מיצובישי אאוטלנדר - מבחן דרכים (7 מק') - אוטו

מיצובישי אאוטלנדר אינו עוד דגם חדש; בשוק הרכב הישראלי הוא מדגמי הפנאי המצליחים בכלל, מזה שנים הנמכר ביותר עם שבעה מקומות, היה חלוץ מסוגו עם הנעה היברידית.  

הדגם המקורי של רכב הפנאי הקומפקטי הזה (C-SUV) הוצג ב-2001. הדור השני (מ-2006) התבסס על רצפה שפותחה יחד עם קרייזלר, וזו שימשה את אאוטלנדר גם בדור השלישי (2012), שירתה גם את המשפחתית לאנסר ומוטמעת גם בדגמי הפנאי הקרובים: ASX, אקליפס. 

1647827
צילום: רונן טופלברג

הקשר, פרטים
הדור הרביעי של אאוטלנדר הוכרז באמצע פברואר 2021, וזה חולק אותה רצפה CMF-CD של ברית רנו-ניסאן, בה מיצובישי חברה כיום, וזו משרתת בין השאר גם את ניסאן X-טרייל החדש. 

הדגם החדש גדול מקודמו בכל הממדים בשיעור של 1.5-5 ס"מ, ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-3.6 ס"מ ל-270.6 ס"מ, זהה לזה שב-X-טרייל. גם המנוע, בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר, מגיע מניסאן. 

אאוטלנדר מוצע בישראל רק בגרסת מנוע אחת, בהנעה קדמית או כפולה, רק במרכב 7 מקומות – וב-5 רמות גימור; טווח המחירים נע בין 180,000 שקלים ל-235,000 שקלים. 

1647806
צילום: רונן טופלברג

ל'אקזקוטיב', שמחירה 180,000 שקלים, חישוקי "18, תאורת לד, מולטימדיה עם צג "8;  ל'אינסטייל', הנמכרת ב-190,000 שקלים, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם; 'פרמיום', המוצעת ב-200,000 שקלים, כולל גם ריפוד דמוי עור, צג "9, מחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי למושב הנהג; 'לקשרי', שעולה 215,000 שקלים, כוללת בקרת אקלים תלת-אזורית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, ריפוד עור, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של בוז ועוד; רמת הגימור 'לקשרי TTH', שתג המחיר שלה 225,000 שקלים, מציעה גימור עשיר יותר. 

הנעה כפולה מוצעת רק בשתי רמות הגימור הגבוהות יותר – 'לקשרי', 'לקשרי TTH' – וזאת מייקרת את המחיר בעוד 10,000 שקלים. למבחן קיבלנו את 'לקשרי TTH' עם הנעה כפולה וב-235,000 שקלים. 

1647831
צילום: רונן טופלברג

בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית גם לאחור, התרעה על סטייה מנתיב (אך לא תיקון), ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.

עיצוב, נראות 
מעצבי מיצובישי כיוונו לכך שאאוטלנדר החדש לא רק יהיה גדול מקודמו, אלא גם ייראה כך  ויהיה בולט באופן משמעותי מקודמו האנמי. ואכן, השבכה הענקית והאנכית מעניקה לרכב בולטות רבה; לא כולם יאהבו אותה, אבל התוצאה רבת רושם. במבט מהצד, הרכב נראה פחות כבד, אך עדיין משמר מופע חסון. מיצובישי אימצה עיצוב המדגיש את הקווים המפרידים בין הקורה האחורית ובין הגג, וכזה ראינו בדגמים אמריקאים כמו של ג'יפ, שברולט. ברמת הגימור שנבחנה, הגג שחור והדבר מודגש עוד יותר. עיצוב החלק האחורי, בייחוד מקו הפנסים ומטה, מדגיש את ממד הרוחב. חישוקי "20 מעוצבים היטב סביב חותמים מופע עדכני ונוכח. 

