טויוטה פריוס: מלכת המכירות ביפןלפני כחודש שברה ההונדה אינסייט תקרת זכוכית אשר נחשבה עד למשבר הכלכלי כבלתי שבירה, והפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהיא הנמכרת ביותר ביפן. הטויוטה פריוס החדשה, אשר עלתה על הכבישים לאחרונה, השיבה מלחמה בזירת המחיר וזכתה לעזרה ממשלתית בלתי צפויה.
אחת מהסיבות התורמות להצלחת מכוניות היברידיות ביפן – מעבר לתמחור התחרותי – הנה תוכנית תמריצים של ממשלת יפן המעניקה הטבות במס לרוכשי מכוניות אלו.
תכנית זו החלה רק חודש מוקדם יותר, באפריל, ומיד היוותה הצלחה מבחינת היקף המכירות.

והמלחמה של טויוטה מצליחה בינתיים; במהלך מאי הפכה הטויוטה פריוס למכונית הנמכרת ביותר ביפן. היא מצאה 10,915 קונים, בהשוואה ל-10,481 יפנים שרכשו הונדה אינסייט. תוכנית טויוטה להיברידיות העתידיות שלה מרתקות ואנו בטוחים שהשגים אלו מחזקים את ידי היצרן הגדול בעולם, בעיקר כאשר הנצחון התדמיתי החשוב בשוק הביתי הושג תוך חודש ימים בלבד.

ועוד משהו ביחס למלחמת המחירים: הונדה מציעה ביפן את האינסייט החדשה במחיר אטרקטיבי של כ-19,100 דולר (מתורגמים מ'יין'). כתוצאה מכך נאלצה טויוטה "לחתוך" בכ-3,100 דולר מהמחיר המתוכנן שלה לפריוס החדשה לרמה של כ-20,900 דולר. גם בארה"ב מלחמת המחירים מתחוללת כאשר האינסייט מוצעת ב-19,800 דולר והפריוס המעט גדולה ממנה מוצעת בעבור 1,200 דולר יותר.

אגב, סוכני טויוטה ביפן מחזיקים בידם 100,000 טפסי הזמנה למכונית ההיברידית כאשר יעד המכירות השנתי עומד על 400,000 מכוניות. האם גם במקרה זה האספקה תקבע בהגרלה כמו עם הטאטא נאנו? נראה שלא.