את סיפורה של טסלה כבר סיפרנו בעבר. נראה שלמרות האווירה החיובית – הכוללת אף שחרור טיזר לגרסת הסדאן, ה-S
מצבה הפיננסי של היצרנית הקטנה-אך-אופנתית-ומוערכת אינו כה טוב.
גם טסלה, כמו הגדולות, נושאת עיניה בתחינה לממשל בבקשת הצלה. חבילת הסיוע המבוקשת הופנתה למשרד האנרגיה האמריקני, והיא עומדת על 400 מיליון דולר. ללא הסיוע הממשלתי, לא תוכל החברה להציג את הסדאן S בזמן, או אולי אף בכלל לא. סביר אף להניח שהיא תקרוס ותחדל מלהתקיים.
מנכ"ל החברה והבעלים, אלון מוסק, מסר בראיון אשר נתן לעיתון Detroit Free Press שהקמת המפעל בסאן-חוזה (הנחוץ לשם הרחבת פס הייצור) תגזול כ-250 מיליון דולר מקופתה הריקה של החברה. המימון הנוסף נחוץ לשם סיום הליך הפיתוח של המכונית.
ללא מימון ממשלתי יחכו אלון והחברה להתאוששותם של השווקים הפיננסיים ויגייסו הכסף בהליך של הנפקת מניות ו/או אג"ח.
בשל חולשתם של השווקים הפיננסיים בכלל ושל תעשיית הרכב בפרט, לא סביר שמהלך זה יצליח בטווח של השנתיים הקרובות.
מחיר היעד של הסדאן S עומד עתה על 57,500 דולר כאשר עמידה בתוכנית הייצור הייתה מאפשרת למכור כ-20,000 יחידות בשנה, החל מתחילת 2011 ואולי אף קודם.
ומדוע הפנייה למשרד האנרגיה?
הרצון לקבל לפחות את 250 המיליון הנחוצים לשם הקמת המפעל מבוססים על עידוד הממשל האמריקאי לייצר רכבים ידידותיים לסביבה ויהיה קל יותר לשכנע דרך משרד זה ולא דרך משרד האוצר.
נסענו בטסלה! למבחן הבלעדי לחצו כאן