דודג' אוונג'ר
קונצרן קרייזלר ממשיך בתנופת השיפורים. אחרי שהפכו את קרייזלר סברינג ל-"200", ורענן את קרייזלר וויאג'ר, דודג' ג'רני, צ'ארג'ר וצ'לנג'ר, האמריקנים מתפנים כדי לטפל בעוד שני דגמים: דודג' אוונג'ר וגרנד קרוואן.
האוונג'ר, שהוצגה בראשית שנת 2007 כמתחרה לטויוטה קאמרי, עוברת עדכון עיצובי הכולל סבכה קדמית חדשה ופגוש שונה. בתא הנוסעים בוצע שדרוג משמעותי יותר, במטרה להקנות לאוונג'ר מראה ותחושה איכותית מבעבר ולשפר את בידוד הרעשים. מהתמונה היחידה שפורסמה בשלב זה ניכר שיפור, לפחות בכל הנוגע למראה הקונסולה הקדמית.
דודג' ביצעה גם שורה של שיפורים להתנהגות הכביש של האוונג'ר. אלו כוללים הנמכה של 12 מ"מ מלפנים ושישה מאחור, המפסק הקדמי והאחורי הוגדל בס"מ, והאוונג'ר נועלת צמיגים רחבים מבעבר. מערך המתלים שודרג כולו, עם בולמים חדשים וגאומטריית מתלים שונה, ובדודג' מבטיחים פחות זוויות גלגול והיגוי מדויק מבעבר.
דודג' אוונג'ר וקרוואן עברו מתיחת פנים
צילום: מנהל
דודג' אוונג'ר המחודש
האוונג'ר תוצע עם מנוע 2.4 ליטר מחודש, שישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית במקום ארבעה בלבד בעבר. דודג' לא מפרטת איזה שינויים בוצעו למנוע ארבעת הצילינדרים, שסיפק בעבר 170 כ"ס. חידוש גדול יותר יהיה בגרסה הבכירה, שבמקום 3.5 ליטר תציע נפח של 3.6 ליטר והספק שזינק מ-253 ל-283 כ"ס. גם מנוע זה יצויד בתיבת שישה הילוכים אוטומטית.
האבזור יכלול מעתה מערכת שמע עם חיבור USB ואייפוד, קישור בלוטות' לטלפון נייד, תפעול קולי ואפשרות לאחסן קבצי MP3 על דיסק קשיח פנימי. שיווק האוונג'ר יחל בתוך מספר שבועות באמריקה, ואלינו הוא עשוי להגיע בשנה הבאה כמתחרה לשברולט מאליבו.
עדכון גם לגרנד קרוואן
האח התאום של קרייזלר וויאג'ר עובר גם הוא עדכון של אמצע החיים, שלוש שנים לאחר השקתו. כמו הוויאג'ר עליו סיפרנו בעבר, גם כאן יש מנוע חדש (3.6 ליטר, 283 כ"ס), שמשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. מנוע זה יחליף בקרוואן את כל המנועים שהוצעו בעבר.
דודג' אוונג'ר וקרוואן עברו מתיחת פנים
צילום: מנהל
דודג' גרנד קרוואן המחודש
המיניוואן הגדול זוכה לעדכון קל לעיצוב החיצוני, כולל סבכת דודג' החדשה בלי סמל ראש הכבש (ששמור מעתה רק לדגמי מותג הטנדרים ראם). תא הנוסעים שודרג אף הוא, ואילו כיול מתלים משודרג מלווה בהנמכה של 12 מ"מ לשיפור יכולת הכביש. כמו האוונג'ר, הגרנד קרוואן ישווק באמריקה מהשבועות הקרובים, אך לא צפוי להגיע לישראל.