טויוטה ראב 4 PHEV - מבחן דרכים - אוטו

התחום ההיברידי-נטען מתחמם גם בגזרת הפנאי הקומפקטי העממי. אחד הביטויים לכך הוא שטויוטה ישראל החל לשווק באפריל גרסה כזו של טויוטה ראב 4 שנחשפה בנובמבר 2019, שנה לאחר הצגת הדור החמישי של הדגם הזה.

הקשר, פרטים
הגרסה ההיברידית-נטענת של ראב 4 חולקת בסיס דומה לזה של ההיברידית כפולת ההנעה – ויש הבדלים: מנוע בנזין 2.5 ליטר מייצר 185 כ"ס, 7 כ"ס יותר מאשר בזו המוכרת. גם כאן 2 מנועים חשמליים משרתים את הרכב, קדמי ואחורי להנעה כפולה, אבל למנוע החשמלי הקדמי תפוקה של 182 כ"ס, בשעה שבגרסה ההיברידית הרגילה מדובר ב-120 כ"ס; התפוקה של המנוע האחורי ללא שינוי, 54 כ"ס. כל אלה מסדרים לגרסה זו תפוקה כוללת הגבוהה בהרבה: 306 כ"ס, 84 כ"ס יותר. 

לגרסה זו סוללה של 18.1 קוט"ש, והטווח הרשמי החשמלי המוצהר הוא 75 ק"מ. המשקל הכולל הוא 1930 ק"ג, 295 ק"ג יותר מאשר הגרסה ההיברידית כפולת ההנעה, ואילו נפח תא המטען 490 ליטרים, 90 ליטרים פחות. 

1643803
צילום: מערכת אוטו

ראב 4 ההיברידי-נטען מוצע בישראל ברמת הגימור 'אימושן' שמחירה 255,000 שקלים, הכוללת, בין היתר, תאורת לד, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית. מחירה יקר ב-5000 שקלים מגרסת ההנעה הכפולה הרגילה המוצעת ברמת גימור גבוהה יותר, 'אקסלוסיב', וכוללת בנוסף גג זכוכית. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים. 

עיצוב, נראות 
לכאורה, אין הבדל משמעותי בין הראב הנטען לבין יתר הגרסאות, אולם איכשהו הוא נראה טוב יותר. זה מתחיל בצבע אדום מטאלי של רכב ההדגמה שהשתלב היטב עם הגג השחור, וממשיך לרצועת מגן בשחור "פסנתר" ועדכונים לקצות הפגוש ולשבכה הכוללת מסגרת כסופה. גם חישוקי "19 בגרסה זו מוסיפים להופעה המושכת יותר.   

סביבת נהג, תא נוסעים
כמו בגרסאות הרגילות, עיצוב סביבת הנהג מקורי, אבל איכות משטחי הפלסטיק אינה ברמה גבוהה בכל המקומות ואינה אחידה או מספקת לרכב כה יקר. מאידך, הריפוד שהוא דמוי עור עם תפרים אדומים וקווים אדומים נראה טוב. 

צג המולטימדיה כאן גדול ("9) אך התצוגה אינה מודרנית במיוחד. פעולות רבות נשלטות על-ידי לחצנים לקיצור דרך, והדבר מקל על התפעול. כמובן, העובדה שבקרת האקלים שיש לה תצוגה נאה, בחירת מצבי הניהוג והתפעול החשמלי נשלטים בנפרד, מוסיפה להנדסת אנוש ידידותית לנהג. 

1643809
צילום: מערכת אוטו

המחוונים המוקרנים ברורים אך אינם שופעי אפשרויות תצוגה. תפעול מערכות המידע ביניהם מסורבל ודורש הסתגלות, וכך גם תפעול התצוגה העילית שיש בגרסה זו. 

המושבים הנאים נוחים ותנוחת הנהיגה הגבוהה כנדרש מרכב פנאי. עם זאת, כאשר ממקמים את המושב ממש גבוה, לא רואים את מלוא המחוונים. מפרט הבטיחות העשיר סובל מתיקון היגוי מציק כמו-גם משפע צפצופי התרעה. 

מאחור המרחב טוב ומסעדי המושב מתכוונים למספר זוויות.

