פרארי 250 GTO של סטרלינג מוס. צילום: edvvc, דרך ויקימדיהמשבר כלכלי? התפוררות גוש היורו? בועות נדל"ן? לא בבית ספרנו. בועה אולי יש כאן, אבל זו בועה מסוג אחר לגמרי. בעסקה שנסגרה בשבוע שעבר נמכרה פרארי נדירה בסכום מפיל לסתות של 35 מיליון דולר. מדובר בסכום הגבוה ביותר ששולם עבור מכונית אי-פעם, כשהוא שובר את השיא הקודם, שעמד על 31.7 מיליון דולר "בלבד", והיה שייך, תאמינו או לא, למכונית מאותו הדגם בדיוק.

פרארי 250 GTO, זה השם, הייתה גרסה מיוחדת של דגם ה-250 של היצרנית מאיטליה. היא יוצרה בין השנים 1962-1964 ורק 39 יחידות נבנו. המכונית הספציפית בה אנחנו דנים יוצרה במיוחד עבור נהג המרוצים הבריטי האגדי סטרלינג מוס, שנחשב בעיני רבים ל"נהג הטוב ביותר אי פעם שלא זכה מעולם באליפות העולם (בפורמולה 1)". אחד המאפיינים הבולטים של המכונית הוא צבע ירוק ייחודי, שהופך אותה ליחידה במינה. ה-250 GTO צוידה במנוע V12 בנפח 3.0 ליטר שסיפק 300 כ"ס מכובדים לאותם ימים. היא נחשבת בעיני רבים לפרארי הכי טובה אי פעם, כשהם כמובן מתייחסים לעיצוב האטרקטיבי, הביצועים והייחודיות.

על-פי הדיווחים, הגרסה הייחודית של המכונית האגדית הזו נמכרה בסכום האסטרונומי הזה לאדם בשם קרייג מק'קאו (Mc'Caw) – איש עסקים אמריקני שהתפרסם לאחר שחברה שהקים נמכרה לענקית התקשורת AT&T בסכום של 11.5 מיליארד(!) דולר. בעוד מרבית המקרים המתפרסמים מתבצעות העסקאות הללו במכירות פומביות או דרך מתווכים מפורסמים, זו התרחשה ככל הנראה באופן ישיר בין הבעלים, לאחר שמודעה למכירת המכונית פורסמה באתר אינטרנט מוכר בתחום. הבעלים הקודם היה איש עסקים הולנדי, שרכש את המכונית תמורת 8.5 מיליון דולר בלבד לפני כעשור. לפני כן, אגב, היא נמכרה ב-3.5 מיליון דולר.

שוק המכוניות הקלאסיות הסופר-יקרות הולך וצובר תאוצה כשעשירי העולם הערבי מגלים את תחום האספנות, בייחוד לאחר היכרותם לעולם הפורמולה 1. מזרחה להם נמצאים הסינים עם כלכלה בצמיחה מטורפת ומתעשרים חדשים רבים. פרארי היא ללא ספק היצרנית השלטת בתחום, עם אינספור דגמים וגרסאות ייחודיות שמושכות את האספנים העשירים. לאחרונה היא ייצרה מכונית ייחודית שנקראת SP12 EC עבור המוזיקאי המפורסם אריק קלפטון – מכונית שאם תשרוד את מהלך הזמן לבטח תהפוך לקלאסיקה מבוקשת ויקרה במיוחד.