סיטרואן ישראל החלה בשיווק המהדורה החדשה של רכב הפנאי הקומפקטי C5 איירקרוס שהוצגה בינואר השנה, כמעט חמש שנים לאחר הצגת הדגם.   

חידושים ושינויים
C5 איירקרוס עבר שינויים משמעותיים במרכיבי העיצוב החיצוני מלפנים ומאחור, להופעה הדומה לזו של דגמי סיטרואן העכשוויים. בחזית סבכה חדשה המעוטרת בכרום, יחידות תאורה חדשות עם תאורת לד-יום במבנה V, פגוש חדש בעיצוב אגרסיבי יותר וצמוד לו דמוי מגן גחון בולט יותר. מאחור יחידות תאורה חדשות, ולחישוקים עיצוב חדש.

שינויים משמעותיים בתא הנוסעים – לפי סיטרואן איכות הריפוד והחומרים שופרה – ובסביבת הנהג מבנה שונה. הצג המרכזי – "8, וברמת הגימור הגבוהה כעת "10 – עלה למעלה. למחוונים המוקרנים תצוגה משופרת, בורר ההילוכים כעת קטן ובמבנה שונה מהמוט הרגיל קודם וכמו בדגמים קרובים של סיטרואן. 'מושבי הנוחות', המבוססים על מספר שכבות ריפוד ברמות צפיפות והתנגדות שונות, שופרו ועוביים גדל ב-1.5 ס"מ, וכמקודם יוצעו ברמת הגימור הגבוהה יותר.

סיטרואן C5 איירקרוס המחודש בארץ – המחיר החל מ-169,000 שקלים
צילום: סיטרואן

שינוי נוסף הוא בהיצע הגרסאות; C5 איירקרוס מוצע כעת גם עם מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, והתיבה כרגיל אוטומטית עם 8 הילוכים. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 10.3 שניות, צריכת הדלק 14.9 ק"מ/ל' והציון הירוק 8.

גרסה זו מצטרפת לגרסת הטורבו-בנזין 1.6 ליטר 180 כ"ס ולגרסת הטורבו-דיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס המוצעות עם דגם זה, וגם להן תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. לבנזין האצה של 8.2 שניות ל-100 קמ"ש, צריכת דלק של 14.5 ק"מ/ל' והציון הירוק 13; בדיזל האצה של 10.6 שניות ל-100 קמ"ש, צריכת דלק של 19.2 ק"מ/ל' והציון הירוק 7.

סיטרואן C5 איירקרוס המחודש בארץ – המחיר החל מ-169,000 שקלים
צילום: סיטרואן

מאוחר יותר תגיע לישראל גם הגרסה ההיברידית-נטענת, שיש לה הספק משולב של 225 כ"ס וטווח בחשמל בלבד של 55 ק"מ.

רמות אבזור, מחירים, חבילה
סיטרואן C5 איירקרוס מוצע בשתי רמות אבזור: 'פיל' ו'שיין' המהודרת יותר. ברמת הגימור 'פיל' – בגרסת הבנזין 1.2 ליטר ב-169,000 שקלים; בגרסת הדיזל 173,000 שקלים – תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית במפרט הבטיחות, ובמפרט האבזור, בין השאר: תאורת לד וחישוקי "18 חדשים, מולטימדיה, בקרת אקלים.

סיטרואן C5 איירקרוס המחודש בארץ – המחיר החל מ-169,000 שקלים
צילום: סיטרואן

ברמת בגימור 'שיין' – בגרסת הבנזין 1.6 ליטר, 195,000 שקלים; בגרסת הדיזל, 193,000 שקלים – גם בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב במפרט הבטיחות. באבזור, בנוסף, חישוקי "19,  גג זכוכית, מפתח חכם, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, צג "10, ריפוד מהודר יותר.

סיטרואן C5 איירקרוס המחודש בארץ – המחיר החל מ-169,000 שקלים
צילום: סיטרואן

המחירים עלו. גרסת הדיזל יקרה ב-6000 שקלים ב'פיל' (3.5%), 10,000 שקלים ב'שיין' (5.5%); גרסת הבנזין 1.6 ליטר יקרה ב-3000 שקלים (1.5%).

סיטרואן משיקה עם תחילת השיווק של המהדורה המעודכנת חבילת רכישה חדשה, וזו כוללת: טרייד אין לדגם הקודם לפי המופיע במחירון לרכב משומש; התחייבות לטרייד אין עתידי; 5 שנות אחריות/120,000 ק"מ; 3 טיפולים ראשונים ללא עלות; מימון רכישה בריבית אטרקטיבית.

ברלינגו לשבעה
בנוסף, הודיעה סיטרואן ישראל על חזרתה למלאי של גרסת השבעה מושבים של המסחרית הקטנה ברלינגו. מחיר של גרסה זו, המצוידת במנוע טורבו-דיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס, הוא 185,000 שקלים.