פורד C-מקס אנרג'י
פורד תציע שתי גרסאות ידידותיות לסביבה של ה-C-מקס (C-Max), המיניוואן הקומפקטי שמבוסס על פורד פוקוס. לראשונה ניתן השם Hybrid (כלאיים), וכשמה היא תציע מנוע בנזין ומצברי ליתיום יון, המספקים אנרגיה למנוע חשמלי מסייע. השנייה מכונה Energi (שיבוש של Energy, אנרגיה), וכאן מדובר כבר במכונית כלאיים נטענת, שמאפשרת טווח נסיעה ארוך יותר ללא בנזין באמצעות הטענת המצברים מרשת החשמל.
פורד לא מספקת פרטים מלאים על המכוניות, עליהן הכריזה לראשונה לפני חצי שנה, ושישווקו באמריקה רק משנה הבאה, ובאירופה יימכרו משנת 2013. עם זאת, היא מציינת כי גרסת הכלאיים הרגילה, שתהיה ה"בזבזנית" מבין השתיים, תציג תצרוכת דלק ממוצעת של יותר מ-17 ק"מ לליטר לפי מבחני ה-EPA (הסוכנות להגנת הסביבה האמריקנית) המחמירים. היא תוכל לנסוע ללא בנזין במהירות של יותר מ-75 קמ"ש. לשם השוואה, טויוטה פריוס מסוגלת להגיע למהירות של עד כ-50 קמ"ש במצב חשמלי (אם כי היא מסוגלת לנוע על חשמל גם במהירויות גבוהות מכך משמעותית).
צמד הידידותיות לסביבה מוצגות בימים אלה בתערוכת דטרויט, במפרט אב-טיפוס שצפוי להיות כמעט זהה לדגמים הסדרתיים. לצידן ניצבת הגרסה החשמלית של הפוקוס, שנחשפה אף היא לראשונה בדטרויט. בשלב זה עדיין מוקדם מאוד לדעת האם ה-C-מקס תוצע אצלנו בגרסאות כלאיים כלשהן, ועדיין לא ידוע האם חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, מתעתדת לשווק כאן אפילו את גרסת הבנזין הרגילה.