טויוטה היילקס - מבחן דרכים (2.8 ל', מתיחת פנים) - אוטו

טויוטה היילקס - מבחן דרכים (2.8 ל', מתיחת פנים)

הטנדר המאוד-ותיק של טויוטה עבר מתיחת פנים במסגרתה שודרגו מכלוליו לשיפור הליכותיו, ובעיקר נוסף לו מנוע חזק להעצמת ביצועיו

דגם אייקוני. טויוטה היילקס, כמו קורולה וכמו לנד קרוזר (לסוגיו המרובים), חורג מדגם גרידא, ומעבר לכך שהוא מהוותיקים בטויוטה בפרט ובעולם הרכב בכלל (הושק ב־1968), הופיע במהדורות חדשות רבות כשהוא מככב באירועים רבים בפלנטה, וגם בסרטים דוקומנטריים על־מיני מקומות נידחים בה. הטנדר כסלב על. 

הדור השמיני
הדור הנוכחי הושק ב־2015, וזה צויד בשלדה חדשה ומחוזקת; מתלים עם אפשרויות כיול; שני מנועי דיזל חדשים (וגם שני בנזין); תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים; תא הנהג הושקט ביחס לקודמו, עיצוב הפנים חדש, צג מגע גדול, ובהמשך נוספו מערכות בטיחות עכשוויות. במבחן ההשוואתי שערכנו לחמישה טנדרים, היילקס התעלה על כולם בכישורי השטח שלו. 

1637123
צילום: יואל פלרמן

מתיחת הפנים, הצד הנראה
היילקס חודש ב־2020, והשינויים הקוסמטיים מכוונים את היילקס המחודש למראה אגרסיבי יותר באמצעות שבכה, יחידות תאורה ופגושים חדשים. בסביבת הנהג עודכנו המחוונים, וברמת הגימור הגבוהה, 'אדוונצ'ר', מולטימדיה מקורית חדשה עם צג "8 וממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. ל'אדווצ'ר' גם בקרת אקלים וחישוקי "17 קלים.

מתיחת הפנים, העיקר
בנוסף לנ"ל, ובעיקר, צויד היילקס בבולמי זעזועים ותושבות חדשים, נעשה תכנון שונה למתלה העלים, מערך ההיגוי כויל מחדש — לשיפור נוחות הנסיעה, היכולת הדינמית, התנועה בשטח — ולא פחות חשוב: נוסף מנוע גדול וחזק, וזה מוכר מאייקון אחר של טויוטה, לנד קרוזר. זהו טורבו־דיזל 2.8 ליטר 4 צילינדרים בגרסתו העכשווית, והוא מייצר 204 כ"ס ו־51 קג"מ; ל־2.4 ליטר דיזל המוכר, 150 כ"ס, 40.8 קג"מ. הביצועים נשכרים מכך, והגרסה החדשה מאיצה מ־0 ל־100 קמ"ש ב־10.7 שניות; ב־2.4 ליטר, 12.8 שניות.

1637121
צילום: יואל פלרמן

גרסה זו
היילקס עם מנוע 2.8 ליטר מוצע רק ברמת הגימור הגבוהה 'אדוונצ'ר', כאשר רק באמתחתה מערך בטיחות מתקדם הכולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו־גלגלים, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. מחירה של גרסה זו — תא־נהג כפול, תיבה אוטומטית, הנעה כפולה — הוא 275,000 שקלים, 15,000 שקלים יותר מגרסת 2.4 ליטר באותה רמת גימור.

המופע האגרסיבי
כידוע לכל, ואם לא לכל, בוודאי לקוראי אוטו, הכריז נשיא טויוטה אייקו טויודה "לא עוד מכוניות משעממות" — ושחרר את הרסן. התוצאה, מזה מחצית העשור, מוצאת ביטוי בדגמים שעיצובם בוטה, מאוד. גם היילקס מביא עמו חזית בוטה, מאוד, וזו יוצרת הופעה מרשימה מאוד מזוויות מסוימות, הופעה מוגזמת מזוויות אחרות. יש כאלה שאמרו דברים בוטים יותר.

