טויוטה יאריס - מבחן דרכים (1.5 ל', בנזין) - אוטו

לפני שנה החלה טויוטה ישראל בשיווק הדור הרביעי והחדש של הסופרמיני טויוטה יאריס שנחשפה  ב-2019, וזכתה מאז גם בתואר "מכונית השנה 2021 באירופה". בדור הקודם הייתה יאריס אחת המכוניות המצליחות בקטגוריה שלה בישראל, ושהתה לרוב בשלישיית הצמרת. 

הדגם החדש ממשיך במצערת מלאה, ולמרות שעיקר ההצלחה היא נחלתה של הגרסה ההיברידית, עדיין שליש מהמכירות הן של גרסת הבנזין. חשיבותה עשויה לעלות עם ההתייקרות הצפויה בשנה הבאה למכוניות היברידיות, כך שמבחן התבקש. 

הקשר, פרטים
יאריס החדשה מבוססת על פלטפורמה TNGA המודולרית בגרסה B הקטנה. בסיס הגלגלים התארך ב-5 ס"מ, ל-256 ס"מ, אך האורך התקצר במעט: ב-0.5 ס"מ ל-394 ס"מ. גם הרוחב גדל ב-5 ס"מ ל-175 ס"מ. מנוע ה-1.5 ליטר זהה לזה המשרת בגרסה ההיברידית אך מייצר 125 כ"ס (92 כ"ס בגרסה ההיברידית). 

1647581
צילום: מערכת אוטו

יאריס בגרסה זו מוצעת ברמת הגימור 'סול' המופנית לציי רכב ומחירה 106,000 שקלים.  רמת הגימור ברכב שנבחן היא 'סטייל' שמחירה 108,000 שקלים, היא מהודרת יותר וכוללת גם צג מולטימדיה מקורי גדול יותר ("8 לעומת "7); גרסה זו זולה ב-7000 שקלים מהגרסה ההיברידית ברמת גימור עם מפרט דומה ('אקו'). מפרט הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית.

עיצוב ונראות 
כבר אמרנו שהיאריס נראית מצוין? אנשי טויוטה טענו בזמנו כי הפלטפורמה החדשה מאפשרת ליצור עיצוב דינאמי יותר, בזכות ממדים אחרים – הגדלת בסיס הגלגלים והרוחב; הקטנת האורך והגבוה – היוצרים פרופורציות דינמיות יותר. 

החזית האגרסיבית המודגשת וניפוח הכנפיים מאחור יוצרים מראה צעיר וספורטיבי. קו הפנסים/ספוילר שמקיף את החלק האחורי מגבה את הרושם, וגם זו סיבה להצטער על כך שאין חישוקים קלים מתבקשים. 

1647584
צילום: מערכת אוטו

סביבת נהג, תא הנוסעים 
תא הנוסעים מפגין ניגודים. מצד אחד, הקווים מקוריים, צג המולטימדיה גדול יחסית ונוח לתפעול בזכות מתגים של קיצורי הדרך; מצד שני, למרות שזו רמת האבזור הגבוהה, חסרים במפרט בקרת אקלים או מפתח חכם, משטחי הפלסטיק קשיחים והכל לובש שחור. עיצוב פתחי האוורור נאה, אך לא יעיל בפיזור הקור, ואולי לכן הגברנו את פעולת המפוח הרועש.

גם בעיצוב סביבת הנהג של יאריס, כמו בדגמי טויוטה אחרים, בולט הרצון ליצור ייחוד, אבל כנראה לא כולם יאהבו את מיקום מתגי החלונות/מראות על ידית הדלת, את עומס המתגים בגלגל ההגה, או את תפעול מערך המידע שבמחוונים. המחוונים עצמם סובלים לעיתים מהשתקפויות ותפעול תאורת הפנים אינה ברור מספיק. מושב הנהג מעט נוקשה, אבל לא באופן שממש מפריע ותנוחת הנהיגה טובה.

