ב.מ.וו סדרה 3 החדשהאין ספק שעבור ב.מ.וו, סדרה 3 היא מכונית חשובה ומיוחדת ביותר. רבים רואים בסדרה את זו שהביאה לעליה המטאורית של היצרנית הבווארית עוד משנות ה-70. מעבר לכך, כבר שנים רבות זו המכונית הנמכרת ביותר של ב.מ.וו ואחד מסמליה הברורים. אחת מכל שלוש מכוניות ב.מ.וו שנמכרות היא סדרה 3, כאשר שוק היעד הגדול ביותר הוא ארצות הברית, ואחריו, בשנה הבאה, סין.

אז ברור שב.מ.וו לא מחפשים הרפתקאות כשמדובר ב-3, וזה בולט כבר במראה שמהווה אבולוציה לנושא. מכל זווית, ובמיוחד מהצד, ברור מייד שמדובר בסדרה 3, ובמפגש אקראי נראה שהשינויים אינם בולטים. אבל תנו עוד מבט וברור שמדובר בדגם חדש שנראה טוב, ספורטיבי ועדכני מקודמו. לחזית פנים "רעות" יותר בגלל שבכה אנכית מבעבר ופנסים צרים ומלוכסנים. גם מכסה המנוע המפוסל יותר תורם למראה השרירי. גם מהצד יש לחרטום תפקיד ביצירת הרושם החסון והספורטיבי בזכות היותו ארוך יחסית. הפרופורציות האלה יוצרות תחושה דינאמית ומצליחות להסתיר את העובדה שה-3 גדלה משמעותית (9 ס"מ באורך ו-5 ס"מ בבסיס הגלגלים).
ב.מ.וו סדרה 3 החדשה: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
נכנסים
גם מבפנים האבולוציה ברורה. תא הנוסעים מזמין נעים, איכותי ומפנק יותר ובכל זאת מרגיש סדרה 3. זה אומר שאני מרגיש מייד בבית עם תנוחת נהיגה טובה ומושב שתומך היטב בייחוד בגרסת הספורט. הקווים החדשים מלפנים לא פגעו בתחושה האינטימית מצד המחוונים והקונסולה המרכזית. אבל ב.מ.וו סדרה 3 בכל זאת מחדשת עם תצוגה עילית צבעונית, וצג מידע/ניווט שיכול לתת נתונים על המומנט וההספק שמייצר המנוע. הוא גם יכול להקרין תמונות איכותיות מהמצלמות ההיקפיות במספר אפשרויות.
הנדסת האנוש טובה ברובה ואהבתי את העובדה שב.מ.וו לא נטשה את בלם היד המסורתי, כדי לסמן משהו על האופי. אישית אני עדיין לא מתלהב מתפעול הבורר האוטומטי המתחכם של ב.מ.וו.
ב.מ.וו סדרה 3 החדשה: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
מניעים
אבל לא הכל מסתכם באבולוציה בסדרה 3 החדשה. למעשה כאשר מביטים אל מתחת לחרטום מדובר במהפך של ממש עבור היצרנית, כאשר ב.מ.וו ממשיכה לאמץ את יחידות הכוח המוגדשות ונוטשת כאן לחלוטין את המנועים האטמוספריים. היא עוברת כאן באופן כמעט מוחלט למנועי בנזין קטנים עם טורבו, במקום השישיות בטור. הדוגמא הטובה ביותר היא ה-328 שהתייצבה להשקה. הספרות שהיו שייכות פעם לשישייה נפלאה בטור בנפח 2.8 ליטר מייצגות היום מנוע 2.0 ליטר שבעזרת מגדש, הזרקה ישירה ותזמון משתנה מייצר 245 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ כבר ב-1,200 סל"ד. השינוי מורגש מהלחיצה הראשונה על המצערת. המנוע המצוין חי טוב "למטה" אך מוכן לטפס בשמחה לכיוון הקו האדום שנמצא אי שם ב-7,000 סל"ד. הוא אפילו משמיע צליל מעניין ונעים אבל זה אינו אותו "סאונד" ותחושה של משושה הצילינדרים. מחיר הקדמה? כנראה. מה שברור הוא שיש לו הרבה יותר כוח מיידי ושאין צורך לאמצו למרות שכייף לעשות זאת. קשה להאמין שמשהו יכול להתלונן על הביצועים עם זינוק למאה ב-6.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. גם פוטנציאל החיסכון בדלק ברור כאשר ב.מ.וו מציעים ארבע מצבי ניהוג שנחלקים בין נוחות לספורטיביות ומשפיעים על המצערת, ההגה והמתלים.

שניות ספורות מספיקות לי כדי להעדיף את מצב הספורט (או ספורט+ שמאפשר יותר ליברליות לבקרת היציבות) ולגלות שב.מ.וו לא אבדה את הקסם. בניגוד אולי לסאלונית של היצרנית ה-3 שמרה על הרוח הספורטיבית והאופי הכל כך רהוט. למרות הצמיחה בממדים היא עדיין מתכווצת ברגעים הנכונים ושומרת על היגוי מדויק, התנהגות מאוזנת ויכולת שינוי כיוון מדודה. תחושת העומק והזרימה מהנה בייחוד כאשר ברור שיש לה את הכוח להזכיר היכן הצד המניע. לפחות על כבישי ספרד נראה שבכל מצב נוחות הנסיעה טובה.
ב.מ.וו סדרה 3 החדשה: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
סיכום
ב.מ.וו לא יכולה להרשות לעצמה לטעות כאשר מדובר בסדרה 3. היא עמלה קשות על התבשיל, והתוצאה טעימה. כזה שכל חובבי ה-3 לדורותיה יאהבו אך נראה לי שלא רק הם. הדגם החדש צעד קדימה כמעט בכל תחום, ולפחות בגרסאות שבחנו הצליח לשמור על האופי הייחודי והמהנה של הסדרה והמותג. כעת נותר לראות באילו רמות אבזור תגיע אלינו ה-3 ומה יהיו מהלכי היבואנית החדשה, 'דלק מוטורס'.
הרבה יותר על ב.מ.וו סדרה 3 החדשה והגרסאות האחרות תוכלו לקרוא בגליון אוטו הקרוב.