עם תחילת המאה הנוכחית, ב־2002, הציג קדילאק את SRX, רכב הפנאי הראשון שלו, שהיה בגודל בינוני (D-SUV). דגם זה כיהן עד 2016 והוחלף על־ידי XT5 שנחנך עוד בסוף 2015. 

באותו XT5 התגשמו סימול הדגמים החדש של קדילאק, העיצוב העכשווי שלו, ודגם זה היה למרכיב משמעותי בהיצע של המותג האמריקאי. זה מאופיין כיום בעיצוב בוטה כמו בעשורים הקודמים, אך מתוחכם ומעודן יותר בביצוע; רצפת הנעה קדמית  עם אפשרות לכפולה כבסיס; מפרט מכובד ורמת אבזור עשירה ביותר; מרכיבי לוקסוס נדרשים, כמו חומרים ראויים. את כל אלה מציע המותג האמריקאי ברמות מחיר נמוכות יותר מאלה המאפיינות דגמי יוקרה מקבילים בכלל, אלה הגרמניים בפרט.

לאחר שהציג ב־2018 דגם פנאי הקטן מ־XT5, רכב הפנאי הקומפקטי XT4, פנה קדילאק לצד הגדול יותר שלו, והשיק בינואר 2019 את קאדילק XT6 — למעשה, מהדורה מוארכת (וגם קצת מורחבת ומוגבהת) של XT5 המיועדת לשבעה נוסעים.

קאדילק XT6 - מבחן דרכים (3.6 ל', V6)
צילום: יואל פלרמן

ההופעה
בין אם העיצוב של הקאדילק הזה יפה בעיניכם או לא, XT6 מביא את אחד המופעים הוויזואליים הבולטים והמושכים מבין בני מינו. הוא מצליח לשלב חזית רבת נוכחות עם מרכיבי תאורה מורכבים וקווים מחודדים ליצירת רכב שנראה עדכני, דינמי ועם נופך היוקרה הנדרש. כמובן, הגודל מדגיש עוד יותר את המודגש. 

בפנים מרשים הרכב בשילוב חומרים כמו יריעות וריפוד מושבים עשויים עור, אבזור עשיר מאוד, הופעה מכובדת. הנדסת האנוש טובה למדי, והשליטה על בקרת המיזוג חיצונית, אך לא במערכת השמע. המושב נוח, גם בנהיגה ארוכה, ותנוחת הנהיגה טובה כנדרש. המראות, כמקובל כמעט בכל הכלים מתפוצת צפון אמריקה, לא מתעלות, אבל כאן סבירות יחסית. התצוגה העילית מצוינת, הסנכרון בין תפעול המצבים ובין התצוגה אינו מושלם. 

קאדילק XT6 - מבחן דרכים (3.6 ל', V6)
צילום: יואל פלרמן

מה שפוגע ברושם הכולל הם משטחי הדיפון הנמצאים תחת היריעות המהודרות — אלה נוקשים מדי. בנוסף, וכפי שנגלה במהלך הנהיגה, על כבישים בין־עירוניים משובשים כמו־גם בשבילים, נשמעו זמזומים של רכיבי הריהוט הפנימי.

הכניסה לשורת המושבים השנייה נוחה, ואלה מציעים לא מעט: מרווחי ראש וברכיים טובים; מקום ממש סביר לנוסע במרכז בזכות רצפה שטוחה; מושבים נוחים; בקרת אקלים ופתחי מיזוג. הכניסה לשורה השלישית לא ממש נוחה למבוגרים, כך גם היציאה, אבל תפעול המושבים בשורה השנייה לצורך זה נוח ועובד מצוין.
קאדילק XT6 - מבחן דרכים (3.6 ל', V6)
צילום: יואל פלרמן
קאדילק XT6 - מבחן דרכים (3.6 ל', V6)
צילום: יואל פלרמן

המקום בשורה השלישית מפתיע לטובה, גם עבור מבוגרים, עם מרווחי ברכיים וראש ממש בסדר, תמיכת ירכיים מספקת למרות שהמושב נמוך וקצר, ובעיקר מרווח טוב לכפות הרגליים. עוד יצוינו לחיוב פתחי מיזוג גם בשורה זו.

