לינק אנד קו (Lynk and Co), יצרנית הרכב שהוקמה ב-2016 על-ידי ג'ילי הסינית, יוצאת לדרך באירופה. ביצרנית הודיעו על תחילת ייצור עבור היבשת בשנה הבאה, זאת במפעל וולוו שבגנט, בלגיה. וולוו נמצאת אף היא בבעלות ג'ילי, וזהו אותו פס מפעל בו מיוצר וולוו XC40 (אשר ישווק בישראל).

לינק אנד קו הסינית יוצאת לדרך באירופה


היצרנית הצעירה שנוסדה ב-2016, חשפה לרגל ההכרזה דגם שלישי - רכב פנאי נוסף המכונה "02", ומצטרף ל-"01" איתו הושקה ול-"03" שנחשפה בשנה שעברה, מכונית סדאן קומפקטית שמכוונת בעיקר לסין. ה-01 וה-02 צפויים להגיע לאירופה.

ה-02 הוא רכב פנאי קומפקטי המבוסס על פלטפורמת ה-XC40, ויציע עם השקתו בעוד כשנה וחצי הנעת כלאיים בשתי גרסאות (עם או בלי טעינה משקע) ומנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין - היישר מוולוו. לינק אנד קו צפויה להוסיף בהמשך גם גרסה חשמלית, שכפי הנראה תהיה זמינה גם ב-XC40. מפרט טכני מלא של ה-02, ובכלל זה מידות ומידע על היצע המנועים, לא פורסם בשלב זה.

לינק אנד קו הסינית יוצאת לדרך באירופה


הרכב החדש וה-01 צפויים להשקה באירופה במהלך 2019. לינק אנד קו תציע אותם תחילה בבלגיה, בריטניה, גרמניה, הולנד וספרד. מדינות נוספות יצטרפו לרשת השיווק בהמשך. בשלב זה לא ידוע על כוונה לשווק את לינק אנד קו בישראל.