המתקפה המחושמלת של קבוצת PSA הצרפתית נמשכת, ואתמול (יום חמישי) פעל מותג היוקרה DS בגזרת הרצליה עם השקתה של גרסה היברידית-נטענת כפולת-הנעה לרכב הפנאי הקומפקטי DS7 Crossback

דגם זה, שהוצג ב-2016, וציין את ההשקה מחדש של מותג DS, הוצע עד כה עם מנועי בנזין ודיזל. כעת מצטרפת כאמור הגרסה ההיברידית-נטענת הנקראת E-טנס (E-Tense), שנחשפה בתערוכת פריז 2018.

גם גרסה זו מבטאת את הגישה של PSA בתחום יחידות ההנעה, האומרת כי כל דגם רגיל יוצע גם בגרסה מחושמלת – הקטנים (סופרמיני ודגמי פנאי קטנים) במהדורה חשמלית; הגדולים יותר (משפחתיות רגילות וגדולות, דגמי פנאי קומפקטיים ובינוניים) בהיברידית-נטענת. 

DS 7 קרוסבק E-טנס פלאג-אין היברידי 2021 – החל מ-300,000 שקלים
צילום: די.אס

חטיבה מוכרת 

בדומה ל-3008 ההיברידי שהושק לאחרונה וחולק עימו אותה פלטפורמה, DS7 Crossback  ההיברידי מוצע בשתי גרסאות היברידיות-נטענות: בהספק 225 כ"ס ועם הנעה קדמית; 300 כ"ס והנעה כפולה. בישראל הושקה כעת הגרסה החזקה יותר, ואילו השנייה תגיע בהמשך.

בגרסה זאת מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המוכר, וזה מייצר 200 כ"ס ו-30.6 קג"מ, אליו חובר מנוע חשמלי המייצר 110 כ"ס ו-32.6 קג"מ. שני אלה משרתים, דרך תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, את ההנעה הקדמית. למערכת הזאת מצטרף מנוע חשמלי נוסף המייצר 113 כ"ס ו-16.9 קג"מ המחובר ישירות לגלגלים האחוריים.

כל אלה אחראים לתפוקה משולבת של 300 כ"ס, 53 קג"מ ולהנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.9 שניות, והמהירות המרבית 240 קמ"ש. המהירות המרבית בהנעה חשמלית בלבד היא 135 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 76.9 ק"מ/ל'.  

DS 7 קרוסבק E-טנס פלאג-אין היברידי 2021 – החל מ-300,000 שקלים
צילום: יח"צ

ל-E-טנס סוללת 13.2 קוט"ש, לטווח חשמלי של 62 ק"מ (WLTP). משך הטעינה נע בין שעתיים לשש שעות בהתאם לסוג העמדה. נפח מיכל הדלק הוקטן ב-19 ליטרים, מ-62 ליטרים ל-43 ליטרים. 

אבזור רב 
כמו ביתר הגרסאות של 7 Crosscak, גם בזו מערך מצלמות הסורק את פני הכביש ומשנה את התנהלות הבולמים הנשלטים-אלקטרונית בהתאם. 

גרסת E-טנס תוצע בשתי רמות גימור, 'סו שיק' ו'גרנד שיק' ועם שתי 'חבילות אווירה', ליצירת שלוש אופציות אבזור ומחיר. בכל רמות הגימור מערך בטיחותי עשיר הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד; ב'גרנד שיק' גם מערך לראיית לילה. 

DS 7 קרוסבק E-טנס פלאג-אין היברידי 2021 – החל מ-300,000 שקלים
צילום: יח"צ

'סו שיק' בחבילת 'פרפורמנס ליין' כוללת חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מצלמות היקפיות ועוד; המחיר: 300,000 שקלים.

'גרנד שיק' עם חבילת 'פרפורמנס ליין' מוסיפה גג זכוכית, תאורת לד חכמה, צג "12, טעינה אלחוטית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, מחוונים מוקרנים; המחיר: 325,000 שקלים.  

'גרנד שיק עם חבילת 'אופרה' מוסיפה ריפוד עור נאפה, פנים מהודר יותר, אוורור ועיסוי למושבים, שעון ייחודי של B.R.M, מצלמת דרך, מערכת שמע של פוקאל ועוד; המחיר: 345,000 שקלים.

ל-DS7 Crossback בגרסת E-טנס אחריות של 3 שנים או 100,000 ק"מ, ולסוללה אחריות ל-8 שנים או 160,000 ק"מ.

DS 7 קרוסבק E-טנס פלאג-אין היברידי 2021 – החל מ-300,000 שקלים
צילום: יח"צ

יומרות 
המחירים של DS7 קרוסבק בגרסת E-טנס בהחלט אינם זולים בהשוואה לגרסאות מתחרות של מותגי יוקרה, אך היומרות במותג היוקרה הצרפתי הצעיר אינן צנועות. אנשיו שואפים להתחרות לא רק בגרסאות ההיברידיות-נטענות של דגמי פנאי קומפקטיים (C-SUV), כמו ב.מ.וו X1, וולוו XC40, אלא גם בכאלה של כלים בגודל בינוני (D-SUV) כמו ב.מ.וו X3 או וולוו XC60.

מדובר בהחלט בהצהרה יומרנית, אך לפי אנשי DS, ה-7 נמצא בכל הקשור לממדים בין שתי הקטגוריות – אם-כי בסיס הגלגלים, 273 ס"מ, קרוב יותר לזה המקובל בקבוצה הקטנה יותר – ולשיטתם, הלקוח, בכל אופן, רואה גם את הכלים הגדולים יותר כמתחרים. היבואן דיווח על מלאי מכוניות מצומצם ביותר לפחות עד תחילת 2021.

DS 7 קרוסבק E-טנס פלאג-אין היברידי 2021 – החל מ-300,000 שקלים
צילום: יח"צ