תא המטען, למרות שהוקטן, עדיין גדול (490 ל'), והמבנה השימושי שלו נשמר. 

1643810
צילום: מערכת אוטו

מנוע, ביצועים 
כאמור, נתון ההספק גדול בהרבה מזה של ההיברידית הרגילה – 306 כ"ס מול 222 כ"ס – ומכובד ביותר לכשעצמו. וכך, ראב 4 בגרסה זו מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.0 שניות, טוב משמעותית מ-8.1 שניות בהיברידית. 

לראב 4 הזה בורר למצבי ניהוג (רגיל, חסכוני, ספורט) ושני מתגים לבחירת האנרגיה המניעה ולאפשרות טעינת הסוללה בנסיעה. 

בתנועה חשמלית בלבד, הביצועים מספקים אבל לא מרשימים – ומנוע הבנזין אינו מתעורר גם במצערת מלאה; דבר זה יכול להפתיע לפעמים, בייחוד כאשר צריך כוח ולא שמים לב באיזה מצב נמצאים. הביצועים משתפרים באופן משמעותי ביותר כאשר מנוע הבנזין מצטרף. מעבר להאצות מהמקום, הדבר בולט ביותר בהאצות-ביניים במהירויות נמוכות יותר, בולט פחות כאשר מצפינים מאזור ה-90 קמ"ש.

1643811
צילום: מערכת אוטו

מה שמפריע, וכמו בגרסאות ראב 4 האחרות, הוא שבהאצות-ביניים תחת עומס – בעקיפות או בעליות ארוכות – רעש המנוע נעשה מאוד מוחשי ובולט. לפרקים הצליל ספורטיבי, אבל בכל מצב הוא נשמע כאילו ומנוע הבנזין מתאמץ. בנוסף, כאשר המנוע טוען את הסוללה הוא רועש.

הטווח החשמלי? כאשר הנענו, ראינו 69 ק"מ שדעכו מהר מהצפוי, כאשר יצאנו בנסיעה רגועה מהעיר העמוסה. לבסוף, החשמל אזל אחרי 48 ק"מ.

צריכת הדלק אחרי 100 ק"מ הרשימה – 23.5 ק"מ/ל'. במבחן מגוון שחלקו מאומץ נעה הצריכה בין 13.7 ק"מ/ל' בסיוע הסוללה, 11.2 ק"מ/ל' בקצב דומה וללא סיוע שלה. בקצב שיוט וללא סיוע הסוללה, הצריכה הייתה 15.5 ק"מ/ל'. כל אלו נתונים נאים לרכב כזה. 

1643806
צילום: מערכת אוטו

נוחות, התנהגות 
נוחות הנסיעה נאותה. בעיר, טלאים ושיבושים קטנים נספגים היטב על-ידי בולמי הרכב. עם זאת, שקעים בינוניים ופסי האטה מורגשים בתוך הרכב. בכבישים בין-עירוניים שקעים עלולים להיות מורגשים יותר מהצפוי. בסיכומו של דבר, ברוב סוגי התוואי, הנסיעה נעימה.  

בנסיעת שבילים ראב 4 ההיברידי-נטען נעים למדי, "בולע" בורות ומפגין חוסן גם כאשר השביל קופצני. 

ראב 4 כפול ההנעה מתנהל בפניות כמו רכב עם הנעה קדמית, גם כאשר התפעול חשמלי בלבד, וההנעה האחורית מצטרפת רק תחת עומס דינמי – בפניות ועם זיהוי בעיות אחיזה. המשמעות היא שהספק רב מאוד מוזרם לחזית, ובעיקולים חדים – ולפני שהמערכת כולה מתפקדת כיחידה אחת – נרשם תת היגוי, והחרטום בורח; אינו פונה כנדרש, מרחיב את קו הפנייה. כאשר העומס ממש רב, המערכת מתפקדת היטב.  

1643807
צילום: מערכת אוטו

אחיזת הצמיגים אינה גבוהה, אבל הנהג המיומן יחוש במשחקי הכוחות, וירגיש שהרכב יודע "להתנהג", גם להדק קו עם הרפית מצערת. 

פה ושם בהאצות חזקות מורגשת לוחמת הגה, ובקרת היציבות תיקרא לפעולה. ההיגוי צפוי, אבל קצת יותר משוב ומשקל היו מתקבלים בברכה. והבלמים? הם מספקים ביכולת הבלימה, אבל פעולת הדוושה חסרה דיוק, והדבר מפריע בעצירות חזקות. 