1637122
צילום: יואל פלרמן

הפרספקטיבה של הנהג
מפתן תא הנהג גבוה, והבעיה שהמדרגה אינה עוזרת מכיוון שהיא גבוהה מדי; טוב בשטח, מוצלח פחות בכניסה. בפנים מקבלות את הנהג שתי ידיות אחיזה, וזה מצוין תמיד. כאשר מתיישבים מגלים כי המושב עצמו בינוני; הבסיס שוקע, למסעד מבנה בסיסי, אין לו הקשחה, אבל התמיכה הצידית טובה, ובעיקר, תנוחת הנהיגה גבוהה. המרחב לפנים ממש טוב וכך מרווחי הרגליים/ברכיים. איכות ההרכבה והגימור, ולא שמשהו אחר בא בחשבון מהפירמה הזו, גבוהה מאוד. גם מאוחר יותר, עם הקפצתו של ההיילקס בשטח, לא נשמעו רעשים שסתרו קביעה זו. המראות בינוניות, עם כושר כיסוי לא־מלא לנתיבים שבצמוד. הראות ללוח המחוונים טובה, וזה מצדו מפורט מאוד, קריא מאוד. צג המדיה (חדש, "8) איכותי וממוקם היטב. מיקום הפקדים השולטים במערך השטח אינו טוב.

1637125
צילום: יואל פלרמן

עניינים מאחור
גם מאחור שתי ידיות אחיזה בכל צד, ואנחנו מאוד בעד. המרחב הכולל יעיל,  מרווחי הראש והברכיים טובים, ויש מקום סביר לנוסע במרכז המושב. המושב סביר אך בסיסו קצר מדי והמסעד טוב. דיפוני הדלתות נוקשים והצליל חלול, והבעיה העיקרית היא היעדרו של פתח מיזוג מאחור. יש הרבה פטנטים לאחסנה, כולל קיפול המושב וקיבועו בזווית 90 מעלות. מאחור, בארגז, בולטת ולא לחיוב דלת שהיא כבדה והפתיחה שלה אינה משוככת. 

1637126
צילום: יואל פלרמן

חתן השמחה
המנוע החדש מעניק להיילקס כישורי תנועה משופרים בהרבה מאשר זה המוכר בדגם. הוא מאפשר לזנק טוב בהרבה, לשמר בקלות רבה יותר קצב גבוה, ובעיקר מציע כושר עדיף בתוואי הררי, ויכולת משופרת ויעילה בעקיפות, גם בעומס. הסל"ד אינו עולה במהירות למעלה, התיבה מעט איטית בתגובתה, אבל היא פועלת חלק. בשיוט השילוב ביניהם יוצר תנועה נינוחה, 1500 סל"ד ב־100 קמ"ש. צריכת הדלק עמדה על 8.8 ק"מ/ל' בתוואי מגוון, כולל נהיגה בשטח, גם במעלות וכיו"ב; נתון זה זהה למה שקיבלנו עם ה־2.4 ליטר. 

1637124
צילום: יואל פלרמן

רשות הדיבור למתלים
נוחות הנסיעה בעיר אינה מצטיינת על שיבושים, והמתלים הנוקשים אינם סופגים אותם כיאות, ובמצבים קיצונים הרכב מטלטל. מחוץ לעיר, המצב משתפר בהרבה, ונוחות הנסיעה טובה, גם במפגש עם טלאים, קצת פחות על גלי כביש. תיקון הסטייה מנתיב אלים מדי. רעש המנוע נוכח מ־1500 סל"ד, אבל ב־90 קמ"ש הוא נמסך ברעשי הרוח והכביש, ואז הרעשים מבטלים זה את זה. יחד עם אותה נוחות נסיעה מחוץ לעיר, מציע ההיילקס המחודש איכות נסיעה כוללת מוצלחת ביותר בכביש הבין־עירוני. היכולת הדינמית סבירה ויותר, והיילקס מאפשר בכביש מפותל קצב גבוה בהרבה ממה שנעים ונוח לנוסעים, לפעמים גם ממה שנכון לרישיון. ההגה ארוך (3.3 סיבובים מנעילה לנעילה), מעט צמיגי, אבל ממש בסדר לרכב כזה. הבלמים עזי מבע.

