דודג' ראם הגיע לישראלהפעם זה קורה: דודג' ראם מגיע לישראל. קשה לספור כבר כמה פעמים ספרו לנו במכשירי תנועה על הגעתו, וכמה פעמים זה נדחה. מה שברור שעם האיחור, שנמדד בשנים, הפסידה מכשירי תנועה חלק ניכר מתקופת הזוהר של הטנדרים האמריקנים הגדולים של פורד ושברולט. הטנדר הגדול למדי של קבוצת קרייזלר הרי אמור להתחרות בבהמות המשא מאמיקה: שברולט סילברדו ופורד F-350.

אז הפעם מבטיחים לנו בקרייזלר ישראל שזה אכן יקרה, ושהשיווק האמיתי יחל בחודש אוגוסט הקרוב. למעשה שמונה כלים כבר נמצאים בארץ למטרת תקינה. באופן מעניין הרכב יוצע בארץ בשני גרסאות מרכב, ארוך וקצר, כאשר ההבדל במחיר לא יהיה משמעותי (כשלושה אחוזים). תג המחיר יעמוד סביב ה-217,000 שקלים לפני מע"מ שזה פחות או יותר התחום בו נמצאים המתחרים. במכשירי תנועה מספרים על עניין רב ברכב החדש ומאמינים שניתן יהיה למכור כ-100 כלים כאלה בשנה מלאה. כרגע מגלגל השוק הזה כ-200 כלים בשנה אבל במכשירי תנועה בטוחים שהראם יעלה את המכירות הכלליות בתחום.

הראם מצויד במנוע טורבו-דיזל שישה צילינדרים בטור של קמינגס, שנפחו 6.7 ליטר (354 כ"ס). אלה עוברים לכביש דרך תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים והנעה כפולה. הטנדר של דודג' ישווק עם חישוק אחד מאחור (ולא חישוקים כפולים), תא נוסעים כפול ולפי היבואן יגיע ברמת ציוד גבוה.