ב.מ.וו X2 - מבחן דרכים (פלאג-אין היברידי, 25e) - אוטו

המתקפה ההיברידית-נטענת של ב.מ.וו ישראל בעיצומה, וזמן קצר אחרי שהשיקה גרסאות כאלה ל-X1 ול-X3, מגיע תורו של ב.מ.וו X2, מהדורת הקופה האופנתית של X1. הגרסה ההיברידית-נטענת של ב.מ.וו X2, מסומלת 25e, כמו זו ב-X1.

חטיבת הכוח זהה. מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר של ב.מ.וו (3 צילינדרים) מייצר 125 כ"ס, משודך לתיבה אוטומטית 6 הילוכים (ב-1.5 ל' הרגילה, דו-מצמדית עם 7 הילוכים), וזו מניעה את הגלגלים הקדמיים; מנוע חשמלי המייצר 95 כ"ס מניע את הגלגלים האחוריים ליצירת הנעה כפולה; התפוקה המשולבת 220 כ"ס ו-39.2 קג"מ. משקלה של גרסת 25e הוא 1730 ק"ג, 235 ק"ג יותר מאשר הגרסה הרגילה (ופחות מאשר הפער ב-X1).

רמת הגימור זהה. כמו X1 גם X2 מוצע ברמת הגימור 'M ספורט' מצוידת היטב, הכוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, ועוד פריטים רבים שאינם כלולים ב-X2 בגרסת 18i 'וייב' שעולה 264,000 שקלים.

1636989
צילום: ב.מ.וו

מחירו של X2 בגרסת 25e וב-'M ספורט' הוא 299,000 שקלים – זהה לזה של המקביל, אך מפרט האבזור מעט נחות.   

עיצוב ונראות 
האח הספורטיבי של X1 נראה טוב בהרבה ממנו, בייחוד במדי 'M ספורט' שתורמים להופעה הספורטיבית וכוללים חישוקי "19 נאים ("18 ב-X1). קוסמטיקה זו, שקצת הפריעה ב-X1 בגלל שיצרה מופע נמוך ביחס למקובל ברכב פנאי, דווקא הולמת גרסת פנאי-קופה. החזית האגרסיבית עם החלק השחור במרכז הפגוש והקורה האחורית עם קו השמשה המטפס מעלה יוצרים מראה שנראה אתלטי, ולטעמי נאה מהעיצוב של דגמי הפנאי-קופה הגדולים יותר, X4 ו-X6. 

תא הנוסעים 
סביבת הנהג נאה – גלגל ההגה והמושבים הספורטיביים משתלבים היטב עם חלקי עץ כהה בדיפון. גג הזכוכית גדול ומרשים, אם כי הכיסוי אינו מספיק אטום לאור השמש. המופע הכולל בפנים עשיר פחות מזה שב-X1 המקביל, בעיקר בשל החלפת ריפוד העור הכהה והאיכותי בדמוי-עור בהיר. הערות נוספות לחובת X2: חסר מפתח חכם, מערכת השמע פחות טובה, תפעול הילוכים מההגה בהחלט רצוי.   

1636990
צילום: ב.מ.וו

קווי סביבת הנהג מוכרים עם צג "8.8 נאה במרכז, שתחתיו בקרת אקלים. תפעול מערכת המולטימדיה ברור, אך דורש שפע לחיצות ועלול להיות מורכב בשילוב 'אפל קארפליי'. למחוונים עיצוב שגרתי והם קריאים, והייתי שמח לתצוגה יותר ברורה של השימוש באנרגיה החשמלית. 

תנוחת הנהיגה טובה, אך אינה מאוד גבוהה. מושבי הספורט נאים, מציעים שפע אפשרויות של כיוון חשמלי, אך אינם נוחים בנסיעות ארוכות וחסרים אפשרות להקשחת המסעד.

רשימת האבזור הבטיחותי כוללת בלימה אוטונומית, ובקרת שיוט אדפטיבית אך רק התרעה על סטייה מנתיב.  

1636994
צילום: ב.מ.וו

המרחב מאחור סביר; מרווח הרגליים טוב, ומרווח הראש גבולי, בייחוד כאשר מסעד המושב זקוף. נראה גם שפתחי האוורור האחוריים נמוכים מדי.

