיר 198000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 224
תיבת הילוכים מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 21.3
נפח תא מטען (ליטר) 380
דרגת זיהום אוויר 4

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 26. חחחחח ב 400 ש" לחודש ששורפים על בנזין אפשר לעשות תשלומים ל MG ZS

    פרייארים ביביסטים שמרנים 27 נובמבר 2020, 16:04

  2. 25. מי אתם שמרנים מתנגדי חשמלי? איזה שפלות

    אילו מאסק 27 נובמבר 2020, 16:01

  3. 24. זה שאריות שזורקים מגרמניה שם הציבור משכיל ובוחר לא לזהם

    שאריות ביוקר 27 נובמבר 2020, 09:42

  4. 23. היום רק חשמלית

    נורווגי 27 נובמבר 2020, 09:41

  5. 22. כמו אוקטביה רק הרבה יותר יקרה

    עמי 26 נובמבר 2020, 08:12

  6. 21. דוריטוס, האטקה עולה 144 אלף.

    משה 25 נובמבר 2020, 15:38

  7. 20. נראה סתמי, לאון יותר יפה ואותה מכונית. VW פישלו

    רם 25 נובמבר 2020, 13:58

  8. 15. נהגתי זה זבלה יחסית לניגה בטסלה

    גדי 23 נובמבר 2020, 20:01

  9. 11. יש לי אאודי אי טרון לא מחליף בשום אוטו חוץ מטסלה X

    שמעון 23 נובמבר 2020, 12:36

  10. 10. השמרנים פשוט יבינו באיחור... כמו תמיד

    חוקר שמרנות בכיר 23 נובמבר 2020, 12:34

  11. 9. 6 המהפכה החשמלית בדרך אליך תרצה או לא תרצה

    שימי 23 נובמבר 2020, 12:33

  12. 8. MG ZS EV הרבה יותר שווה

    חיים 23 נובמבר 2020, 12:32

  13. 6. 5 אתה צודק נראה לי שאתה לא מתאים לישראל לך תחפש לך מקום אחר שהציבור לא כל כך שמרן

    ישראלי 23 נובמבר 2020, 10:17

  14. 5. הציבור הוא צרכן גרוע בכל התחומים ועושק את עצמו כשצריך לבחור מנהיג בלי או עם אישומים פליליים חמורים הציבור בוחר עם. כשאפשר לבחור בין חשמל זול לדלק מזהם ויקר הציבור בוחר דלק. לאחרונה הביאו קוקה קולה בייבוא מקביל מאירופה הציבור בחר בקולה הישראלית היקרה של וורטהיימר וכו וכו וכו ציבור לא משכיל ושמרן

    דני 23 נובמבר 2020, 08:53

  15. 4. אחלה כתב למי שאוהב רכבי בנזין

    גדי 23 נובמבר 2020, 08:50

  16. 3. יבואני היוקרה עושקים את הציבור פה.

    שי 23 נובמבר 2020, 08:25

  17. 2. עזוב זה כתב הזוי שנהנה לכתוב על רכבים מזהמים

    צבי 23 נובמבר 2020, 08:21