סולייל אנאדי, מראה מחודש לשברולט קורבטגם אם אתם חובבי מכוניות מובהקים, סביר להניח שטרם הספקתם לשמוע על סולייל מוטורס (Soleil Motors). הסיבה לכך היא ככל הנראה העובדה שהמותג קם זה עתה כתוצאה משיתוף פעולה בין סדנת ספאדה האיטלקית (לא מזמן סיפרנו לכם על הספאדה קודטרונקה מונזה שהוצגה בתערוכת 'טופ מרקס מונאקו'), סדנת השיפורים Unique Autosport ממיאמי ומעצב הטורקי הפועל בהולנד – אוגור סאהין (Ugur Sahin).
סאהין מציע עיצובים לאי-אלו דגמים, בכלל זה עיצובים מחודשים למוצר קיים או עיצוב דגם עתידי או רטרו, בהתאם למותג. לאחרונה החלו יצירותיו לקרום עור וגידים באמצעות סדנאות שונות שלקחו את תוכנת ה-3D והפכו אותה למוצר מוגמר, אך היו אלו יצירות בודדות שהוזמנו על-ידי לקוחות שרצו בדיוק את זה. עתה, כאמור, הקים סאהין מותג משלו בשם סולייל (Soleil) שמשרדיו ואולם התצוגה שלו ממוקמים במילאנו.
כוכב נולד? נא להכיר: סולייל אנאדי
צילום: מנהל
אוגור סאהין וסולייל אנאדי באור הזרקורים בתערוכת 'טופ מרקס מונאקו'
הדגם הראשון נקרא סולייל אנאדי (Anadi) ומדובר למעשה בקורבט שעוצבה מחדש. יחידת הכוח כאן היא ה-V8 בנפח 6.2 ליטר עם 651 כ"ס שמאפשרים 321 קמ"ש מקסימאליים והאצה מ-0-100 תוך 3.5 שניות – ובכך לא מדובר בחריג בעולם האקזוטיות. כל השאר, לפחות את מה שניתן לראות – יוצר מחדש. המרכב, כאמור, עוצב בהשראת דגם של אוגור סאהין מ-2009 – "קורבט Z03 קונספט" – שהמתין עד כה בסבלנות בצורת קובץ 3D במחשבו. לפני כשנה בנתה סדנה אמריקאית שברולט קורבט משלה בהשראת אותו העיצוב (ובאישורו של סאהין) ללקוח אנין. לדברי סאהין מאז הוא עוד המשיך בפיתוח אותו המודל עד לשלב שהרגיש כי הנו בשל לייצור – מבחוץ ומבפנים – וזה מה שאתם רואים כעת.
אם תשאלו אותנו, זה יכול היה להיות נחמד כקוריוז לאספנים או חולי-קורבט; רק 300 ייוצרו, כך שאקסקלוסיביות מובטחת. אבל, האם קורבט "משופרת גראפית" שווה 300,000$ כפי שדורשים עבורה אנשי הסדנה החדשה? תחליטו אתם...