ב.מ.וו חשפה בתערוכת פריז את הסדרה 3 החדשה, משפחתית יוקרתית ואחת המכוניות הנמכרות ביותר של היצרנית. זהו דור שביעי של ב.מ.וו סדרה 3 מאז הוצגה לראשונה ב-1975.

הדור החדש, שמכונה בשם הקוד "G20", מציע עיצוב שונה לגמרי ושורה ארוכה מאוד של שיפורים, כך על-פי הבטחות ב.מ.וו. למעשה, זה נראה כמו אחד מהצעדים הגדולים ביותר שעיצוב הסדרה 3 עושה קדימה מזה שנים, תוך אימוץ שפת עיצוב חדשה - כך ב.מ.וו. בתא הנוסעים, לעומת זאת, מעצבי היצרנית בחרו באבולוציה על-פני מהפכה, כאשר את השינוי הדרמטי מעניק לוח מחוונים דיגיטלי (שיוצע בתוספת תשלום).

הסדרה 3 החדשה ארוכה מקודמתה בכשמונה ס"מ (471), רחבה בקרוב לשניים (183 ס"מ) ובסיס הגלגלים שלה צמח בכארבעה ס"מ ל-285. ממד הגובה נותר ללא שינוי. למרות שהיא גדולה יותר, שורה של שדרוגים הובילו דווקא לירידה במשקל של עד 55 ק"ג, והוא גם מחולק טוב יותר (שווה בשווה בין הסרנים) ועם מרכז כובד נמוך יותר.

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה: בישראל בשנה הבאה


לשינויים הללו, יחד עם מתלים חדשים, יש משמעות בניהוג - שב.מ.וו מבטיחה יהיה כעת ספורטיבי יותר, מענה לתלונות על הניתוק המסוים בתחושות בדור היוצא. מי שיחפוץ בחווית נהיגה ספורטיבית עוד-יותר יוכל לבחור בין שורה של שדרוגים, בהם מתלי M הכוללים הנמכה, מתלי M אדפטיביים, דיפרנציאל אחורי נשלט אלקטרונית ובלמים משודרגים - גם שני אלו מסדנת M.

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה: בישראל בשנה הבאה


מתחת למכסה המנוע אין דרמות גדולות. מלבד היצע מנועי דיזל שלא רלוונטי לישראל, הסדרה 3 מושקת עם שני מנועי בנזין - לשניהם ארבעה צילינדרים, מגדש טורבו ונפח של 2.0 ליטר. גרסת הבסיס, "320i", מציעה 184 כ"ס ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות. הבכירה, "330i", מציעה 258 כ"ס והאצה בתוך 5.8 שניות. לשתיהן תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית.

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה: בישראל בשנה הבאה


ב.מ.וו לא שוכחת את דגם הכלאיים, שזוכה בשנים האחרונות להצלחה נאה בישראל תודות להטבת המס לרכבי כלאיים נטענים משקע. ה-330e החדשה, שתצטרף למבחר בקיץ 2019, תציע טווח נסיעה חשמלי גדול ביותר מ-30% (כעת 60 ק"מ בלי בנזין), לצד מערכת כלאיים חזקה יותר עם עד 292 כ"ס. פרטים טכניים מלאים של גרסה זו לא פורסמו, אך כן שהיא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.0 שניות.

דגם נוסף שיצטרף בקיץ יהיה ה-M340i xDrive, שמציע הנעה כפולה, מנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר, מגדש טורבו ו-374 כ"ס. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות, ותהיה הבכירה בהיצע הסדרה 3 עד להופעת ה-M3 החדשה.



שפע בטיחות, ונוחות
לצד כל זה, ב.מ.וו שדרגה גם את היצע מערכות הבטיחות של הסדרה 3. באופן תקני, מאכזב מעט לגלות שרק בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל והתרעת סטייה מנתיב, יוצעו ללא תוספת תשלום. מנגד, חבילת מערכות העזר בתוספת תשלום שודרגה, וכוללת בין היתר: התרעת נסיעה נגד כיוון התנועה, סיוע בהתחמקות ממכשול, סיוע בשמירה על הנתיב, התרעת רכב בשטח מת מהצד ומאחור וכמובן בקרת שיוט אדפטיבית - שהפעם גם תוכל לנווט את הרכב בתוך הנתיב.

בנוסף, יוצעו מערכת עזר לחנייה (עם שליטה מלאה על האצה, בלימה והיגוי), תצוגת מידע עילית לנהג עם מסך גדול ב-70% מבעבר ותאורת לד מלא בכל הגרסאות. בתוספת תשלום ניתן יהיה להזמין את תאורת הלייזר הקדמית של ב.מ.וו, לה טווח תאורה של יותר מ-500 מטר.

קווי העיצוב: לבן - Sport Line; שחור - M340i xDrive; אפור - Luxury Line; כחול - M Sport
ב.מ.וו סדרה 3 החדשה: בישראל בשנה הבאה


עוד פרטים על הגרסאות הצפויות בישראל ומחירן, צפויים בתחילת שנה הבאה. ב.מ.וו סדרה 3 החדשה תושק באירופה במרץ 2019, וצפויה להגיע לישראל בתחילת המחצית השנייה של אותה שנה, כך נמסר מדלק מוטורס, יבואנית המותג.