תא המטען הוקטן במעט (13%) לטובת הסוללות, מ-470 ליטרים ל-410 ליטרים, ועדיין הנפח נאה, המבנה שימושי והתפעול החשמלי של הדלת נוח מאוד. 

מנוע, ביצועים 
סוללה של 10 קוט"ש מבטיחה טווח חשמלי של 46 ק"מ, אך הרכב התעורר כשהוא מדווח על טווח של 39 ק”מ שהתאפסו בסוף על כ-37 ק"מ. ייתכן שהטווח מעט קצר יותר, מכיוון שהרכב הגניב פה ושם קטעי בנזין; במצב רגיל, הרכב נע על חשמל בלבד עד 80 קמ"ש, ואז מנוע הבנזין נכנס בשקט לפעולה. כיבוי מזגן יכול להוסיף 4 ק"מ, אבל לא התכוונו להזיע... 

1636995
צילום: ב.מ.וו

225 כ"ס מבטיחים האצה של 6.8 שניות ל-100 קמ"ש, וכאשר יש רזרבות חשמליות הרכב זריז ומהנה, אם-כי אינו מרגש בזינוק בגלל השהיה בתחילת תנועה. מנגד, בעליות ארוכות לאחר שהסיוע החשמלי אוזל, היכולת יורדת בהרבה והמהירות אינה כצפוי מרכב המוגדר כקופה. בכל אופן, לרוב הקצב טוב, ההתנהלות מעודנת ולמרות שמדובר במנוע שלושה צילינדרים, כניסתו לפעולה אינה מורגשת.

צריכת הדלק תלויה כמובן ביחס של החלק החשמלי בנסיעה: ב-100 הק"מ הראשונים ראינו  18.5 ק"מ/ל', ונתון זה ירד עם הארכת הטווח ולפי העומס. בתוואי מבחן מאומץ הייתה הצריכה 11 ק"מ/ל' עם סיוע חשמלי, 10 ק"מ/ל' בלעדיו; בשיוט רגוע, חלקו ללא מיזוג, 13 ק"מ/ל'. מכל הדלק הוקטן בהרבה (30%) בגלל הסוללות, מ-51 ל-36 ליטרים, והדבר מפריע. 

נוחות, התנהגות 
כיול המתלים נוקשה ועם צמיגים בחתך נמוך, הרכב התקשה על שיבושים קלים ובינוניים בעיר והעביר יותר מדי מהם פנימה. מחוץ לעיר המצב השתפר, אך שקעים וחיבורי כביש מורגשים, ועל גלי כביש הוא קיפץ מדי. בנוסף, בלטו בכביש הבין-עירוני גם רעשי אספלט חזקים. 

1636996
צילום: ב.מ.וו

בשביל מפולס נוחות הנסיעה הייתה נעימה במפתיע, אך על פגמים גדולים וביחוד שקעים הנוקשות הורגשה. העולם מעבר לאספלט אינו מגרש הבית של הרכב. 

כמו ב-X1, ניתן לפרקים לבחור בין הנעה אחורית (חשמל בלבד), קדמית (בנזין בלבד) וכפולה (שניהם). בנהיגה בעומס דינמי תוספת המשקל מורגשת, וכך הנטייה להרחבת קו הפנייה. אך התגובות להרפיה מהמצערת נכונות והרכב אוהב להדק קו ולפסוע באופן מהנה. האיזון בין הצירים תלוי גם באנרגיה שנותרה לתפעול המנוע האחורי: כשיש חשמל הרכב הרבה יותר זריז וגם יותר מהנה בהתנהגות ובכוח לצאת מהפניות. 

להיגוי פעולה מהירה מאשר ב-X1, והרכב נכנס לפנייה באופן נחוש יותר. תחת עומס נוצר לעיתים שינוי לא ברור במשקל ההגה. יחסית לקצב לו מסוגל הרכב ובהינתן משקלו, הבלמים חסרי נשיכה. 

1636997
צילום: ב.מ.וו

מחיר, תמורה 
לעיצוב של X2 היה מחיר לא רק במרחב ביחס ל-X1, אלא גם במפרט האבזור ביחס למחיר הרכב. לגרסה הנטענת, שמחירה כאמור, 299,000 שקלים, תמורה עדיפה בהרבה ביחס לאבזור והיא מצוידת בחטיבת כוח עדיפה. כעת, האבזור הולם יותר הן את ההופעה והן את המחיר.

