אמש הכריזה אוטו-איטליה על התחלת שיווק מזראטי לבנטה - רכב הפנאי הראשון של היצרן האקזוטי מאיטליה. הרכב, אשר מבוסס על רצפת הגיבלי/קוואטרופורטה ואשר הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה 2016, יוצע בארץ עם חטיבות הכוח המוגדשות המוכרות של היצרן. המראה המאוד אופייני למזראטי מצליח להסתיר מידות גדולות למדי עם בסיס גלגלים באורך 300.5 ס"מ ואורך כללי של 500 ס"מ. אנשי היצרן גאים בחלוקת משקל שווה בין הסרנים ובמערך קפיצי אוויר (בעלי שש רמות גובה) ומתלים אדפטיביים בכל הגרסאות, כדי להבטיח התנהגות דינאמית מהצפוי בתחום.
מזראטי לבנטה בישראל - והוזלות של שאר הדגמים (וידאו)
צילום: רונן טופלברג, יצרן
היצע המנועים של הלבנטה כולל מנועי שני מנועים - דיזל ובנזין - כאשר הבנזין מוצע בשתי גרסאות הספק. גרסת הבסיס, בעלת מנוע הדיזל, מצוידת במנוע 3.0 ליטר שפותח עם VM עם 275 כ"ס (230 קמ"ש והאצה למאה ב-6.9 ש'). ההיצע ממשיך עם מנוע בנזין כפול מגדשים, אף הוא בנפח 3.0 ליטר, המספק 350 כ"ס (251 קמ"ש, 6 ש') בגרסה הרגילה - המכונה 'אדוונצ'ר ספיריט' - או 430 כ"ס בגרסת ה-S הכוחנית (264 קמ"ש, ו-5.2 ש'). כל הגרסאות מצוידות בתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה כפולה. יצוין כי גרסאות הבסיס חזקות מהמתחרים, כדוגמת מרצדס GLE וב.מ.וו X5.

הרכב יוצע עם חישוקי "19 מערך המולטימדיה החדש של מזראטי (עם צג מגע בגודל "8.4 וממשקי אנדרואיד-אוטו וקארפליי), מחוונים מוקרנים, גג זכוכית, ריפוד עור, תפעול חשמלי למושבים ולפתיחת דלת תא המטען, תאורת LED ועוד. כמו כן, הלבנטה תגיע גם עם מערך הבטיחות המתקדם של מזראטי, הכולל התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על תאונת חזית עם סיוע בבלימה (אך לא עצירה מלאה).
מזראטי לבנטה בישראל - והוזלות של שאר הדגמים (וידאו)
צילום: רונן טופלברג, יצרן
רמת גימור 'לוסו' תוסיף חישוקי "20, אפשרות לבחירת צבעי קאליפר וכן תוספות קוסמטיות נוספות מבפנים ומבחוץ. בפסגת ההיצע תעמוד רמת 'גראן-ספורט' (גרסת ה-S תגיע רק ברמה זו) עם חישוקי "21, מראה כללי ספורטיבי יותר, מערכת שמע משודרגת עם 14 רמקולים (הרמן קרדון), ספי כניסה מוארים, מושבי ספורט ומצלמות היקפיות.

הפופולאריות של תחום הפנאי אמורה להביא את הלבנטה להיות הרכב הנמכר ביותר של מזראטי בישראל. דני איטליאנו, מנכ"ל אוטו-איטליה, צופה שבשנה מלאה ימכרו כ-50 מכוניות מדגם הלבנטה - מה שאמור להכפיל ויותר את מכירות מזראטי בארץ ובעצם לשנות את סדרי הגודל של השיווק כאן.
מזראטי לבנטה - מחירים:
דיזל - החל מ-610,000 שקלים
בנזין, אדוונצ'ר ספיריט - החל מ-625,000 שקלים
בנזין, S - החל מ-865,000 שקלים
מזראטי לבנטה בישראל - והוזלות של שאר הדגמים (וידאו)
צילום: רונן טופלברג, יצרן
וגם עדכונים

אוטו-איטליה נצלה את ההזדמנות להשקת הגיבלי והקוואטרופורטה המעודכנות. בגיבלי, מכונית הסאלון, הועלה הספק מנוע ה-3.0 ליטר ל-350 כ"ס (תוספת של 20 כ"ס) ורשימת האבזור שודרגה עם מערכות בטיחות אקטיביות (בדומה ללבנטה) לצד מערכי מולטימדיה ובקרת אקלים חדשים; בתוך כך, גם הגיבלי תוצע ברמות הגימור 'לוסו' ו'גראן ספורט'. לצד כל אלו, מחירי הגיבלי עודכנו - גרסאות ה-S הוזלו ב-25,000-45,000 שקלים, וגרסאות הבסיס (דיזל ובנזין) הוזלו בכ-100,000 שקלים!
מזראטי גיבלי - מחירים:
דיזל - החל מ-575,000 שקלים
בנזין - החל מ-590,000 שקלים
בנזין, S - החל מ-795,000 שקלים (הנעה כפולה -מ-825,000 שקלים)
מזראטי קוואטרופורטה המחודשת תגיע עם מתלים אדפטיביים בכל הגרסאות ועם יותר אבזור מבעבר - גם כאן מדובר על חבילת הבטיחות המתקדמת, לצד עדכון רמות הגימור - גראן-ספורט וגראן-לוסו - הנבדלות במראה החיצוני שלהן (חישוקי "21 וגימור פנימי עשיר יותר). מחיריה של הקווטרופורטה יחלו ב-915,000 שקלים - מחיר נמוך מבעבר, ב-54,000 שקלים.
מזראטי לבנטה בישראל - והוזלות של שאר הדגמים (וידאו)
צילום: רונן טופלברג, יצרן