לקסוס חשפה בתערוכת ז'נבה את ה-UX, רכב פנאי קומפקטי חדש. הוא יתחרה בב.מ.וו X1 ואודי Q3, לאור עלייה בביקוש לרכבי פנאי ממותגי היוקרה. מדובר ברכב המקביל בגודלו לקיה ספורטאז' ומאזדה CX-5 - אורכו 449.5 ס"מ, רוחבו 184 ס"מ, גובהו 152 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 264 ס"מ.

לקסוס מציגה רכב פנאי קומפקטי


ה-UX מבוסס על פלטפורמה חדשה שלקסוס מכנה בשם "GA-C". זוהי הפלטפורמה הקומפקטית המקבילה ל-TNGA של טויוטה, שמשמשת את טויוטה אוריס החדשה שנחשפה אף היא בז'נבה, כמו גם את הפריוס, C-HR ודגמים נוספים.

עיצוב לקסוס UX הושפע לטענת היצרנית ממסורות ואופנות יפניות, בהן חלקי פנים בהשראת עיצוב נייר יפני, תפירה בסגנון מדי הלבוש של ספורטאי הג'ודו ולוחמי אמנות הקנדו. הקונסולה הקדמית, שמשתפלת כלפי השמשה, אמורה לסמל את מיזוג החוץ והפנים שאופייני בבניית הבתים המסורתית של יפן. עיצוב החוץ ממשיך את הקו האגרסיבי יחסית אליו הורגלנו מלקסוס לאחרונה, עם סבכה קדמית ענקית וקווי מרכב שריריים.

לקסוס מציגה רכב פנאי קומפקטי


רכב הפנאי החדש יוצע בשתי גרסאות - UX 200 עם מנוע 2.0 ליטר בנזין ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ובגרסת כלאיים המכונה UX 250h. לזו מנוע 2.0 ליטר בשידוך למנוע חשמלי והספק מרבי של 178 כ"ס. שני המנועים הוצגו במקביל גם באוריס החדשה.

בדומה לקומפקטית של טויוטה, גם כאן לקסוס מבטיחה כי גרסת הכלאיים תציע אופי נהיגה דינמי יותר מכפי שהורגלנו מדגמי הכלאיים של טויוטה ולקסוס, וכי בגרסת הבנזין הרגילה התיבה הרציפה היא מזן חדש - המשלב גלגלי שיניים נוספים ליצירת אופי פעולה נטול שיהוי ושקט יותר. מפרט טכני מלא של ה-UX, ובפרט ביצועים ותצרוכת דלק, לא פורסם.

לקסוס מציגה רכב פנאי קומפקטי


לקסוס מבטיחה עם זאת מערכת ניהול חכמה לדגם הכלאיים, שתכלול שקלול של אופי הנהיגה של הנהג, מאפייני הדרך ומצב התנועה כפי שהם מתקבלים ממערכת הניווט. המערכת יכולה לדחות או להקדים טעינת מצברים מאנרגיית הבלימה או ממנוע הבנזין (ל-UX אין אפשרות לטעינה חיצונית), ובכך להתכונן טוב יותר למצבי עומס, ירידות וכדומה.



הרכב החדש יציע אבזור בטיחות עשיר, שיכלול בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל גם בלילה וזיהוי רוכבי אופניים ביום. כן תוצע בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בשמירת מהירות והיגוי, מערכת לזיהוי שלטים ועמעום אורות למניעת סינוור ומערכת עזר לחנייה עם התרעה בפני פגיעה (מכל צד) בחפץ נמוך או מכונית.