ליאריס כאמור בקרת שיוט אדפטיבית, וזו מתנתקת בגרסת הבנזין ב-30 קמ"ש כאשר גולשים לעצירה; תכונה זו מרתיעה מעט ופוגעת בשימושיות. 

1647587
צילום: מערכת אוטו

היאריס אינה הסופרמיני המרווחת ביותר מאחור, אבל המרחב שם מספק: מרווח הרגליים נאה ומרווח הראש סביר. מה שהפריע יותר הוא המפתח הקטן של הדלת והעובדה שהאווירה בפנים יכולה להיות מעט אינטימית מדי.

תא המטען, שנפחו 286 ליטרים, גם הוא אינו מתעלה בחלל גדול. 

מנוע, ביצועים 
ליאריס מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר 3 צילינדרים, וזה מייצר 125 כ"ס ב-6600 סל"ד ו-15.6 קג"מ ב-5000 סל"ד; לגרסה ההיברידית הספק משולב של 116 כ"ס. בתיבה הילוך ראשון "אמיתי" ולאחריו נעשה "השילוב" באמצעות מערך רציף. כל אלה מסדרים ליאריס האצה של 10.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.

1647590
צילום: מערכת אוטו

יחידת הכוח הזו פועלת היטב בסל"ד גבוה, מעניקה ביצועים טובים וגורמת לרכב לשדר שהוא נע במהירות הגבוהה מזו שבפועל. מנוע ה-1.5 ליטר רועש כבר בסל"ד בינוני, ולעיתים הוא נשמע מחוספס מדי, והתיבה הרציפה מבליטה זאת. אמנם, פעולתה טובה מאשר בדגם הפורש, אבל הנטייה של תיבות אלה להציב את המנוע בסל"ד גבוה ולהישאר שם, מעצימה את הרעש. 

אמנם, צליל המנוע בסל"ד גבוה נשמע ספורטיבי, אבל פעולתו אינה מעודנת שם, היכן שנמצאת רצועת הכוח שלו (5000-6600 סל"ד), כך שכאשר צריכים את מלוא התפוקה – בעליות, בעקיפות, בעיקר בשילובן – מתווספות לרעש גם ויברציות.  

יכולתה של טויוטה לייצר מנועי בנזין חסכוניים מוצאת ביטוי גם כאן, עד כי עולה התהייה: "מי צריך חטיבת כוח היברידית?". בתוואי המבחן שנעשה בתנאים מכבידים היא גמעה 14.2 ק"מ/ל', בקצב של טיול הגענו ללא קושי ל-17.5 ק"מ/ל', בשיוט לילי הצריכה היא 21 ק"מ/ל'. מרשים.  

1647583
צילום: מערכת אוטו

נוחות, התנהגות 
נוחות הנסיעה נאותה, והיא טובה מזו שפגשנו בהיברידית שיש לה צמיגים שונים; לגרסת הבנזין 185/65-15, בהיברידית 195/55-16, כך שהדופן גבוהה יותר. יאריס מסתדרת עם שיבושים קטנים, אך פגמים גדולים מורגשים מדי, גם מחוץ לעיר. רעשי הכביש בולטים במהירויות בין-עירוניות, גם אלה של הרוח.  

ליאריס יכולת דינמית טובה בפניות, האחיזה נאותה, והתחושה היא שגרסה זו קלילה מההיברידית. התגובות להפניית ההגה זריזות, וההגה מצדו קל בכל מצבי הניהוג.

במהירות גבוהה כאילו והחרטום קל מדי והיציבות הכיוונית אינה מתעלה. דבר זה בולט בעיקר בכבישים גליים, שם שיכוך פעולת הבולמים כאשר הרכב נע מעלה/מטה מורגש, ובמקרים מסוימים הרכב אף מנתר. הבלמים, כאן עם תופים מאחור, אינם בעלי עוצמה גדולה.  

1647586
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
מחירה של גרסת הבנזין של יאריס ברמת הגימור שנבחנה הוא 108,000 שקלים, והתוצאה היא גם תמורה טובה למדי. 

