יגואר וחטיבת הרכב האוטונומי של אלפאבית (Alphabet, חברת האם של גוגל), הודיעו על שיתוף פעולה בפיתוח מכוניות אוטונומיות וחשמליות. ויימו (Waymo) ויגואר ישיקו יחד צי מרשים של 20 אלף מכוניות, על בסיס יגואר איי-פייס (I-Pace), רכב הפנאי החשמלי שנחשף בתערוכת ז'נבה בתחילת החודש.

אוטונומית וחשמלית: יגואר תספק מכוניות לגוגל


במסגרת השת"פ, ניסוי ביגואר אוטונומיות המבוססות על טכנולוגיה של וויימו (לשעבר - "פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל") יחל עוד השנה בהיקף מצומצם. עד לשנת 2020 צי המכוניות יורחב במהירות ויגיע ל-20 אלף - לטובת שירות רכב שיתופי אוטונומי שאלפאבית מתעתדת להציע למיליון משתמשים ביום. אב-טיפוס של האיי-פייס האוטונומית יוצג בתערוכת ניו-יורק שנפתחת לציבור בסוף השבוע הקרוב (30 במרץ עד 8 באפריל).

בכדי שתוכל לנוע בלי נהג (רמת אוטונומיה 5), האיי-פייס המשודרגת תצויד בשלל חיישנים מסוגים שונים - לייזר, מצלמות ורדאר. גוגל החלה את דרכה בניסיון לפתח מכונית עצמאית, אך עם השנים צמצמה את הפיתוח לטכנולוגיית הרכב החשמלי ובחרה להשתמש במכוניות קיימות של יצרניות רכב מבוססות.

אוטונומית וחשמלית: יגואר תספק מכוניות לגוגל


מלבד יגואר איי-פייס, מכוניות ניסוי בולטות בהן השתמשו בוויימו כוללות את לקסוס RX וטויוטה פריוס, ולאחרונה גם המיניוואן של קרייזלר שלא משווק בישראל, הפסיפיקה (מחליף הוויאג'ר).

על-פי חברת הטכנולוגיה, מכוניות הניסוי שלה צברו כבר יותר משמונה מיליון ק"מ של נסועה ב-25 ערים בארה"ב, וכשמונה מיליארד קילומטרים של תנועה בסימולטור. וויימו היא גם מהיחידות שמפעילות בניסוי ציבורי מכוניות בלי נהג אנושי (רמה 5), בעוד מרבית היצרניות מתרכזות עדיין ברמות אוטונומיה נמוכות יותר (3 ו-4), שמצריכות גיבוי של נהג אנושי למקרה בו המכונית מבצעת טעות נהיגה.