אם תשאלו את ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, האתגר הגדול של המותג בישראל הוא לקבל מלאי מכוניות מספק. בעיית המחסור במלאי נכונה גם לאניאק החדש, גם לדגמים אחרים, והיא, כך מסתבר, רק הולכת ומחריפה.

המחסור בשבבים אלקטרוניים ממשיך לפגוע בתעשיית הרכב, המצב מחמיר ופתרון אינו נראה לעין. כתוצאה מכך, חוסר היכולת לעמוד בביקושים לרכב חדש בארץ רק הולך וגדל. מצב זה מדאיג גם את אנשי סקודה ישראל, גם בגלל שיש למותג כאן תכניות גדולות לקראת שנת 2022.

שנה מחושמלת  
2022 מסתמנת כשנה חשובה עבור המותג ה'צכי שכה מצליח בארץ. בראש רשימת החידושים נמצא כמובן אניאק החשמלי, דגם ראשון שמבוסס על הפלטפורמה הייעודית-חשמלית MEB שקבוצת פולקסווגן שפיתחה ומשווק בישראל.

עשרים הכלים הראשונים שנחתו בארץ הם לצורכי תצוגה ולהדגמה בלבד, ורק בפברואר 2022 צפוי לנחות משלוח משמעותי ראשון במפרט המקומי.

סקודה מתכוננת לשנה מחושמלת
צילום: סקודה

בצ'מפיון מצפים שלפחות אלף יחידות של אניאק יגיעו במהלך 2022, אך מקווים לקבל יותר כדי לעמוד בביקוש הגדול. אנשי היבואן שואפים גם להרחיב את ההיצע של הדגם עם גרסאות ההנעה הכפולה החזקות, ובנוסף להביא את גרסת הכניסה 50 שיש לה סוללה של 55 קוט"ש, כדי להציע את אניאק במחיר נמוך יותר.

בשבועות הקרובים צפויה סקודה ישראל להמשיך במתקפה החשמלית שלה, הפעם עם גרסאות היברידיות-נטענות לסופרב ולאוקטביה; לשתיהן אותה חטיבת כוח המבוססת על מנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר. גרסאות כאלה מבוקשות בישראל, וזו של הסופרב נמכרה עד כה בהיקף של מאות יחידות שהגיעו בייבוא אישי.

בחודשים הראשונים של 2022 תושק גרסת הקופה של אניאק, ושיווקה בישראל יחל בחודשים האחרונים של אותה שנה. הרכב צפוי להיות דומה למכונית התצוגה ויז'ן iV שנחשפה בתערוכת ז'נבה 2019.

סקודה מתכוננת לשנה מחושמלת
צילום: סקודה

לא רק חשמל
אבל החידושים בהיצע של סקודה לא מצטמצמים לתחום החשמל בלבד. הדגם החשוב יותר הוא הסופרמיני פאביה שהדור הרביעי שלה הוצג השנה. פאביה החדשה, שגדלה באופן משמעותי ביחס לקודמתה, תשווק בגרסת טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים 110 כ"ס, וייתכן גם בגרסת ה-1.5 ליטר המייצרת 150 כ"ס, ובמספר רמות גימור.

המלאי של פאביה היוצאת מסתיים בימים אלה, והיבואן מקווה שהדגם החדש יגיע לכאן בחודשים הראשונים של 2022. בנוסף, רכב הפנאי קארוק שעבר מתיחת פנים אמור להגיע לכאן במהדורתו המחודשת במחצית הראשונה של 2022.