חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מרחיבה שוב את היצע רכבי הפנאי והפעם עם קרוסאובר קומפקטי - קיה אקסיד (XCeed). זוהי גרסת פנאי אופנתית לסיד המוכרת, עם שינויים ברורים בעיצוב. הגרסה החדשה הוצגה בחודש ספטמבר השנה והצטרפה לפרוסיד (Proceed), מעין סטיישן-קופה, בצד האופנתי יותר במבחר הסיד.
 
כמקובל בגרסאות כאלה, בקיה הגביהו את האקסיד עם תוספת של יותר מארבעה ס"מ למרווח הגחון - 17.2 ס"מ עם חישוקי "16 (18.4 ס"מ עם חישוקי "18). גובהו 148.3 ו-149.5 ס"מ בהתאמה). למעשה, למעט הדלתות כל חלקי המרכב החיצוניים ברכב שונים.
 
קיה אקסיד ארוך ב-8.5 ס"מ מסיד רגילה (439.5) וגם תא המטען גדל ב-31 ליטר ל-426. הוא גם זכה לשינוי בכיול המתלים, כולל מגביל מהלך הידראולי בבולמים הקדמיים לשיפור הנוחות בשבילים. תא הנוסעים שונה במעט אף הוא לטובת מראה מסוגנן יותר.

​קיה אקסיד - החל מ-138 אלף שקל
צילום: אלי שאולי
 
האקסיד מגיע אלינו עם מנוע ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין המוכר של קיה בגרסת 140 כ"ס. הוא ישודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד ולהנעה קדמית. ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 9.5 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 17.5-16.9 ק"מ לליטר בהתאם למידת החישוקים והאבזור (ציון ירוק 9 או 10 בהתאמה). בהמשך צפויה להגיע גם גרסת כלאיים נטענת.
 
הרכב החדש מוצע בשתי רמות אבזור ללקוחות פרטיים, EX ופרימיום, וברמת LX המיועדת בעיקר לציי רכב (המחירון הרשמי - 138 אלף שקל). זו כוללת בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, אורות אוטומטיים למניעת סינוור, חיישני חנייה, תאורת לד מלאה, מערכת מולטימדיה עם מסך "8, חישוקי "16 ושמשות כהות.

​קיה אקסיד - החל מ-138 אלף שקל
צילום: קיה
 
ברמת EX שעולה 140 אלף שקל תקבלו חישוקי "18, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת עם שלוחה לאחור, בלם יד חשמלי, מפתח חכם וריפוד משולב עור. כן תוכלו לבחור את גוון קישוטי תא הנוסעים ללא תוספת תשלום. 

​קיה אקסיד - החל מ-138 אלף שקל
צילום: אלי שאולי
 
רמת פרמיום (146 אלף שקל) מוסיפה על ה-EX: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור שטחים מתים מהצד בנסיעה לפנים ומאחור בנסיעה לאחור ויכולת מעקב אחרי רכב מלפנים (כל עוד הוא נוסע באותו נתיב כמוכם). כן תקבלו מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרונות.

בקיה לא נוקבים במספרים, אבל מצפים שהאקסיד החדש יקח נתח משמעותי מממסירות המותג בארץ ויסייע לו לצמוח בתחום הפנאי. כדאי לזכור שהשנה מובילה קיה את תחום הפנאי המקומי עם נתח של כ-17% מימנו כאשר הן הסטוניק והן הנירו והספורטאז' מובילים את תחומי הפנאי הקטן והקומפקטי בהתאמה. בקיה מצפים שב-2020, כאשר יתווסף גם קיה סלטוס להיצע, יכול יהיה המותג לטפס עד ל-20% מהתחום. נתח אותו השיג המותג לפני מספר שנים (2015) כאשר היו הרבה פחות מתחרים בתחום.