1647844
צילום: רונן טופלברג

סביבת נהג, תא נוסעים 
השינוי בסביבת הנהג לא פחות מדרמטי. צג המולטימדיה גדול ונוכח, המחוונים מוקרנים, וברכב תצוגה עילית ברורה. ברמת הגימור הנבחנת גם עור איכותי יותר עם תפרים חומים ומשטחים באותו צבע, וכל אלה יוצרים הופעה עשירה. עם זאת, לא כל המשטחים רכים כנדרש, דבר הבולט במיוחד בדיפון הדלתות. 

בין המושבים קונסולה רחבה היוצרת תחושה שהרכב רחב במיוחד. הבורר שעליה מקורי ונוח לתפעול (משיכה מעבירה למצב ידני), וחוגת מצבי הניהוג נעימה, ותפעולה מביא להצגת תמונות מייצגות בלוח המחוונים. 

1647840
צילום: רונן טופלברג

במיצובישי שימרו תפעול נפרד לבקרת האקלים (שבכל התנעה מתעקשת לחזור לסירקולציה פנימית). תפעול המערכות דרך הצג הגדול נוח יחסית, הפקדים במרכז וגם אלה בהגה נאים, אך פונקציות רבות מופעלות דרך התצוגה בלוח המחוונים דווקא. 

התפעול החשמלי של מושב הנהג טוב, אך תמיכת הגב התחתון חסרה. קל לייצר תנוחת נהיגה טובה וזו מעניקה לנהג שדה ראייה שולט ותחושה שהרכב גדול, גם בזכות החרטום המודגש. ברמת גימור זו גם תפעול חשמלי למושב הנוסע, אך רק לכיוון המרחק ולזווית המסעד. כאן יצוין כי בקרת השיוט האדפטיבית מתנתקת לעיתים באופן מוזר.

1647838
צילום: רונן טופלברג

המרחב בשורה השנייה טוב, וניתן להזיח את המושבים לפנים/אחור ולשנות את זווית המסעד שלהם. מרווח הרגליים טוב, ומרווח הראש רק סביר בגלל גג הזכוכית. בשורה זו, בנוסף לבקרת אקלים, גם חימום מושבים.  

ומה קורה בשורה השלישית? המרחב מוגבל מהצפוי ויספק במקרה הטוב ילדים. אמנם, תנוחת הישיבה אינה מאוד נמוכה, אך אין מקום לכפות הרגליים מתחת למושבים שמלפנים וגם מרחב הברכיים זעיר; למיטב זיכרוננו, המצב בדגם היוצא היה עדיף.

1647846
צילום: רונן טופלברג

כיסוי תא המטען הדקיק והמרושל ממוקם גבוה יחסית. הנפח קטן כאשר כל המושבים בשימוש ועומד על 160 ליטרים; כאשר השורה השלישית מקופלת הוא גדול: 793 ליטרים. ניתן למקם את משענות הראש של השורה השלישית בחלל ייעודי מתחת לרצפה.  

מנוע, ביצועים  
לאאוטלנדר כאמור מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטרים וזה מייצר 181 כ"ס (ב-6000 סל"ד) ו-24.9 קג"מ (ב-3600 סל"ד). התיבה רציפה ויש לה שמונה יחסי העברה קבועים בתפעול ידני, וההנעה בגרסה זו כפולה. 

הביצועים נאותים, אך תחת עומס אינם מתעלים, דבר הבולט בעיקר בעליות, שם פעולת חטיבת הכוח מאומצת מהמקובל. עם היציאה מהמקום נראה כאילו והמערכת משתהה, והמנוע במיטבו רק לקראת 4000 סל"ד. עם זאת, מצב 'ספורט' מחדד משהו את העניינים. 

1647845
צילום: רונן טופלברג

הרעש בסל"ד גבוה, לשם מגיע המנוע לא פעם, מבודד באופן יעיל, אך לא לחלוטין, ובמקרים קיצוניים נוסף עליו גם רעש תמסורת. עם זאת הצליל גברי יחסית. 

