יונדאי ישראל הכריזה על תחילת שיווקו של באיון, דגם פנאי קטן (B-SUV) שהושק במרץ 2021. דגם זה חולק רצפה ומכלולים עם יונדאי i20 ומיוצר לצידה בתורכיה. זהו דגם פנאי קטן שלישי בהיצע של יונדאי, והוא מתמקם כאן בין וניו לבין קונה. ישראל היא אחת המדינות המועטות בהן מוצע הדגם החדש הפונה לשווקים באירופה לצד וניו המיועד בעיקר לצפון אמריקה.

דגם חדש
אורך בסיס הגלגלים של באיון הוא 258 ס"מ (1 ס"מ יותר מזה של i20), אורכו 418 ס"מ (14 ס"מ יותר), ומרווח הגחון שלו עומד על 16.5 ס"מ. באיון החדש ארוך מוניו, שבסיס הגלגלים שלו הוא 252 ס"מ ואורכו 404 ס"מ – אך נמוך ממנו; גובהו של באיון 150 ס"מ, ואילו יונדאי וניו מתנוסס לגובה של 159.5 ס"מ, ומרווח הגחון שלו 19.5 ס"מ.

1664169
צילום: יונדאי

הרכב מוצע בארץ עם מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים בשתי גרסאות הספק, התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית. לראשונה ולמוכרת 100 כ"ס (וכמו ב-i20) ו-17.5 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 11.7 שניות, וצריכת הדלק היא 18.2 ק"מ/ל'. לשנייה 120 כ"ס ו-20.4 קג"מ ומוטמעת בה מערכת היברידית-מתונה (48 וולט) להאצה של 10 שניות ל-100 קמ"ש ולצריכת דלק של 18.5 ק"מ/ל'. הציון הירוק בשתי גרסאות ההספק הוא 4.

1664171
צילום: יונדאי

רמות גימור, מחירים
באיון מוצע בשלוש רמות גימור. גרסת ה-100 כ"ס תוצע ברמת הגימור 'פרמיום' שמחירה  החל מ-124,000 שקלים. מפרט האבזור עשיר יחסית, וזה כולל תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, צג "8, מחוונים מוקרנים, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים ושמשות כהות. במפרט הבטיחות, בין השאר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים ועוד.

1664170
צילום: יונדאי

בגרסה זו וברמת הגימור 'פריים', העולה 130,000 שקלים, גם גג בצבע שחור ומפרט בטיחות מועשר יותר הכולל בנוסף ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית לאחור.

גרסת ה-120 כ"ס מוצעת ברמת הגימור 'סופרים' במחיר 134,000 שקלים, ולזו גם תאורת לד אחורית.