יאריס היא מכונית נאה שיש לה אופי נמרץ וצעיר, ציוד בטיחותי הולם, ביחס למחירה גם כוח נאות, ובולטת צריכת הדלק המצוינת. היא אינה מאוד מרווחת, בוודאי אינה מעודנת – אבל כיום היא יכולה גם לפנות לקהל צעיר מאשר עד כה. 

ובקטגוריית הסופרמיני, שם הדגמים מתייקרים, לפחות במחיר ללקוח הפרטי, נראה שאפילו מחירה מושך.

1647580
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
107900
החל מ- 1,139 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
2675
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2019

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

}
אורך
394
רוחב
174.5
גובה
150
משקל
1065
בסיס גלגלים
256
נפח תא מטען (ליטר)
286
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
974
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
42

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
185/60/15

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1490
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
125
סל"ד להספק מירבי
6600
מומנט מירבי (קג"מ)
15.6
סל"ד למומנט מירבי
5000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
10.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
24.4
צריכת דלק - עירונית
17.2
צריכת דלק - ממוצעת
21.3
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
16
צריכת דלק - מבחן אוטו
14.2

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
8
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
זיהוי הולכי רכב ורכב דו גלגלי

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, חלונות כהים מאחור, ערכת ניפוח צמיג במקום צמיג חלופי, 6 רמקולים
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

13 1

דגם טויוטה יאריס
גרסה יאריס 1.5 ל', אוט', Sol
מחיר 105900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 21.3
נפח תא מטען (ליטר) 286
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 47. מזכיר לכתבים כשהציבור נכנס לאתרי חדשות בתחום הרכב הוא מצפה לקרוא ח-ד-ש-ו-ת ולא עודפי מלאי של יבואנים

    חחחחחחחחחחח 21 יולי 2021, 13:37

  2. 46. אולי הכתב יסביר לקוראייו מה גרם לו יום אחד בבוקר ב 2021 לעשות כתבה על רכב בנזין דגם לא חדש קיים בשוק מזמן שאין בו שום בשורה או חדשות לציבור למה הכתב חושב שראוי לחכותב על הרכב הזה במקום למשל על יונדאי איוניק 5 שצפוייה להגיע לארץ בימים אלה?

    שי אגמון 21 יולי 2021, 13:35

  3. 45. פולו דה מאני למגזין הזה אין בכלל קוראים אבל יש יבואנים שמפמפמים דרך חלק מהכתבים דגמים לא רלוונטים

    צבי 21 יולי 2021, 13:33

  4. 44. זה ממש עצוב אבל נכון 43 צודק 100% דני פרומצ'נקו אני מקווה שאתה קורא את 43

    חיים 21 יולי 2021, 13:32

  5. 37. מטוס קטן ומדהים מחכה ל יאריס GR אמן!

    בעלים של יאריס 20 יולי 2021, 06:00

  6. 35. עדיף בהרבה טסלה 3 או פיאט 500E חשמליות אלו רכבים חכמים עם אפליקציה כסאות חשמליים אפשר להדליק את המזגן מהבית אין מה להשוות בכלל ממש לא כדאי לרכוש היום רכב טיפש והפיאט עולה פחות מהרכב שותה הדלק הזה

    גדעון 19 יולי 2021, 13:20

  7. 34. 30 הסברת מצויין

    נחום א. 19 יולי 2021, 13:18

  8. 33. יש תחושה מאוד לא טובה שייתכן ולנגד עיני הכתב עומד האינטרס של היבואן ולא האינטרס של ציבור הקוראים דני פרומצ'נקו תגובתך בבקשה

    עזריאל 19 יולי 2021, 10:59

  9. 32. *גחמות שיווק

    רפאל 19 יולי 2021, 10:58

  10. 31. 30 תודה הסבר מעולה!!! דני פרומצ'נקו בבקשה התייחסותך יכול להיות שחלק מהכתבים הם פשוט נכנעים לגמות שיווק של יבואן?