כאמור, לתיבה שמונה יחסי העברה קבועים ואפשרות לתפעול ידני, אך אותם יחסים ארוכים יחסית ולכן לא מסייעים בעומס.

צריכת הדלק אינה מרשימה; ביום המבחן היא הייתה 8.9 ק"מ/ל', בשיוט הגיעה ל-11.7 ק"מ/ל'. 

1647834
צילום: רונן טופלברג

נוחות, התנהגות 
כיול המתלים מעט קשיח, ולצמיגים, 255/45-20, דופן לא ממש גבוהה. בעיר אאוטלנדר סביר על שיבושים קלים, אך נוח פחות ו"עסוק" יותר במעבר על כאלה גדולים. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר נאותה, גם אם שברים, בייחוד כאלה הבאים ברצף, מורגשים. רעשי הכביש והרוח מוחשיים. 

בנסיעה שבילים אאוטלנדר מעט קופצני, אבל הוא משדר חוסן מבני, גם עם מעבר על בורות. מרווח הגחון הנאה (21.3 ס"מ) מרחיב את יכולת התנועה של הרכב מעבר לאספלט. 

1647829
צילום: רונן טופלברג

גרסת ההנעה הכפולה הפגינה יכולת מפתיעה בפניות ובעיקולים. חלוקת הכוח טובה, והתגובות להעברות משקל נכונות ולאלה מצטרפת אחיזה טובה. בקרת היציבות הלא מעודנת מובטלת לרוב, והרכב יכול להסתדר עם הספק גבוה בהרבה. משקל ההגה נכון, ופעולת הפניית הגלגלים בעומס ברורה. עוצמת הבלימה טובה, אך לבלמים חסרה נשיכה ראשונית חזקה.   

מחיר, תמורה  
בהשוואה לקודמו, הדגם החדש של אאוטלנדר שופר כמעט בכל היבט; העיצוב החיצוני מפגין נוכחות רבה, סביבת הנהג טובה בהרבה, היכולת הדינמית שודרגה מאוד. מנגד, חטיבת הכוח מרשימה פחות, המרחב בשורה השלישית אינו מצטיין וחסר תיקון סטייה מנתיב.

1647821
צילום: רונן טופלברג

סוד הצלחתו של אאוטלנדר היוצא היה בתמורה למחיר, בייחוד בגרסת שבעת המקומות. היבואן השכיל לשמר יתרון יחסי זה, ולמרות שמדובר בדגם חדש עם המועשר באבזור והספקו גדול יותר, תוספת המחיר אינה גבוהה ביחס לזה הקודם. 

נראה שרמות הגימור 'אקזקוטיב' ה'אינסטייל', ב-180,000 וב-190,000 שקלים בהתאמה, מעניקות את התמורה הטובה ביותר. עם זאת, ומכיוון שפערי המחיר בין רמות הגימור השונות אינם גבוהים, נראה כי רבים יתפתו לבחור ברמות הגימור העשירות.

*פורסם ב-21.07.21 (נוסף וידאו)

1647818
צילום: רונן טופלברג

שווה לשקול גם:

}
מחיר
234900
החל מ- 2,480 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
5826
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2021

תיאור

}
מקומות ישיבה
7
מספר דלתות
5
מרכב
SUV מוארך
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

}
אורך
471
רוחב
190
גובה
175
משקל
1745
בסיס גלגלים
271
נפח תא מטען (ליטר)
160
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
793
נפח מיכל דלק
55

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
255/45/20

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
2488
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
כפולה (4X4)
הספק מירבי (כ"ס)
181
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
24.9
סל"ד למומנט מירבי
3600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
מהירות מרבית (קמ"ש)
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
צריכת דלק - עירונית
צריכת דלק - ממוצעת
11.1
דרגת זיהום אוויר
14
צריכת דלק - אמיתית
צריכת דלק - מבחן אוטו
8.9