מחיר, תמורה 
ראב 4 ההיברידי-נטען של טויוטה נראה טוב, כמו בגרסאות האחרות הוא נראה מגודל יחסית לרכבי פנאי קומפקטיים, והוא מצויד היטב. מכיוון שהוא מבוסס על החטיבה ההיברידית המקורית, צריכת הדלק טובה גם כאשר החשמל אוזל, וזה יתרון ביחס למתחרים.

1643804
צילום: מערכת אוטו

ועם כל אלה, תג מחיר של 255,000 שקלים נראה יקר מדי, בייחוד כאשר גם הדגם הרגיל חסכוני, וגרסת הנעה קדמית ברמת גימור דומה תעלה 212,000 שקלים. 

ייתכן שבסולם הדרגות של ראב 4 הפער אינו כה גדול, וייתכן כי טווח חשמלי נטו של כמעט 50 ק"מ שווה את המחיר, אלא שמחיר זה ממקם גרסה זאת קרוב מאוד לגרסאות דומות של דגמים משל מותגי יוקרה, וכאן התוצאה מחמיאה פחות עבורו.

1643805
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
254900
החל מ- 2,691 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
6321
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

}
אורך
460
רוחב
185
גובה
169
משקל
1930
בסיס גלגלים
269
נפח תא מטען (ליטר)
490
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1604
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
235/55/19

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
2487
סוג מנוע
היברידי פלאג-אין (נטען)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
306
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
27.5
סל"ד למומנט מירבי
3200
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
6
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

טעינה חשמלית

}
טווח נסיעה חשמלי (ק"מ) WLTP
75
טווח נסיעה חשמלי במבחן אוטו (ק"מ)
48
זמן טעינה ביתית AC
02:30
קצב טעינה מהירה AC (קילו וואט)
אפשרות לטעינה מהירה DC

אין

זמן טעינה מהירה DC (שעות)
קצב טעינה מהירה DC (קילו וואט)
צריכת חשמל (וואט לק"מ)
166
הספק סוללה (קוט"ש)
קיבולת סוללה (קוט"ש)
18.1
האם חיבור תלת פאזי

אין

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
100
דרגת זיהום אוויר
1
צריכת דלק - אמיתית
13.7
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, ניטור מרחק מלפנים, חיישני חגורות בטיחות, בקרת נגרר, מערכת סיוע אקטיבית בתמרוני חירום

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
צג נתונים " 9, תצוגת נתונים עילית, חימום מושב אחורי, דלת תא מטען חשמלית, מראה פנימית מתכהה אוטומטית בעת סינוור, רפודי מושבים דמוי עור בצבע שחור משולב אדום, 2 כניסות USB נוספות מקדימה, גג שחור ומראות שחורות, חלונות כהים, מדרגות צד, מראות צד מחוממות, מגני בוץ
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

10 1

דגם טויוטה ראב 4
גרסה ראב 4 אוט', 2.5 ל' היברידי, E-Volve
מחיר 182900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 8.4
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 21.7
נפח תא מטען (ליטר) 580
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 14. יקר מכוער ומאוד משעמם

    רם 18 מאי 2021, 20:31

  2. 13. 7 צודק נכון מוסים באיילון כל היום וגם אין 4*4 לא טוב בשלג

    דודו 17 מאי 2021, 17:32

  3. 12. יש דמיון מסויים בין ערוץ 20 למגזין אוטו שלפעמים יש תחושה שבשני המקומות עובדים שופרות ולא עיתונאים

    צביקה 17 מאי 2021, 16:36

  4. 9. מה שחשוב שטסלה 3 זולה יחסית... ומי שמטומטם מגיע לו לשלם 250 אלף שח

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח 17 מאי 2021, 13:13

  5. 4. סה"כ רכב לא רע אבל יקר ועדיין צורך בנזין... עדיף להמתין ל טסלה Y ובנתיים להנות מטסלה 3 בלי דלק

    גדי 17 מאי 2021, 08:27

  6. 3. שווה 180 בלחץ...

    חרבוניוטה 16 מאי 2021, 18:11