מאזדה 6 החדשה
בחודש שחלף מסירות רכב חדש ירדו ב-8% ביחס לפברואר 2012 והסתכמו ב-16,879 מכוניות חדשות. מדובר בהחלשות ניכרת שמיתנה את העלייה הנאה של 12% שנצפתה בסוף ינואר והעמידה את העלייה מצטברת של החודשיים הראשונים של 2013 על 2% בלבד.
הפתעת הטבלה היא מאזדה, שאחרי תקופה ארוכה בה היא דשדשה במורד הטבלה, הצליחה בסוף חודש פברואר להתברג בין המובילות. בזכות השקת ה-6 החדשה כמו גם המשך המכירות הערות של ה-CX-5, הצליחה מאזדה להתברג במקום הרביעי וזאת על אף שהיצרנית נמצאת בתקופת המתנה למשפחתית החדשה שתגיע אלינו הקיץ. מנגד יש לציין את פורד, הנמצאת בידי אותה יבואנית, שצנחה בחודש שחלף ב-50% ביחס לפברואר 2012.

בפסגת הטבלה נמצא גם בחודש פברואר את יונדאי המובילה על העדר בבטחה. על אף שהיצרנית הקוריאנית נחלשה ב-33% ביחס לפברואר אשתקד, היא עדיין מקדימה את הבאה אחריה ברשימה – טויוטה – בפער משמעותי. סוגרת את השלישייה היא יצרנית קוריאנית אחרת, קיה שעל אף ההחלשות בפברואר מצפה לשנה חזקה, בין היתר בזכות השקת הפורטה החדשה שנערכה אתמול.
בין העליות הבולטות החודש נציין את רנו (59%) בזכות הפלואנס, מיצובישי (59%) ואופל (50%) בזכות האסטרה ברלינה. בין היורדות הבולטות נציין את פיג'ו (48%) ושברולט (26%).

באגף היוקרה מרצדס הצליחה להתברג בפסגה, אבל רק בזכות חטיבת המסחריות שלה. רק 138 פרטיות ו-14 רכבי פנאי מסרה היצרנית, לא מספיק בשביל לעבור את אודי שבשנה שחלפה כבשה את הפסגה כמעט מדי חודש בחודשו. עם זאת באופן מפתיע, מרצדס כן הצליחה לעבור את ב.מ.וו המדורגת שלישית.
מסירות פברואר 2013 ביחס לנתוני פברואר 2012*:
מסירות פברואר 2013: מאזדה חוזרת לככב
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב