מאזדה טאקרימאזדה שמרה על שקט יחסי בתערוכת ז'נבה. היא אפילו ויתרה על מסיבת העיתונאים המסורתית. "חכה לפריס", אומרים לי האנשים בעמדה, "שם יהיה לנו משהו גדול להציג", והם מן הסתם מתכוונים ל-6 החדשה. ובכל זאת הביאו לאירופה את הטאקרי, מכונית התצוגה מתערוכת טוקיו שרומזת יותר מכל על מאזדה 6 החדשה והכה חשובה ליצרן.

"הטאקרי היא העתיד הקרוב שלנו ונעשה מאמץ כדי להביא ניחוח דומה למוצרים הבאים שלנו", מסביר הירויוקי מאטסמוטו סגן נשיא מאזדה אירופה והאחראי על פיתוח. "חיצונית היא מאוד קרובה למכונית הבאה שנציג (מאזדה 6 א.ש.) אבל הפנים יותר תצוגתי. אנחנו מפתחים כרגע מנוע סקאי-אקטיב קטן יותר עבור ה-3 בגודל של 1.5-1.6 ליטר. אבל הספק לא תהיה הדרישה החשובה בו אלא חיסכון והוא ישודך לתיבת ששת ההילוכים החדשה שלנו".
מאזדה מתכוננים ל-6 ועובדים על ה-2
צילום: מנהל

אם כך האם תשמרו על האופי הספורטיבי של המכונית?
"תחושה ספורטיבית, דינאמיקה ועיצוב אמוציונלי זה חלק מהכוח וה-DNA שלנו אז נשמור על כך בכל הדגמים בעתיד".

האם פורד תהיה שותפה בפיתוח ה-2 הבאה?
"נכון לעכשיו אין לנו תוכנית עם פורד ואנחנו נעשה זאת עצמאית על בסיס הסקאי-אקטיב. כרגע הגמישות של הפלטפורמה היא בין C ל-CD (כלומר בין 3 ל-6 א.ש.), אבל נוכל להביא אותה למכונית קטנה. זה אתגר גדול אבל אנחנו נצליח. כרגע אנחנו בודקים איזה גודל מתאים לתחום הזה. יצרנים מציעים היום כל מיני פתרונות וגדלים לתחום. בסין למשל הלקוח רוצה קטנה גדולה וככל שנהיה שם גדולים יותר זה עדיף. אז אולי נציע שני אורכים של בסיס גלגלים. אנחנו יכולים להיות מאוד גמישים עם הפלטפורמה הזו".

איך מתייחסים במאזדה למנועי הטורבו הקטנים?

"התפיסה שלנו היא לחפש בעירה יעילה יותר. לתהליך הזה יש פוטנציאל גדול יותר עבור שיפור צריכת הדלק. לדוגמא אני יכול להביא את ה-HCCI, ההצתה העצמית, כמו דיזל, שתהיה בעוד כחמש שנים השלב הבא בסקאי-אקטיב. אנחנו לא מתכחשים להקטנת המנועים אבל בודקים מה טוב יותר ונבחר בין שני הכיוונים. ב-2013 נציג ביפן מכונית היברידית אבל עוד אין לנו תוכניות לגבי שווקים אחרים".