האם בקרוב נוכל להכוויח כמה שקלים בזמן שאין לנו צורך במכונית? יצרנית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (שברולט, קאדילק) בוחנת הקמת שירות השכרת רכב חדיש, שיאפשר לבעלי מכוניות מתוצרתה להשכיר את המכונית שלהם לשימוש בזמן שאין להם צורך בה - למשל בשעות העבודה או כשהם בחופשה במדינה אחרת.

השירות, בהשראת אתר השכרת הדירות אייר בי אנד בי (Airbnb), יחבר בין אנשים שמכוניתם עומדת "סתם" בחניה ומעלה אבק, לבין מי שזקוק למכונית לנסיעה מזדמנת. את הפרטים חשפה סוכנות הידיעות בלומברג, מפי מקורות ביצרנית שבחרו להישאר בעילום שם.

לא משתמשים במכונית? תשכירו אותה


על-פי הדיווח, ניסוי ראשון יצא לדרך בחודשי הקיץ הקרובים, ויבוצע באמצעות חטיבת המכוניות השיתופיות של ג'נרל מוטורס, מייבן (Maven). זו אחראית ליישומון שיתוף נסיעות שמתבסס כיום על צי מכוניות בבעלות היצרנית. השירות החדש יאפשר לה למעשה לשמש כמתווכת בין בעלי מכוניות לשוכרים פוטנציאליים, מה שיכול לסייע להפחתת עלויות הקמת צי השכרה ולהגדיל משמעותית את זמינות המכוניות. ב-GM סירבו לאשר את הפרטים.

עבור בעלי המכוניות מדובר ברווח משמעותי - מכוניות פרטיות לרוב מבזבזות את מרבית חייהן בהמתנה לנסיעה הבאה, ומשמשות בעיקר כאמצעי להגעה מהבית לעבודה. בזמן העבודה הן חונות ואותו הדבר בשעות הלילה. השכרתן בשעות אי השימוש יכולה לצמצם באופן משמעותי את עלות האחזקה שלהן.

לא משתמשים במכונית? תשכירו אותה


אם השירות החדש יצא לדרך, יש לו גם השלכות כלכליות וחברתיות משמעותיות - הוא יסייע להפחית את הצורך בציי השכרה גדולים ובהתאם עשוי לעורר התנגדות מצד חברות ההשכרה, מקנייניות הרכב הגדולות בעולם.