1637127
צילום: יואל פלרמן

העולם שמעבר לאספלט
נוחות הנסיעה בשבילים נפגמת בגלל קפיצות וטלטלות גם במהירות נמוכה וטיפול לא טוב בשקעים. מנגד, הכישורים של הטנדר הזה בשטח קשה הם מה שנקרא "ליגה". היכולת שלו לעלות שיפועים תלולים ומאתגרים במבנה ובמקדם האחיזה שלהם מרשימה מאוד. ההיילקס לא רק שמתגבר עליהם אלא עושה זאת בקלות ובנינוחות (כל עוד לא שוכחים את מבנה המרכב, בעיקר את זווית הנטישה, בייחוד כאשר יש וו גרירה), והמנוע החדש, על מומנטו המשופר, אחראי לכך ולא במעט. נראה כי במצבים על גבול האחיזה בקרת היציבות וה־ABS מתערבות מאוחר יותר. ולא שההיילקס לפני כן לא היה, כאמור, הטוב בין בני מינו בתחום זה.

1637129
צילום: יואל פלרמן

דברי נעילה
היילקס המחודש טוב מקודמו לא רק במובן מאליו, ביצועי מנוע עדיפים ופעולה נינוחה יותר, אלא גם באיכות הנסיעה הכוללת מחוץ לעיר. נוחות הנסיעה בעיר ובשבילים, אינה מצטיינת, אבל טובה מאשר לפני חידוש הדגם. מחירה של גרסה זאת, 275,000 שקלים, ממקם אותה בצד היקר מאוד של הטנדרים, אבל בהינתן פער המחיר הלא־גדול ביחס לגרסה החלשה יותר (15,000 שקלים) מול יתרון משמעותי בתפוקה (54 כ"ס, 10.8 קג"מ), דווקא הגרסה היקרה היא המומלצת, מחזקת עוד יותר את מעמדו של היילקס כטנדר בעל כישורי השטח המשופרים ביותר.

1637128
צילום: יואל פלרמן

שווה לשקול גם:

}
מחיר
274900
החל מ- 2,902 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
6818
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
טנדר
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

}
אורך
533
רוחב
185
גובה
181
משקל
2120
בסיס גלגלים
308
נפח תא מטען (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
80

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
265/65/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
2755
סוג מנוע
טורבו דיזל
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
204
סל"ד להספק מירבי
3000
מומנט מירבי (קג"מ)
51.0
סל"ד למומנט מירבי
1600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
175
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
14.5
צריכת דלק - עירונית
11.2
צריכת דלק - ממוצעת
13.2
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
11.2
צריכת דלק - מבחן אוטו
8.8

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
זמזם התראה לחגורות הבטיחות, בקרת נגרר, זיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה, מושב נהג מתכוונן לגובה, מושב אחורי מפוצל 40/60, גימורי ניקל חיצוניים, מערכת שטיפה לפנסים קדמיים, חלונות אחוריים כהים, מדרגות צד
אבזור נוסף בתשלום
קשת הגנה דקורטיבית, משטח הגנה לארגז, סט שטיחי גומי

  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן
  • צילום: יואל פלרמן

10 1

דגם טויוטה היילקס
גרסה היילקס 2.4 ל' דיזל, אוט', Active Plus
מחיר 229900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 12.8
מהירות מרבית (קמ"ש) 170
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 14.1
נפח תא מטען (ליטר)
דרגת זיהום אוויר 15

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 10. עם כל הכבוד אבל הגזמתם אל תעופו כולו היילקס מעל 230 אלף אסור לקנות אותו , רכב עני מאוד אין לו כח וחסר פינוק אפילו לפעלים לא טוב

    אבראהים גבארין 10 דצמבר 2020, 11:41

  2. 4. לא סתם אומרים שהיהודים העם הכי סתום בעולם

    אני 6 דצמבר 2020, 18:14

  3. 1. פראיירים לא מתים הם רק מחליפים טויוטה בטויוטה

    איציק 6 דצמבר 2020, 10:55