הדור הרביעי של מיצובישי אאוטלנדר הושק בפברואר 2021 והגיע לישראל חמישה חודשים לאחר מכן.  הוא חולק אותה רצפה (CMF-CD) של ברית רנו-מיצובישי המשמשת גם את ניסאן X-טרייל החדש; מיצובישי היום היא חלק מברית זאת. 

הדגם החדש גדול מקודמו בכל הממדים, ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-3.6 ס"מ ל-270.6 ס"מ, זהה לזה שבאקס-טרייל החדש. בישראל מוצע אאוטלנדר עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר המייצר 181 כ"ס, משודכת לו תיבה רציפה, ההנעה קדמית או כפולה, המרכב רק עם שבעה מקומות. 

מיצובישי אאוטלנדר 2022 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

אאוטלנדר מוצע בחמש רמות גימור. 'אקזקוטיב', שמחירה 180,000 שקלים, כוללת חישוקי "18, תאורת לד, מולטימדיה עם מסך "8. לאינסטייל', שמחירה 190,000 שקלים, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם, חימום למושבים הקדמיים. ב-'פרמיום', המוצעת ב-200,000 שקלים, ריפוד דמוי עור, מסך מולטימדיה "9, לוח מחוונים מוקרן, תפעול חשמלי למושב הנהג. רמת הגימור 'לקשרי', שמחירה 215,000 שקלים, כוללת בקרת אקלים תלת-אזורית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מושבי עור, מצלמות היקפיות. רמת הגימור 'לקשרי TTH', עם תג מחיר של 225,000 שקלים, כוללת מושבי עור מהודרים, תפעול חשמלי למושב הנוסע, חימום למושבים בשורה השנייה. הנעה כפולה מוצעת כאופציה לשתי רמות האבזור הגבוהות יותר, וזו מייקרת אותן ב-10,000 שקלים. 

מיצובישי אאוטלנדר 2022 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית גם לאחור, התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.

בעמידה
מורגש שזהו דור חדש מכיוון שצג המולטימדיה גדול ונוכח, לוח המחוונים המוקרן (מרמת הגימור 'פרמיום') נאה, בקרת האקלים נשלטת באופן נפרד ובורר ההילוכים נאה למדי.

הפקדים במרכז הקונסולה וגם בהגה נאים, תפעול מושב הנהג החשמלי (גם הוא רק  מ'פרמיום') טוב וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה אך חסרה תמיכה לגב התחתון. במרכז הרכב קונסולה רחבה ובמרכזה בורר ההילוכים וחוגת מצבי הנהיגה. 

מיצובישי אאוטלנדר 2022 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

המרחב בשורה השנייה טוב, ניתן להזיז את המושבים לפנים ולאחור ומרווח הרגליים טוב. לעומת זאת, בשורה השלישית המרחב מוגבל מדי ומתאים בפועל רק לילדים. אין מקום לכפות הרגליים מתחת למושבים שלפנים, ומרווח הברכיים לא טוב; תנוחת הישיבה לא מאוד נמוכה באופן יחסי. בהשוואה, בדגם הפורש המרחב בשורה זאת היה טוב יותר.

נפח תא המטען, כאשר כל המושבים בשימוש, 160 ליטרים, וזה מעט מאוד. כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת הנפח גדול ביותר, ועומד על 793 ליטרים. מתחת לרצפה חלל ייעודי לאחסון משענות הראש של השורה השלישית.

מיצובישי אאוטלנדר 2022 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

בנסיעה
כאמור, המנוע באאוטלנדר הוא בנזין אטמוספרי 2.5 ליטרים המייצר 181 כ"ס ו-24.9 קג"מ ב-3600 סל"ד, התיבה רציפה, ההנעה קדמית או כפולה (אופציה עם שתי רמות הגימור הגבוהות). בחנו את זאת ההנעה הכפולה, ואליה נתייחס.  

הביצועים מספקים בנסיעה רגועה ובשיוט מהיר, אך בעליות או תחת עומס חטיבת הכוח מתאמצת והביצועים אינם מתעלים. המנוע במיטבו רק לקראת 4000 סל"ד, ומצב 'ספורט' משפר במעט את התגובות. בידוד רעשי המנוע טוב בשיוט, אך באותם מצבי עומס, פעולתו נשמעת ולכך מצטרף רעש מתיבת ההילוכים.

מיצובישי אאוטלנדר 2022 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 8.9 ק"מ/ל', ובשיוט הייתה 11.7 ק"מ/ל'.

כיול המתלים באאוטלנדר נמצא בצד הקשיח של הסקלה; בעיר נוחות הנסיעה סבירה על שיבושים קלים, אך מעבר על שיבושים גדולים מורגש ונוחות הנסיעה נפגמת. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, ועם זאת רצף שברים מורגש. בידוד רעשי הכביש והרוח אינו טוב.

מיצובישי אאוטלנדר 2022 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג

היכולת הדינמית של אאוטלנדר, לא מעט בזכות ההנעה הכפולה, טובה מאוד, אפילו הפתיעה. אחיזת הצמיגים גבוהה, ולהגה משקל טוב.  

סיכום
אאוטלנדר החדש משופר בהרבה מקודמו. לחובתו ביצועים בינוניים והמרחב בשורה השלישית שאינו מתעלה. לזכותו עומדות רשימת אבזור עשירה, עיצוב בולט ויכולת דינמית טובה מאוד.

מיצובישי אאוטלנדר 2022 החדש - חוות דעת
צילום: רונן טופלברג