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
11
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, בלם יד חשמלי עם פונקציית "Auto Hold", בקרת גלישה במדרון, זיהוי הולכי רגל, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, מערכת עזר לייצוב נגרר

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי + זכרון
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
בורר מצבי נהיגה מורחב, מנופי העברת הילוכים הנשלטים מגלגל ההגה, לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל "12.3 במגוון עיצובים, תצוגה עילית צבעונית, מסך מולטימדיה "9, 2 שקעי USB + 2 מאחור, ציפוי אלומיניום לקונסולה האמצעית, עשרה רמקולים Bose Premium, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, קישורית Apple CarPlay אלחוטית, מושבי עור מהודרים עם חימום לשורה השניה, מראות צד מחוממות, זיכרון למראות הצד, דלת תא מטען חשמלית, חלונות אחוריים כהים, מגלש קדמי ואחורי בצבע כסוף, מסילות גגון, צבע חיצוני דו-גווני, מערכת שטיפת פנסים
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג

36 1

דגם מיצובישי אאוטלנדר
גרסה אאוטלנדר 2.5 ל', אוט', 7 מק', Executive, 2x4
מחיר 178900
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
מהירות מרבית (קמ"ש)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 11.5
נפח תא מטען (ליטר) 160
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 58. מגיב 32 מגיע לך פרס ישראל על התגובה הטובה ביותר

    שלומי 4 אוגוסט 2021, 12:55

  2. 57. מגיב 3 כל מילה בסלע

    גל 4 אוגוסט 2021, 09:29

  3. 54. ל30: רק מטומטם מטפל במוסכי יבואן. גם כשהרכב תחת אחריות, אסור לפרנס גנבים. רק תתעקשו על חלקים מקוריים.

    מיקי - קונה מאושר שמחזיק את האאוטלנדר החדש 2 אוגוסט 2021, 18:26

  4. 52. ל28: איכות החומרים באאוטלנדר החדש היא המובילה בקטגוריה, איכות פרימיום ממש. בכל ביקורות הרכב דיברו על זה.

    מיקי 2 אוגוסט 2021, 18:25

  5. 50. ל23: רואים שלא נסעת נסיעת מבחן. בעקיפות ועליות הוא נותן פייט רציני, מאיץ כמו גדול

    מיקי 2 אוגוסט 2021, 18:24

  6. 48. ל20: משתמשים בארה"ב שיש להם תיקון סטיה מנתיב דיווחו שביטלו את הדבר המעצבן הזה ביום הראשון. אני ביטלתי גם את ההתראה שקיימת פה בארץ עם רטט בהגה. מי צריך את הכאב ראש הזה על כל סטיה מהקו?

    מיקי 2 אוגוסט 2021, 18:24

  7. 46. ל17: הרכב הוא רכב נדיר ביופיו. לא סתם אנשים עוצרים אותי ברחוב על כל מטר שאני נוסע, ומתלהבים עד עמקי נשמתם. המנוע "מיושן" ככל שהוא אמין. מנוע מודרני זה מתכון לצרות. הגיר לא מיילל, הוא סבבה לגמרי ומתנהג כמו אוטומטי.

    מיקי 2 אוגוסט 2021, 18:23

  8. 44. ל13: מיצובישי היא הראשונה ליישם טכנולוגיות כמו הנעה היברידית, בקרת שיוט, ועוד. קצת היסטוריה לא תזיק. והרכב הזה עמוס חידושים טכנולוגיים שנפגשים בהם רק ברכבי יוקרה, כמו פתיחת בגאז' בהינף רגל, כניסה והנעה ללא מפתח, חלון גג פנורמי חשמלי, כסא נהג מחומם ומתכוונן עם זכרונות לפי השלט של הרכב, תצוגה עילית מוקרנת על השמשה, מצלמות היקפיות...

    מיקי 2 אוגוסט 2021, 18:23

  9. 42. ל11: אין אופציות יותר טובות במחיר הזה או אפילו במחיר מעליו. קודיאק זה זבל של רכב עם אמינות ברצפה, מנוע הטורבו אולי מאיץ קצת יותר טוב אבל כל המכלול הוא עלוב ביותר. גם עיצוב הקודיאק מבפנים ומבחוץ הוא קודר ומשעמם.

    מיקי 2 אוגוסט 2021, 18:21

  10. 40. ל9: יש בהחלט אפליקציה ויש נהיגה אוטונומית. האפליקציה עובדת בינתיים רק באמריקה, הנהיגה האוטונומית עובדת בבקרת שיוט אדפטיבית. תיקון סטיה מנתיב עובד בינתיים רק באמריקה. זאת לא בעיה של האאוטלנדר אלא של היבואן המעצבן.

    מיקי 2 אוגוסט 2021, 18:20

  11. 38. ל6: הוא לא בולע דלק אלא צורך דלק באופן די סביר, 1-11 ויכול להגיע עד 1-15 בנהיגה חסכונית.

    מיקי 2 אוגוסט 2021, 18:20

  12. 34. ל-2: הגיר הרציף מכוייל היטב ע"י מיצובישי, הוא דוקא שקט ומפנק ומדמה גיר אוטומטי לכל דבר. רק בלחיצה כבדה על הגז שומעים אותו קצת.

    מיקי 2 אוגוסט 2021, 18:18

  13. 33. ל1 - המחיר לא הזוי - הוא דוקא מאוד נמוך יחסית ליונדאי וקיה שהם רכבי זבל לעומת מיצובישי והעיצוב שלהם נראה כמו עלי אקספרס.

    מיקי 2 אוגוסט 2021, 18:17

  14. 24. לא אופציה ב 2021 רק חשמלי שדואג לאיכות הסביבה

    שמעון מעפולה 25 יולי 2021, 12:43

  15. 21. זה 2021, תביאו לי חשמלי כבר!! מה ביקשתי?

    אביגיל 23 יולי 2021, 13:26

  16. 19. שברולט אוקווינוקס LTZ עושה לו בית ספר בכל המובנים.

    אורון 22 יולי 2021, 19:54

  17. 16. נראה כמו פרה הרה

    משה 22 יולי 2021, 14:10

  18. 15. אפשר להדליק את המזגן מהבית ברכב הזה כמו בטסלה? או שזה רכב טיפש?

    צביקה א. 22 יולי 2021, 13:25

  19. 14. למה אוטו עושה מבחנים רק לרכבי בנזין מיושנים ז נראה כאילו תפקידו לש טוטו לעזור ליבואנים להפטר ממלאי ולא לעזור לקוראים לרכוש רכבים מתאימים לעידן המודרני

    חיים 22 יולי 2021, 13:22

  20. 13. רכב עם טכנולוגיה ישנה מה זה צריכת הדלק הגבוהה

    עוזריין 22 יולי 2021, 12:54

  21. 9. מיושן מונע על ידי בנזין טכנולוגיה של העשור הקודם לא חכם אין אפליקציה אין נהיגה אוטונומית

    גדעון 22 יולי 2021, 10:00

  22. 8. תמורה טובה למי שצריך 7 מושבים

    יוסי 22 יולי 2021, 09:49

  23. 5. קצת מזכיר את הטוטו והלוטו האתר הזה... כאילו מנסה לרושש את קוראיו על ידי סקירת מכוניות יקרות וגרועות

    חחחחחחחחחח 22 יולי 2021, 00:23

  24. 4. חדשות מדהימות אוטו שוב צוחק על קוראיו ומשווק להם גרוטאת בנזין וכרגיל כאילו אין טסלה בארץ והיא לא מלכת המכירות אף מילה על עידן החשמל אוטו עדיין בעידן הבנזין

    זה כבר לא מצחיק 22 יולי 2021, 00:22