בהשוואה בין שני דגמי הפנאי הקומפקטיים של ב.מ.וו, X2 מושך יותר את הרגש בזכות העיצוב, X1 פונה יותר להיגיון בגלל המבנה. התמורה של גרסה זו כאמור עדיפה, אך המחיר עדיין אינו נמוך. 

למסכת השיקולים הלקוח הפוטנציאלי צריך להכניס את השימוש בפועל של X2 במהדורתו ההיברידית; פוטנציאל החיסכון יוגשם בנסיעות יומיומיות קצרות, ולא בגיחות ארוכות מחוץ לעיר. חשבתם שהחיים פשוטים?

1636992
צילום: ב.מ.וו

שווה לשקול גם:

}
מחיר מחירון
-
לקבלת הצעה
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

}
אורך
436
רוחב
182.4
גובה
152.6
משקל
1490
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
470
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1355
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
51

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
225/45/19

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1499
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
140
סל"ד להספק מירבי
4600
מומנט מירבי (קג"מ)
22.4
סל"ד למומנט מירבי
1480
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.6
מהירות מרבית (קמ"ש)
205
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
18.2
צריכת דלק - עירונית
13.1
צריכת דלק - ממוצעת
15.9
דרגת זיהום אוויר
11
צריכת דלק - אמיתית
12.8
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
זיהוי הולכי רגל

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
אין
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
חשמלי + זכרון
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, חבילת עיצוב M-Sport , מושבי ספורט קדמיים
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: ב.מ.וו
  • צילום: ב.מ.וו
  • צילום: ב.מ.וו
  • צילום: ב.מ.וו
  • צילום: ב.מ.וו
  • צילום: ב.מ.וו
  • צילום: ב.מ.וו
  • צילום: ב.מ.וו
  • צילום: ב.מ.וו
  • צילום: ב.מ.וו

10 1

דגם ב.מ.וו X2
גרסה X2 sDrive18i אוט', 1.5 ל' טורבו, Vibe
מחיר 264500
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.6
מהירות מרבית (קמ"ש) 205
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 15.9
נפח תא מטען (ליטר) 470
דרגת זיהום אוויר 11

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 17. חמוד, לא שווה מעל 200k

    דני 28 נובמבר 2020, 19:52

  2. 16. מה קורה עם איון V יש כתבה בנושא?

    אחד הרכבים 28 נובמבר 2020, 15:56

  3. 15. היום הכי טוב בארץ MG ZS לא צריך דלק בכלל ואחריו יגיע AION V בינואר והטווח יעחה מ 300 ל 500 קמ

    הטיפשים ישארו מאחור לתדלק 28 נובמבר 2020, 09:57

  4. 11. MG ZS שיחקו אותה שהורידו מחיר ל 128 אלף

    רק חשמלי 27 נובמבר 2020, 18:16

  5. 9. למה לא מביאים עממיות שכל משפחה תוכל להחזיק לחסוך בדלק ולא לזהם?

    דני 27 נובמבר 2020, 15:21

  6. 8. רכב שמיוצר מחלקים עודפים במחסנים של bmw

    רכב לא מוצלח בתכלס 27 נובמבר 2020, 13:31

  7. 7. רכב מעולה אבל זה עוד צעצודע לעשירים צריך רכבים חשמליים איכותיים לכל המשפחה כמו MG ZS ב מחיר של 130 אלף

    סמי 27 נובמבר 2020, 11:26

  8. 6. BMW חברה גרמנית חשוב להם להמנע מזיהום אוויר זה לא כמו הלבנטין מתגובות 4 / 5 שלא מזיז לו וחינוכו כושל

    חחח 27 נובמבר 2020, 11:25

  9. 4. הפלאג אין מתחיל להרתיע לקוחות שנוסו בזה.

    אורון 27 נובמבר 2020, 05:13

  10. 3. קצת מגוחך. 299 אלף לרכב כזה!!! כרגיל כל הקטע ההיברידי מיותר

    רם 26 נובמבר 2020, 19:39

  11. 2. מחכים ללמוד את המחיר של GAC AION V

    שימי 26 נובמבר 2020, 12:12

  12. 1. אחלה כתבה

    צבי 26 נובמבר 2020, 09:53