מרצדס CLS63 AMG שוטינג ברייק
ה-E קלאס שלכם לא מהירה מספיק? ל-AMG יש כנראה כמה פתרונות בשבילכם כמו מרצדס E63 AMG. אבל אם היא גם אינה יפה מספיק וחסר לכם מעט פרקטיות, מרצדס מציעה את ה-CLS שוטינג ברייק שגרסת היצור שלה הוצגה לפני מספר ימים. כמו רבים מדגמי מרצדס, גם היא זוכה לטיפול רשמי של AMG ששותלת את מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 5.5 ליטר המוכר שמציע שתי ערכות ביצועים: ממש חזק ועוד יותר חזק. המטרה – שילוב משופר בין שימושיות לסטייל וביצועים מרשימים.

המנוע של AMG יספק בערכת הביצועים הראשונה 525 כ"ס ו-71.4 קג"מ ב-1,750-5,250 סל"ד. המספרים האלה יניבו תאוצה של 4.4 שניות ל-100 קמ"ש, לצד מהירות מירבית שמוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש כמקובל. אנחנו יודעים שזה לא כל כך משנה למי שיכול להרשות לעצמו את המכונית הזו, אבל מרצדס מדווחת על צריכת דלק של 9.9 ק"מ לליטר "בלבד" ופליטת מזהמים שעומדת על 235 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר. מי שכל זה לא מספיק לו, יוכל להזמין את "הגרסה המאובזרת", או Edition 1 כפי שמרצדס מכנה אותה. זו מגיעה עם הספק גבוה יותר של 557 כ"ס ו-81.5 קג"מ ב-2,000-4,500 סל"ד, שמקצצים 0.1 שניות בתאוצה ל-100 (ל-4.3 שניות), ממשיכים להיות מוגבלים אלקטרונית ל-250 קמ"ש ומקבלים תוספות באבזור שסובבות סביב הגימורים השונים.
מרצדס CLS63 AMG שוטינג ברייק
צילום: מנהל

בשתי הגרסאות משודכים המנועים לתיבת 7 ההילוכים של מרצדס (Speedshift). כמו כן תציע המכונית, כבדגמי AMG המקבילים, 4 מצבי נהיגה – חסכוני שמפעיל גם מערכת עצור והתנע, ספורט, ספורט פלוס וידני שמאפשר לברור את ההילוכים באופן עצמאי. המתלים, הבלמים וההגה זכו גם הם לטיפול הספורטיבי המסורתי של AMG. מי שירצה יוכל גם להוסיף כמה שקלים על-מנת שיותקנו לו בלמים קראמיים מאווררים בקוטר 360 מ"מ בעלי יכולת נשיכה עדיפים וכמובן גם כיתוב ייחודי על הקאליפרים. אלו יותקנו על הגלגלים שמגיעים גם הם עם שתי אפשרויות בחירה – עיצובים שונים וקוטר של 19 אינץ'.

מרצדס CLS שוטינג ברייק, שהוצגה בסוף החודש שעבר, היא גרסת הסטיישן של מרצדס CLS. יש לה עיצוב מרשים למדי, תא מטען גדול ושימושי (590-1,550 ליטר), ואינסוף אפשרויות גימור שנועדו להוסיף ליוקרתיות שלה – כמו למשל גימור מיוחד מעץ בתא המטען. שיווקן של שתי גרסאות ה-AMG יחל בחודש אוקטובר השנה, ככל הנראה בצמוד לתחילת השיווק של הגרסאות הרגילות.