תא המטען סביר בהחלט כאשר הרכב בתפוסה מלאה, גדול מאוד בקיפול שורה 3, בהיקף מסחרי בקיפול שורה 2 — קיפול וקימום שתיהן נעשה באופן חשמלי. החומרים ואיכות הביצוע טובים, ובחלל ההטענה ארבעה ווי עיגון, 

קאדילק XT6 - מבחן דרכים (3.6 ל', V6)
צילום: יואל פלרמן
קאדילק XT6 - מבחן דרכים (3.6 ל', V6)
צילום: יואל פלרמן

הביצוע
המנוע של XT6 הוא אמריקאי למהדרין עם קשר לפעם (אטמוספרי, 3.5 ל', V6), אבל הנתונים שלו נאים מאוד, ולמרות רצועת הכוח הצרה והגבוהה (1600 סל"ד, מ־5000), הוא מעניק ביצועים מצוינים — גם בגלל מה שהמנוע נותן, גם בגלל התיבה האוטומטית שיש לה 9 הילוכים.

כל אלה מסדרים ל־XT6 שיוט מאוד מאוד נינוח ב־100 קמ"ש, צבירת מהירות מגבוהה לגבוהה מאוד ללא כל מאמץ, ויחד עם אלה מאפשרים לו להגיש מערך ביצועים מכובד מאוד בעומס. האצות הביניים, גם במעלה הררי, מצוינות, ובכלל הרכב מסוגל לסגור ענייני עקיפה בקלות ובביטחון; יש פער בין המופע החיצוני שלו ובין הקלות בה הוא מפתח מהירות. הבעיה היא שבשיוט המנוע שקט, מאוד, והנהג עשוי למצוא כי הרכב נע במהירות ממש גבוהה. 

פעולת התיבה חלקה מאוד, והיא מגיבה במיידיות נדרשת לקיק־דאון, כאשר מגיעים לחלון ההזדמנות הזה לעקיפת המשאית ההיא במעלה התלול (ההוא). וכמובן יש לכך מחיר: צריכת הדלק בתוואי המבחן הייתה גבוהה, ועמדה על 6.6 ק"מ/ל'

קאדילק XT6 - מבחן דרכים (3.6 ל', V6)
צילום: יואל פלרמן

כיול המתלים, מעט על הצד הרך של הסקלה, מסדר לנוסעים ב־XT6 נוחות נסיעה טובה. בעיר, גם במעבר על שברים ושיבושים בוטים, הבולמים סופגים היטב הודות לשיכוך־כיווץ טוב, והרכב אינו נחבט גם עליהם. מחוץ לעיר, נוחות הנסיעה טובה אף היא על כבישים פגומים, אך הרכב נע מעט על גלי כביש ושיבושים רוחביים, בגלל שיכוך־החזרה שאינו מתעלה. רעשי הרוח והכביש טובים מאוד בהינתן המבנה (פנאי) והצמיגים (235/35-20). יחד עם המנוע השקט, מציע XT6 לנוסעיו איכות נסיעה כוללת נאה־אף־נכבדה. 

אותו מערך מתלים מסדר למשפחה נוחות נסיעה טובה גם בשבילים, גם באלה עם שינויי גובה קלים, אבנים שתולות וזרועות מכל סוג ומין. 

קאדילק XT6 - מבחן דרכים (3.6 ל', V6)
צילום: יואל פלרמן

היכולת הדינמית טובה, מאפשרת רכב לנוע במהירות גבוהה גם בכביש מתפתל ברמת בטיחות גבוהה, גם בהנעה קדמית בלבד. מעבר ל'ספורט' עם הנעה כפולה משפר אותה בלא מעט. ליכולת הזאת מצטרף הגה שמשקלו סביר ברגיל, ממש בסדר ב'ספורט'. 

קאדילק XT6 - מבחן דרכים (3.6 ל', V6)
צילום: יואל פלרמן

סיכום רשמים
קדילאק XT6 פונה למי שרוצה רכב פנאי של מותג יוקרה עם שבעה מושבים. דגם זה מביא עימו עיצוב עתיר נוכחות, אבזור עשיר מאוד, סביבת נהג נאה, מרחב טוב בשורה השנייה, ומקום מספק מאוד בשורה השלישית, גם למבוגרים. הוא מוסיף על כל אלה ביצועים מצוינים, נוחות ואיכות נסיעה ברמה גבוהה ומקנח ביכולת דינמית ראויה. בטור החובה נמצא צריכת דלק לא טובה, משטחים נוקשים מדי, ולפחות ברכב בו נהגנו, מופע בולט מדי של צקצוקים מחיבורים כאלה ואחרים בתא הנוסעים על כבישים משובשים, שבילים.

מול כל יתרונותיו וחסרונותיו הוא מעמיד בצד השני של משוואת התמורה את מחירו, וזה עומד על 400,000 שקלים. בהינתן תכונותיו ועל רקע מחירי הדגמים המקבילים לו מדובר, בפשטות, בתמורה בהחלט טובה.    

קאדילק XT6 - מבחן דרכים (3.6 ל', V6)
צילום: יואל פלרמן