הולדן יוט
חברת הולדן מייצרת באוסטרליה מכוניות כ-105 שנה, כאשר 82 מתוכן נעשו תחת שליטתה של ענקית הרכב האמריקנית – ג'נרל מוטורס. לאורך השנים ייצרה הולדן דגמים שונים של מותגי ג'רנל מוטורס תחת שם המותג האוסטרלי לשוק המוקמי, וכמובן – תכננה וייצרה דגמים עצמאיים המתאימים לטעם האוסטרלי. כעת, מודיעה היצרנית הוותיקה (נוסדה בשנת 1856 ועסקה בציוד רכיבה) על הפסקת ייצור המכוניות והמנועים באוסטרליה עד לסוף שנת 2017.
 
הולדן תחדל מלייצר מכוניות באוסטרליה
צילום: מנהל 
הולדן יוט. האם יהיה דור חדש בעתיד?
 
כהרגלן של החלטות מסוג זה, הסיבה להפסקת הייצור נוגעת לשיקול כלכלי בלבד – עלויות ייצור גבוהות באוסטרליה, שער דולר אוסטרלי גבוה ושוק מקומי קטן (יחסית) הפכו את העסק ללא כלכלי בשנים האחרונות. נראה שאחרי פשיטת הרגל המתוקשרת של ג'נרל מוטורס בשנת 2009, היא לא מוכנה לקחת סיכונים. להזכירכם, ההודעה מגיעה כמעט במקביל להכרזה על עזיבת מותג שברולט את אירופה, וגורמת לנו לתהות על מצבה של יצרנית הרכב האמריקנית.
 
הולדן תחדל מלייצר מכוניות באוסטרליה
צילום: מנהל 
הולדן מאליבו. תגיע בעתיד מארצות הברית
 
האוסטרלים יכולים להתנחם בעובדה שהולדן תמשיך לייצר מכוניות גם אחרי שנת 2017, אך במפעלים מעבר לים. מיד עם שחרור ההודעה לעיתונות, יצאה החברה בקמפיין פרסומי חדש שאומר – הולדן כאן כדי להישאר. וכך, למרות הפסקת הייצור באוסטרליה, תמשיך החברה בתכנון וייצור כלים יעודים לשוק האוסטרלי, וכאמור, גם בשיווק דגמי GM (מבית שברולט בעיקר) תחת שם המותג האוסטרלי הוותיק. יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מ-2,900 עובדים שיאבדו את מקום עבודתם עם הפסקת הייצור. החברה הודיעה כי תעשה מאמצים לעזור להם למצוא פתרונות תעסוקה חלופיים.
 
 
הולדן לא הראשונה שתעזוב את אוסטרליה. מוקדם יותר השנה, הודיעה חברת פורד על הפסקת הייצור של דגמי המותג ביבשת עד לשנת 2016 (מסיבות דומות לשל הולדן). וכך, בפרק זמן קצר מאוד, הודיעו שתי יצרניות הרכב הגדולות והמרכזיות באוסטרליה על הפסקת הייצור ביבשת.