    רפאל 19 יולי 2021, 10:57

  11. 26. חבל להשקיע היום ברכב טיפש שאין לו אפליקציה אי אפשר להדליק את המיזוג מהבית אין חנייה אוטומטית אין נהיגה אוטונומית צריך לעצור לתדלק זה יקר מיושן!!!!!

    בני 18 יולי 2021, 22:01

  12. 25. קיה פיקנטו יותר טובה ויותר זולה טויוטה יאריס שווה אם לוקחיפ את דגם ההייבריד

    יוסף 18 יולי 2021, 21:54

  13. 24. לא להדחף עם מיני סופר מיני בין 2 משאיות גדולות !!!!!!!!!!!!!!

    לפעמים למשאית יש יותר כח בתאוצת ביניים מאשר מיני !! רואים זאת יום יום , סכנה !!! 18 יולי 2021, 20:38

  14. 23. מה זה השטיות האלו ?? אני קונה רק סופר מיני מיד ראשונה אחלה אוטו

    עושה מ50,000 ל200,000 , בלי סרוויס למנוע בכלל כמו משפחתית, רכב מודרני , סופג הכל! 18 יולי 2021, 20:29

  15. 22. יש לי סופר מיני לא טויוטה לא עושה פרסומת, קניתי חדשה , כבר 70,000 ק"מ. היו בעיות, היא תעשה עוד 70,000 עד שתלך קפוט.

    חזי בסופר מיני 18 יולי 2021, 20:23

  16. 20. רכב נאה, מאוד קטן, הונדה גאז עדיפה בכל פרמטר למעט המראה

    רם 18 יולי 2021, 18:43

  17. 19. 17 אתה מביך פשוט

    חחח 18 יולי 2021, 17:36

  18. 16. הכתבות של יואל פרלמן בדרך כלל על רכבים חדשים ורלוונטים ולא סתם פמפום של בנזין

    שמעון 18 יולי 2021, 15:34

  19. 15. איזה הבדל בין מוסף YNET רכב לאתר של אוטו במוסף בוחנים רכבים חדשים ורלוונטים שמגיעים לארץ וכאן בוחנים כל מיני רכבים ממלא של יבואנים לא חדשים ולא רלוונטים שלא ברור למה הם בכלל מקבלים כותרות

    צבי 18 יולי 2021, 14:32

  20. 13. אולי הכתב מתנגד חריף של היברידיות וחשמליות אחרת אין הסבר לכתבה הלא מדוייקת המעודדת את הציבור להעדיף צריכת דלק בזבזנית כמו שהעירו 10 ו 11

    חלפון 18 יולי 2021, 14:16

  21. 7. 5 מדוייק!!!

    דני 18 יולי 2021, 10:44

  22. 6. אולי כתבי אוטו יואילו להסביר לקוראים איך הם בוחרים את הרכבים ל "מבחן"? מה הקריטריון? או שהיבואן מחליט עבורם?

    שימרי 18 יולי 2021, 10:43

  23. 4. זה רכב חכם? אפשר להדליק את המזגן ברכב מהבית כמו בטסלה? או שזה רכב טיפש?

    אפריים להבים 18 יולי 2021, 10:20

  24. 2. יש תחושה שבמקום לעשות כתבות על רכבים שווים בשוק שכדאי לציבור לקנות למען עצמו ולמען כולנו יש כתבים שבוחרים לעשות כתבות דווקא על רכבים שלא כדאי לציבור לקנות אבל ייתכן וקשה לייבואנים להפטר מהם ואז זה מגיע לאוטו לכתבה... כי זה ממש לא הגיוני שכתב ב 2021 כותב על רכב בנזין בלבד וטוען שהוא טוב יותר מהדגם ההיברידי בזמן שהרכבים ההיברידים של טויטה הם מספר אחד בתחום.

    אסי 18 יולי 2021, 10:04

  25. 1. לא עדיף היברדית קצת להוריד זיהום אוויר? לתמוך במאבק? אמנת פריז? למה להיות אגיש ואנוכי?

    דניאל 18 יולי 2021, 09:59