ג'נרל מוטורס ערכה בשבוע שעבר אירוע למשקיעים - פורום שמטבע הדברים נועד להציג תחזיות כלכליות של הקונצרן ופחות לדבר על עניינים מוטוריים - אך בין המספרים נחשפו לא מעט דברים מפתיעים.

חידושים חשמליים
מנכ"ל ג'נרל מוטורס, מארי בארה, הודיעה בנאומה כי היא צופה שפורטפוליו כלי הרכב החשמליים שלה יביא לרווח בצפון אמריקה עד שנת 2025, מכיוון שהחברה מגדילה את מפעלי הסוללות והמכוניות לקיבולת של למעלה ממיליון כלי רכב חשמליים בשנה.

כלומר, בניגוד לתחזיות המוקדמות של GM, שהחשמליות יהיו רווחיות מהרגע הראשון - כרגע הן מפסידות כסף, בין היתר בשל ההשקעות הנדרשות למעבר פסי הייצור לבניית כלי רכב חשמליים.
נתון הרווח הצפוי לשנת 2025 כולל הכנסות ממכירת רכב, הטבות מזיכויי מס לפליטת מזהמים והכנסות ממכירת תוכנה וחלקים, לדברי בארה.

GM ממשיכה בהבטחה הקודמת של בארה למכור יותר כלי רכב חשמליים בארה"ב מאשר מובילת השוק טסלה עד אמצע העשור, ולמכור רק רכבי נוסעים חשמליים עד 2035.

העתיד החשמלי של ג'נרל מוטורס
צילום: יצרן

מארק רויס, נשיא ג'נרל מוטורס, הרחיב בנאומו על כלים חשמליים שיוצגו בשנתיים הקרובות, ובין היתר סיפר כי בשנה הבאה תוצג גרסה חשמלית לחלוטין של שברולט קורבט - וזו בהחלט פצצה לא צפויה; ברור שהכיוון של התעשייה הוא חשמל, אך קהל היעד של הקורבט הוא קהל שמרן, שאוהב את ה-V8 שלו כמו שהוא - כך שאם יש רכב אחד שהייתי צופה שישמור על מנוע הבנזין עד לרגע שבו יכריחו את החברה לוותר עליו בכוח, הרי שזה הקורבט.

רויס הוסיף וסיפר על כלים נוספים שיעברו שינוי או שדרוג בשנה הקרובה, דוגמת הטראוורס ומקבילו מבית ביואיק, כמו גם שברולט טראקס מחודש, כאשר ב-2024 גם גרסת הבנזין של האקווינוקס תעבור עדכון.

העתיד החשמלי של ג'נרל מוטורס
צילום: שברולט

בצד החשמלי, ג'נרל מוטורס תחזיר את השם ביואיק אלקטרה לרכב פנאי שיימכר תחילה בסין ואז בצפון-אמריקה, ותציג גם רכב פנאי בגודל בינוני למותג קאדילק.

שינויים בהרגלי הצריכה
רויס ציין ש-GM תשנה את הדרך שבה לקוחות קונים כלים רכב חשמליים, ותספק להם את האפשרות לרכוש את הרכב באופן מלא באינטרנט או בסוכנות באופן שיחסוך לחברה 2,000 דולר לכל רכב (ולא, החסכון הזה לא יעבור ללקוח...).

העתיד החשמלי של ג'נרל מוטורס
צילום: GM

הרעיון הוא שבמקום סוכנויות המחזיקות במלאי ענק, הדילרים יחזיקו פחות כלי רכב במגרשים שלהם; כאשר לקוח יזמין רכב חשמלי, הוא ישלח לדילר משלושה מרכזי הפצה בארה"ב, שיאפשרו משלוחים תוך ארבעה ימים בלבד.

רויס, שלמד מטסלה שיעור בהתייעלות הנזכרת לעיל, לא החמיץ הזדמנות לעקוץ את המתחרים בנאומו ואמר לאנליסטים שיותר מ-11,000 בעלי טסלה עברו שירות למכוניות שלהם בסוכנויות GM. לדבריו, רשת הדילרים האדירה של ג'נרל מוטורס מהווה יתרון תחרותי גדול לשירות - שטסלה לא יכולה להתחרות בו.

העתיד החשמלי של ג'נרל מוטורס
צילום: יצרן