אופל – זינוק של 123% בחודש אוקטובראחרי תקופה ארוכה של החלשות, שוק הרכב משנה מגמה ונוסק אל על בקצב הגבוה ב-16% ביחס לאוקטובר 2011. אמנם סה"כ בחישוב מצטבר שוק הרכב הישראלי עדיין חלש יותר ב-8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אולם לפנינו עוד חודשיים להשלמת הפער. משיחות שונות שערכנו עם בכירי התעשייה, העריכו כולם כי גם השנה – שנה שלישית ברציפות – שוק הרכב יחצה את רף ה-200,000. האופטימיים דיברו על "סגירה" סביב ה-210,000 כלי רכב בשנה.

גם בחודש אוקטובר יונדאי המשיכה להוביל את טבלת המכירות, עם 3,055 יחידות ו-27,637 מראשית השנה – זינוק של 63% עבור חודש אוקטובר וירידה של 1% בחישוב מצטבר מתחילת השנה. פורד, המדורגת אחריה, ממשיכה באותה מגמה בה החלה עם שיווק הפוקוס בישראל לפני 13 חודשים, אבל כצפוי עם אחוזי עלייה חודשיים מתונים יותר (37% ביחס לאוקטובר 2011). עם זאת, בחישוב מצטבר אחוזי העלייה של פורד, הם הגבוהים ביותר השנה. סוגרת את השלישייה טויוטה שבאחוזים מציגה נתונים דומים למדי לאלה של יונדאי, אבל קיה ממשיכה לנשוף בעורפה – רק 18 יחידות הפרידו ביניהן בחודש אוקטובר. אבל אם נוסיף את כמות המסירות למוניות בחודש אוקטובר (85 יחידות לקיה ואחת לטויוטה) נגלה שקיה היא זו המתברגת במקום השלישי. יחד עם זאת, בחישוב מצטבר זה עדיין אינו מספיק לקיה לזכות במדרגת הארד בפודיום.

מותגים נוספים הראויים לציון באוקטובר הם אופל ורנו. אופל זינקה ב-123% באוקטובר 2012 לעומת שנה לפני כן בין היתר בשל מכירות ערות של האסטרה והקורסה; רנו קפצה באותה התקופה ב-52% הודות למסירות נאות של הקליאו והפלואנס. בין הירידות הבולטות נמצא את סאנגיונג ומיצובישי שממשיכות להתרסק (78%- ו-76%-) וביואיק (61%-) המאבדת לקוחות לטובת יצרניות היוקרה המתחרות. ואם כבר נגענו בנקודה זו, אז אודי ממשיכה להוביל את תחום היוקרה (עליה של 44% באוקטובר) כשאחריה ב.מ.וו ומיני (13%-), וולוו (22%) ומרצדס (42%).
מסירות אוקטובר 2012*:
מסירות אוקטובר 2012: זינוק חד בדרך לעוד פסגה
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב